تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

فرش قرمز پوتین برای دیپلمات‌های اخراجی

پوتین دیپلمات‌های اخراج شده از آمریکا را به کاخ کرملین دعوت کرد.
رویداد۲۴-پوتین دیپلمات‌های اخراج شده از آمریکا را به کاخ کرملین دعوت کرد.

به موجب اعلام این خبر از سوی سفارت این کشور در ایالات متحده آمریکا، روسیه که متعلق به وزارت خارجه این کشور است اعلام کرد که پوتین اعضای خانواده دیپلمات ها را به کاخ کرملین برای جشن سال نو دعوت کرده است.

به گزارش این خبرگزاری: سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه از فرزندان دیپلمات‌های روس که همراه با خانواده‌هایشان در مسیر بازگشت به مسکو بودند، دعوت کرده که برای شرکت در یک مهمانی سال نو در کاخ کرملین حضور یابند.

دعوت پوتین از فرزندان دیپلمات‌ها در مسیر پرواز و توسط خلبان هواپیمای روسی که آنها را به مسکو انتقال می‌داد، به آنها ابلاغ شد.
رئیس جمهور روسیه  از فرزندان دیپلمات‌های روسی اخراج شده از آمریکا در حالی که سوار بر هواپیما و در مسیر بازگشت به کشورشان بودند، برای شرکت در یک مهمانی سال نو در کاخ کرملین دعوت به عمل آورد.


آمریکا پنج شنبه گذشته 29 دسامبر اعلام کرد 35 دیپلمات روسی حاضل در واشنگتن و سان فرانسیسکو را ار خاک این کشور اخراج می کند. به دیپلمات های روسی 72 ساعت مهلت داده شد تا امریکا را ترک کنند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این اقدام دولت باراک اوباما را غیر دوستانه و تحریک کننده توصیف کرد و گفت "این یک اقدام دیگر در راستای لطمه زدن به روابط روسیه و آمریکا است".

وی گفت که روسیه حق خود در پاسخ متقابل به اقدامات آمریکا را محقوظ نگه می دارد اما هیچ شخصی را اخراج نخواهد کرد و اجازه خدشه دار شدن دیپلماسی را نخواهد داد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان