تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

نحوه آماده سازی الهلال با پرسپولیس از زمین تا آسمان

پرسپولیس نماینده پرامید کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باید از نظر حریفان تدارکاتی به مصاف تیم‌های قدرتمندتری برود دقیقا همانند همان کاری که رقبای این تیم در آسیا انجام می‌دهند.
رویداد۲۴پرسپولیس نماینده پرامید کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باید از نظر حریفان تدارکاتی به مصاف تیم‌های قدرتمندتری برود دقیقا همانند همان کاری که رقبای این تیم در آسیا انجام می‌دهند.

با قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که تیم فوتبال پرسپولیس با الهلال عربستان همان تیمی که زمینه‌ساز حذف سرخ‌پوشان از لیگ قهرمانان 2 سال قبل شد و الریان قطر که سابقه بازی در مقاطع مختلف با پرسپولیس را دارد، هم‌‌گروه شد. این در حالی است که یک تیم  دیگر از پلی‌آف به این گروه اضافه خواهد شد که به نظر می‌رسد شانس تیم الوحده امارات برای صعود به این گروه بیشتر است. پرسپولیس که در لیگ قهرمانان فصل گذشته غایب بود امسال امید زیادی دارد که با توجه به وضعیت مناسب کادر فنی و بازیکنان بتواند به ناکامی چندین ساله سرخ‌پوشان در مسابقه آسیایی پایان دهد.

این در حالی است که در فصل نقل و انتقالات زمستانی تا اینجا 5 بازیکن (احمد نوراللهی، امید عالیشاه، شهاب زاهدی، محمد رحمتی و محمدامین آرام‌طبع) از پرسپولیس جدا شدند و شاید محمد انصاری هم راهی لیگ چین شود که در این صورت برانکو حداقل 3 بازیکن اصلی و خوب خود را از دست خواهد داد و در این زمینه می‌طلبد که مسئولان باشگاه پرسپولیس فعالیت جدی‌تری در نقل و انتقالات داشته باشند و بتوانند بازیکنان مدنظر برانکو که برای ادامه راه در پرسپولیس نیاز دارد را جذب کنند. در این بین از سروش رفیعی، شایان مصلح، علی کریمی و ... نام برده می‌شود که در لیست برانکو قرار دارند اما باید پذیرفت که تا بازیکنی رسما با پرسپولیس قرارداد امضا نکند نمی‌توان او را جزو سهمیه سرخ‌پوشان قلمداد کرد.

از طرف دیگر علاوه بر تقویت نیروی انسانی پرسپولیس نیاز به برگزاری بازی‌های تدارکاتی و دوستانه دارد تا با نقاط ضعف و قوت خود بیشتر آشنا شود. نفس برگزاری بازی تدارکاتی در همه جای دنیا به همینگونه است که تیم‌ها برای آشنایی با نقاط ضعف و قوت خود به مصاف تیم‌هایی می‌روند که برای آنها آورده داشته باشد نه اینکه صرفا برای خالی نبودن عریضه یک بازی تدارکاتی برگزار کنند.

ضمن احترام به همه تیم‌های فوتبال کشورمان که در رده‌های مختلف تلاش می‌کنند تا فوتبال شرافتمندانه‌ای انجام دهند اما قطعا برگزاری بازی‌های دوستانه با هر تیمی نمی‌تواند برای پرسپولیس و برانکو آورده خاصی داشته باشد. پرسپولیس به عنوان تیمی که همواره آن را از بزرگترین و پرهوادارترین تیم‌های آسیایی قلمداد می‌کنند برای موفقیت به ابزاری نیاز دارد که این تیم را بتواند به پیروزی راهنمایی کند اما قطع به یقین بازی با تیم‌هایی مثل شهرداری ورامین، پارس جنوبی، پرسپولیس قائم‌شهر و ... نمی‌تواند فشار زیادی به پرسپولیس بیاورد تا برانکو بتواند معایب تیمش را در بازی‌های تدارکاتی بیشتر بشناسد. 

پرسپولیس از 16 آبان به مدت 9 روز در دبی اردوی تدارکاتی برگزار کرد که ماحصل این اردو تنها 2 بازی با تیم‌های آماتور شاهین دبی و انگلیسی‌های مقیم دبی بود که البته در اصل ماجرا هم چراهای زیادی وجود داشت. از طرف دیگر موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم تیمی مثل الهلال عربستان که هم‌گروهی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است، از چند روز دیگر در ابوظبی امارات اردویی برگزار خواهد کرد که در آن با تیمی مثل روستوف روسیه که سردار آزمون را در اختیار دارد بازی می‌کند. همچنین صحبت از این است که این تیم عربستانی به مصاف رئال مادرید اسپانیا برود! 

در مثل مناقشه نیست و کاملا به این موضوع واقف هستیم که از نظر مالی تیم‌های ایرانی قابل قیاس با تیم‌های عربی و حتی شرق آسیا نیستند اما قطعا شأن پرسپولیس هم بازی با تیم‌های آماتور در داخل و خارج کشور نیست.به این موضوع هم کاملا واقف هستیم که وجود اسپانسرهای قدرتمند در خاور دور و همچنین تیم‌های عربی باعث می‌شود تا این تیم‌ها مشکلی برای بازی‌های دوستانه بزرگ نداشته باشند اما باید این فاصله‌ها روزی از بین برود و بزرگ بودن تیم‌های ایرانی فقط در حد شعار نباشد. به نظر می‌رسد در روزگاری که الاهلی عربستان (حریف ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا) با بارسلونا بازی می‌کند و الاتحاد عربستان به مصاف اتلتیکومادرید می‌رود باید مدیران فوتبالی ما هم طرحی نو در بیندازند و با اندیشیدن تدابیر بهتر تیمی با نام پرسپولیس را به مصاف تیم‌های قدرتمندتری برسانند همانطور که زمستان سال 84 شاهد بودیم تیمی مثل بایرن‌مونیخ با تمام ستاره‌هایش به تهران آمد تا با پرسپولیس بازی کند. قطعا شاگردان برانکو برای موفقیت در نیم‌فصل دوم لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا که مدنظر همه هواداران این تیم است باید تجهیز بیشتر و بهتری شود.
منبع: فارس
برچسب ها: سرخپوشان
نظرات شما
پیشخوان