تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۵

روز پرحاشیه دیگری در شورای‌شهر/ چمران فقط به اصولگرایان وقت سخنرانی ‌می‌دهد؟

به جرات می‌توان گفت پس از ماجرای املاک نجومی شهرداری و برجسته شدن هربیشتر دو دستگی سیاسی شورای شهر تهران، این شورا بیش از پیش درگیر حواشی سیاسی شده است.
رویداد۲۴- به جرات می‌توان گفت پس از ماجرای املاک نجومی شهرداری و برجسته شدن هربیشتر دو دستگی سیاسی شورای شهر تهران، این شورا بیش از پیش درگیر حواشی سیاسی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، حملات اعضا به همدیگر، پاسخ اعضای شورا به برخی حواشی مدیریت شهری در صحن شورا و انتقاد از مدیریت مهدی چمران از جمله بحث‌هایی است که این روزها در شورای شهر تهران بیش از پیش حاشیه ساز می‌شود. 
در جلسه امروز اما برخی از اعضا در مورد اینکه ذات شورا با بحث های چالشی عجین است، با یکدیگر بحث های چالشی کردند.

در حالیکه احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به برخی انتقادات از طرح موضوعات و مباحث چالشی در صحن شورای شهر، ذات شورا را با اینگونه بحث ها عجین دانست و این رویه را به نوعی از ویژگی های ذاتی شورا برشمرد، اما مهدی چمران رئیس شورا بشدت با این موضع همتای خود مخالفت کرد.

علاوه بر بحث حکیمی پور و چمران امروز رحمت الله حافظی نیز، پاسخ شهردار تهران را داد. قالیباف روز گذشته در واکنش به اظهارات حافظی درباره ترافیک تهران، گفته بود: نمی‌توان کلمه انسان به آنها گفت چرا که هیچ کسی ترافیک ساختگی درست نمی‌کند و این کلمه از آن دسته حرف‌هایی است که وقتی قافیه تنگ می‌آید و دیگر صحبتی ندارند، مطرح می‌کنند و این حرف درستی نیست و این تهمت و دروغی است که زده شده.

حافظی نیز صحبت‌های شهردار تهران را بی پاسخ نگذاشت و گفت: ادب مرد به ز دولت اوست، اگر ما درست عمل می کردیم نباید استمرار حضور شما را در این مسند تحمل می کردیم.

واکنش حکیمی‌پور به چمران

یکی از حواشی جلسه امروز بحث حکیمی پور با چمران بود. حکیمی پور گفت: «جایی که صداها شنیده نشود، گورستان است»

وی افزود: خداوند بر همه اعمال ما ناظر است و بهتر است در چارچوب قانون رفتار کنیم؛ از این رو من معتقدم بحث های چالشی به شرطی که همدیگر را متهم نکنیم و نسبت های ناروا به همدیگر ندهیم، ایرادی ندارد.

وی تاکید کرد که چنین مباحثی برخلاف برخی گفته ها، شورا را تضعیف نمی کند و شورای شهر کنونی هم بسیار پرکار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ به اظهارات حکیمی پور، گفت: شورای شهر محلی برای کار و ارائه خدمت به مردم است و ما در برابر مردم سوگند یاد کرده ایم که به آنان خدمت کنیم و مسائل و مشکلات شهر را بررسی و رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر محل بحث های چالشی نیست، افزود: باید از حواشی بپرهیزیم ولی متاسفانه باب شده که در گفتار از یکدیگر سبقت بگیریم که شرایط بدی را در شورا ایجاد می کند.

چمران گفت: البته انتظار نداریم که همه یکسان باشند و یک جور بیندیشند اما باید بدانیم که مسائل سیاسی و سلیقه ای ما را از اصل وظایف دور می کند.

چمران همچنین در پاسخ به اظهاراتی که در مورد ضعف نظارت بر شهرداری تهران از سوی شورای شهر مطرح شد، بر لزوم پاسخگویی شهرداری در برابر مراجعی چون مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران به اندازه چند وزارتخانه حجم دارد و باید مورد نظارت سیستماتیک قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که باید اعضای شورا در چند ماهی که به پایان عمر این دوره باقی مانده با کار و تلاش باعث خوشنامی شورا شوند و مانند شورای اول نباشند که با آن اتفاقاتی که رخ داد باعث شد که در دور دوم شاهد ریزش 100 هزار نفری آرا باشیم.

با بحث های بیهوده سیاه نمایی نشود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص، اظهار کرد: برخی بحث و جدل های بیهوده باعث سیاه نمایی و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه می شود.

الهه راستگو افزود: همراهی و همدلی همه اعضا تا آخر دوره کاری شورای فعلی به نفع مردم است و اگر قرار است هدفمان رفع مشکلات مردم باشد، باید همه بصورت جدی وارد شویم و دولت نیز به امور و مشکلاتی چون ساماندهی کارتن خواب ها و ممانعت از مهاجرت بی رویه روستائیان به تهران بپردازد.

به گفته راستگو، مردم از بی عدالتی در تهران گلایه دارند و بعنوان مثال فاصله ای که میان مناطق یک و 19 تهران وجود دارد، نماد این بی عدالتی است، از این رو بهتر است بجای بحث های بیهوده، به این معضلات پرداخته شود.

گلایه آباد از عقیم سازی زنان کارتن خواب

معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود درجلسه سیصد و هجدهمین شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیرش از کلیسای ارامنه، گفت: متاسفانه ایثارگران و جانبازان ارمنی در این دیدار عنوان کردند که به شهردار تهران نامه‌ای در خصوص مشکلاتشان نوشته‌اند اما به آن پاسخی داده نشده است که به نظر می‌رسد باید شهرداری تهران هر چه زودتر در این راستا اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به بحث عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب و ...، گفت: در مورد آسیب‌های اجتماعی نباید به دنبال مسائل تک علتی برویم و به عنوان یک راهبرد نباید عقیم‌سازی را مورد توجه قرار دهیم.

آباد افزود: عقیم‌سازی زنان راهبرد اسلامی، اخلاقی و انسانی نیست و نباید با طرح این مسائل موضوعاتی را در اختیار رسانه‌های خارجی و بیرونی قرار دهیم.

واکنش انصاری به دلنوشته اینستاگرامی قالیباف در مورد گورخوابها

عضو شورای شهر تهران نسبت به هجوم سرمایه داران به باغات تهران هشدار داد. غلامرضا انصاری در تذکرقبل ازدستورجلسه  امروز شورای شهرتهران با اشاره به مطلب شهردار تهران در مورد گورخوابها گفت: جناب شهردار در مواضع اخیرتبلیغاتی شان درمورد گورخوابها جلوگیری ازخوی سرمایه داری را راه نجات کشور دانستند.

وی افزود: امیدوارم که ایشان در ماههای باقیمانده ازدوره مدیریت شان، حداقل در مورد باقیمانده ناچیز باغات و فضای سبز تهران برای برافراشتن برج‌ها و کاخهای سرمایه داران درموضع تاراج پیشگیری جدی داشته باشند.


اعتراض به وقت دهی هیات رییسه

همچنین، نحوه وقت‌دهی که بر اساس زمان ورود اعضا به صحن علنی، داده می‌شود، موجب انتقادهایی شد به گونه‌ای که پس از تذکر پرویز سروری، محمد سالاری ضمن انتقاد به هیات رییسه، گفت: هر وقت اصولگراها وقت بخواهند شما به آنها وقت می‌دهید.

وی در ادامه با بیان اینکه بارها و بارها شاهد این رفتارها از سوی هیات رییسه بودم، گفت: بارها عنوان کرده‌ام که زمان حضور اعضا را در اختیار قرار دهید تا همه ببینند که چه کسی در چه زمانی وارد شده است. چرا که ما اعتمادی به نحوه وقت دادن شما نداریم.

این سخنان محمد سالاری موجب شد تا ابوافضل قناعتی و محسن پیرهادی دو منشی هیات رییسه که وقت دهی به اعضا را نیز بر اساس نوبت در اختیار دارند، به ایراد سخن بپردازند به گونه‌ای که ابوافضل قناعتی گفت: من اصولگرا هستم اما دستگاه حضور و غیاب و نوبت‌دهی که اصولگرا نیست!

همچنین محسن پیرهادی نیز با بیان اینکه همگان می‌دانید که من از حکیمی‌پور بابت اقداماتش دلخور هستم و او را به خدا واگذار کردم، گفت: با این حال من هیچگاه نه تنها وقت تذکر و یا سخنرانی وی را حذف نکردم، بلکه حتی جابجایی نیز صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شما بحث فراکسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا را به نوبت وقت‌دهی مربوط می‌دانید، اما باید بگویم که من به شخصه وقتی خبری نادرست از یکی از دوستان اصلاح‌طلب شما را در یکی از سایت‌ها دیدم با مدیر سایت بحث کردم که باید این خبر از روی خروجی حذف شود.

در آخر مهدی چمران نیز با بیان اینکه همه اعضای شورا فارغ از دید و نگاه سیاسی برای هیات رییسهبرابر هستند، گفت: برای افرادی که در جایگاه هیات رییسه نشستند، تفاوتی نمی‌کند که چه کسی اجازه صحبت خواسته است.


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان