تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۵

پایان رکاب زنی زوج دوچرخه‌سوار سنندجی حامی کودکان کار در بندرعبا

آروین و دنیا کریمی زوج دوچرخه‌سوار سنندجی حامی کودکان کار که 30 روز پیش سفر خود را از نوار ساحلی جنوب از شوش در استان خوزستان آغاز کرده بود‌، به بندرعباس رسیدند.
رویداد۲۴- ‌آروین و دنیا کریمی زوج دوچرخه‌سوار سنندجی حامی کودکان کار که 30 روز پیش سفر خود را از نوار ساحلی جنوب از شوش در استان خوزستان آغاز کرده بود‌، به بندرعباس رسیدند.

آروین و دنیا کریمی که چهارشنبه (15 دی) به بندرعباس رسیدند، رکاب زنی را از 13 آذرماه سال جاری باهدف حمایت از کودکان کار و با شعار "حمایت از کنترل و کاهش کودکان کار و گسترش صلح و دوستی" از شوش آغاز کردند.

 دنیا کریمی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر که حدود 30 روز طول کشید‌، مسافت یک هزار و 700 کیلومتر را رکاب زدیم و در اقامت سه‌روزه در شهر بندرعباس با تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد تحت نظارت بهزیستی دیدار خواهیم داشت.

وی فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی جامعه برای توجه به کودکان کار را از مهم‌ترین اهداف آغاز این حرکت دانست و افزود: تجربه‌های ما در سفری که به کشور گرجستان داشتیم و رویارویی با وضعیت نامناسب تکدی گری کودکان ما را برآن داشت که در بازگشت به ایران با آغاز این حرکت توجه ویژه مردم و مسئولان را درزمینهٔ کودکان کار در کشورمان جلب کنیم و بگوییم با درمان این مشکل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

آروین کریمی نیز با اشاره به آسیب‌های جسمی و روانی پیش روی کودکان کار در جامعه افزود: امیدوارم مسئولین با توجه بیشتر به مقوله کودکان کار برای کاهش این جمعیت و سامان دادن به آن‌ها چاره‌اندیشی کنند.

غلامحسین رنجبر، قائم‌مقام مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز با تقدیر از حرکت ارزشمند این زوج سنندجی بیان کرد: امیدوارم این حرکت زمینه‌ساز دیگر فعالیت‌های این زوج و سایر ورزشکاران در شناخت و آگاهی بخشی به عموم نسبت به آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش ایسنا، این زوج سنندجی روزانه 100 تا 140 کیلومتر رکاب می‌زنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان