تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

داعش مسئولیت حمله مرگبار استانبول را برعهده گرفت

تازه‌ترین گزارشها در رابطه با حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول حاکیست که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در بیانیه‌ای مسئولیت حمله مرگبار به کلوب شبانه در استانبول را پذیرفته است.
رویداد۲۴-بی بی سی نوشت: تازه‌ترین گزارشها در رابطه با حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول حاکیست که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در بیانیه‌ای مسئولیت حمله مرگبار به کلوب شبانه در استانبول را پذیرفته است.

بنابر این گزارش در این بیانیه آمده است که یکی از "سربازان شجاع خلافت اسلامی" به یکی از مشهورترین کلوبهای شبانه حمله کرده "که مسیحیان مرتد در آن جشن می‌گیرند".

همزمان و در حالیکه جستجو برای یافتن عامل حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول ادامه دارد، جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شده است.

براساس گزاش رسانه‌های ترکیه به نقل از منابع امنیتی این حمله که در حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد اول ژانویه ۲۰۱۷ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت گرینویچ) رخ داد، حدود ۷ دقیقه طول کشیده است.

براساس جزئیات تازه از این حادثه، مهاجم با تاکسی به محل این کلوب شبانه رفته است و سپس آنچه که به نظر می‌رسد سلاحی خودکار بوده باشد را از صندوق عقب ماشین بیرون آورده و اقدام به حمله کرده است.
مهاجم کلوب رینا برای لحظاتی در برابر دوربین دیده شد

وی با کشتن دو نفر در مقابل در وردی این کلوب شبانه به داخل رفته و حاضران را به رگبار بسته است.

گفته شده است که وی حدود ۱۸۰ گلوله شلیک کرده است و سپس با استفاده از هرج و مرج پس از حمله، موفق شده با رها کردن اسلحه خود از مهلکه فرار کند.

در همین حال، بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، تاکید کرده است که برخلاف گزارش‌ها اولیه، مهاجم لباس پاپا نوئل بر تن نداشته است. موضوعی که در تصاویر ویدئویی منتشر شده از مهاجم هم مشهود است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان