تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

تلفن‌های وزیر خارجه ترکیه، پس از اعلام آتش بس

وزیر امور خارجه ترکیه علاوه بر همتاهای روس و انگلیسی خود، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور جداگانه، تلفنی گفتگو کرد.
رویداد۲۴-وزیر امور خارجه ترکیه علاوه بر همتاهای روس و انگلیسی خود، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور جداگانه، تلفنی گفتگو کرد.

 مولود چاووش‌‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با سرگئی لاوروف و بوریس جانسون همتاهای روس و انگلیسی خود و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور جداگانه تلفنی صحبت کرد.

تماس‌های تلفنی چاووش‌اوغلو با جانسون و موگرینی به درخواست طرفین مقابل وی صورت گرفت. او با آنها در باره تحولات سوریه تبادل نظر کرد و آنان را در جریان آتش‌بس سراسری در سوریه و روند آستانه قرار داد.

وزیر امور خارجه انگلستان نیز کشته شدن شهروندان ترکیه در حملات تروریستی اخیر را به چاووش‌اوغلو تسلیت گفت.

وی افزود: "از ترکیه به خاطر تلاش‌های آن برای امضای توافقنامه آتش‌بس در سراسر سوریه قدردانی می کنیم و آماده هرگونه حمایت از این روند هستیم.

مولود چاووش‌اوغلو در تماس تلفنی با همتای روس خود نیز در خصوص رویدادهای سوریه و روند آستانه نیز تبادل نظر کرد.


همچنین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای‌ خود درباره مساله سوریه خبر داد.

همچنین وزرای خارجه دو کشور در این تماس بر اهمیت پایبندی همه گروه‌های مخالف به آتش‌بس سوریه که از پنجشنبه آغاز شده تاکید کردند.

نظرات شما
پیشخوان