تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
حمیدرضا ترقی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

«املاک نجومی»، آرای قالیباف را در نظرسنجی‎ها کاهش داد

به گفته حمیدرضا ترقی، یکی از اعضای حزب موتلفه تخریبی که علیه قالیباف توسط اصلاح‎طلبان تحت عنوان املاک نجومی شروع شده است، بی‌تاثیر نبوده و موقعیت رای و محبوبیت او را تغییر داده است. البته باید منتظر رای قوه قضائیه در این رابطه ماند زیرا آن هم تاثیرگذار خواهد بود.
رویداد۲۴به گفته حمیدرضا ترقی، یکی از اعضای حزب موتلفه تخریبی که علیه قالیباف توسط اصلاح‎طلبان تحت عنوان املاک نجومی شروع شده است، بی‌تاثیر نبوده و موقعیت رای و محبوبیت او را تغییر داده است. البته باید منتظر رای قوه قضائیه در این رابطه ماند زیرا آن هم تاثیرگذار خواهد بود. 

احمد توکلی که در چند ماه گذشته گزارش املاک نجومی د‌ر شهرد‌اری تهران به نمایند‌گی از سازمان شبکه د‌ید‌‌ه‌بان شفافیت و عد‌الت را ارایه کرد، ‌ دیروز در گفت‌و‌گویی تلویحا از قالیباف به دلیل بی‌توجهی به گزارش این سازمان گلایه کرد و بی‎توجهی او به گزارش این سازمان مناسب ندانست. وی البته به اصولگرایان توصیه کرده است که برای کسب پیروزی، فرد دیگری را جایگزین قالیباف و سعید جلیلی برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری کنند. 

املاک نجومی کلید واژه‎ای است که در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری برای محمد باقر قالیباف شهردار تهران دردسر ساز شد. کلید واژه‎ای که به واگذاری چند هزار میلیاردی املاک به بعضی مدیران ارشد شهری و اعضای شورای شهر تهران و حتی خارج از حیطه مدیریت شهری اشاره دارد و سبب ورود قوه قضائیه به این مسئله برای بررسی تخلفات موجود در شهرداری تهران شده است. 

اصولگرایان بر این اعتقادند که افشاگری‌ها در این زمینه سبب کاهش محبوبیت محمد باقر قالیباف در بین مردم شده است. این در حالی است که شهردار تهران تاکنون محتمل‎ترین  گزینه اصولگرایان برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری به حساب می‌آمد و حتی برای اعلام کاندیداتوری خود، ائتلاف در بین اصولگرایان را شرط قرار داده بود. اما در صورتی که نتیجه نظرسنجی‌ها تغییر پیدا نکند به نظر می‌رسد پرونده املاک نجومی کار دست شهردارتهران که سال‌ها است در سودای ورود به پاستور به سر می‌برد، دهد. 

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با انتقادات احمد توکلی از قالیباف و تاکید او بر معرفی گزینه غیر از او و سعید جلیلی برای انتخابات ریاست گفت: هنوز زود است که درباره میزان گرایش نسبت به چهره‌ها اظهارنظر صورت گیرد. نیاز است وقتی چهره‌ها قطعی بودن حضورشان برای انتخابات ریاست جمهوری مسلم می‌شود، برنامه‌های قوی مطرح کنند و واکنش‌ها و میزان تمایل جامعه به خود را مورد ارزیابی قراردهند، در‌‌نهایت درمناظره‌های انتخاباتی تواناییشان را به نمایش گذارند تا مشخص شود کدام یک می‌توانند با گفتمان مناسب‎تری وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند. 

وی درباره تاریخ اجماع در بین اصولگرایان توضیح داد: به نظر نمی‌رسد تا قبل از پایان دوره اول انتخابات، ائتلافی صورت گیرد زیرا انتخابات حتما به دور دوم کشیده خواهد شد، احتمالا اصولگرایان بر چهره‌ای که در دور دوم حضور پیدا می‌کند ائتلاف خواهند کرد. 

ترقی درباره چهره‌هایی که از سوی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهند شد، اظهار داشت: تا الان حداکثر سه یا چهار نفر بیشتر مطرح نیستند که آقایان میرسلیم، جلیلی، ضرغامی و نادران از جمله این افراد هستند. البته چهره‌های دیگر نیز نامشان مطرح شده، اما هنوز خود اعلام آمادگی نکرده‌اند. 

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در این باره که حضورالیاس نادران برای انتخابات تا چه اندازه جدی است، بیان کرد: در حال حاضر در حد شایعات نام‌اش مطرح است و گروهی هم تمایل نشان دادند که در صحنه حاضر شود. 

وی درباره کاهش میزان محبوبیت محمدباقر قالیباف نیز اظهار داشت: تخریبی که علیه قالیباف توسط اصلاح‎طلبان تحت عنوان املاک نجومی شروع شده است، بی‌تاثیر نبوده و موقعیت رای و محبوبیت او را تغییر داده است. البته باید منتظر رای قوه قضائیه در این رابطه ماند زیرا آن هم تاثیر گذار خواهد بود. 

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص نظرسنجی در این زمینه ابراز کرد: نظرسنجی‌ها همچنان ادامه دارد و این کار توسط چند دستگاه در حال انجام است. دستگاه‌هایی مانند مرکز مطالعات و پژوهش، صدا و سیما، مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و... موضوع نظر سنجی درباره ریاست جمهوری را با دقت مورد بررسی قرار داده‌اند. در مورد آقای قالیباف نظرسنجی‌ها نشان از کاهش آرا داشته است، البته همانطور که توضیح دادم باید دید پس از اعلام نظر قوه قضائیه این تخریب‌ها تا چه اندازه اثر گذار بوده است. 

ترقی در این باره که در رابطه با رئیس جمهور هم تخریب‌هایی صورت می‌گیرد، گفت: روحانی نیازی به تخریب ندارد عملکرد آن خود به خود میزان آرای او را کاهش داده است و در مجموع عدم نتیجه‎گیری در برجام و محقق نشدن وعده‌های اقتصادی سبب ریزش آرا روحانی شده است، بنابراین نیاز به تخریب ندارد. 

این عضو شورای مرکزی موتلفه در پایان اظهار داشت: به همین دلیل اصلاح‎طلبان هم به فکر یک نامزد دیگر در کنار حسن روحانی افتاده‌اند و هم اینکه سران اصلاحات ماموریت داده‌اند نسبت به تخریب نامزدهای دیگر وارد عمل شوند که نمونه آن همین مسائلی است که در شورای شهر مطرح شده است.
برچسب ها: رویداد24 ، قالیباف ، موتلفه
نظرات شما
پیشخوان