تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۵

پیوستن دانشگاه های ایران به دانشگاه های عاری از دخانیات جهان

مدیر مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:برنامه دانشگاه های عاری از دخانیات برای نخستین بار به تمام دانشگاه های کشور ابلاغ شد و بر اساس آن دانشگاه های ایران به دانشگاه های عاری از دخانیات جهان می پیوندند.
رویداد۲۴مدیر مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:برنامه دانشگاه های عاری از دخانیات برای نخستین بار به تمام دانشگاه های کشور ابلاغ شد و بر اساس آن دانشگاه های ایران به دانشگاه های عاری از دخانیات جهان می پیوندند.

حمید یعقوبی گفت: برنامه دانشگاه های عاری از دخانیات یا برنامه بدیع در 30 آذر امسال حدود دو هفته قبل به دانشگاه ها ابلاغ شد. 

وی افزود: تمام دانشگاه ها، دانشکده ها، پژوهشکده ها  و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی براساس این شیوه نامه کمیته ای را تشکیل می دهند که خط مشی دانشگاه را در خصوص برخورد با پدیده مصرف سیگار و دخانیات مشخص کند. 

یعقوبی گفت: بر اساس این آئین نامه تمام دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به دانشگاه های عاری از دخانیات جهان می پیونند. 

وی افزود: ما نمونه خط مشی آئین نامه را به دانشگاه ها ارسال کردیم و آنها براساس شرایط بومی خودشان می توانند خط مشی را تعدیل کنند و با مشارکت همه دانشگاهیان، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکل ها، انجمن ها، کانون ها،شورا ها، مرکز مشاوره، مرکز بهداشت و دفتر نهاد فرهنگی دانشجویی این آئین نامه در دانشگاه ها اجرا کنند. 

یعقوبی گفت: فعالیت آئین نامه مذکور تبلیغی و ترویجی است و قهری نیست که با دانشجویان برخورد شود، براساس آن در دانشگاه ها طی 2 یا 3 ماه هیچ گونه سیگاری مصرف نمی شود. 

وی افزود: 7 تا 8 درصد دانشجویان ما جزو مصرف کنند گان مستمر سیگار هستند و10 تا 15 درصد جزو کسانی که تجربه سالی یک یا دو بار سیگار و یا قلیان دارند و حداقل 85 درصد از دانشجویان هیچگاه در طول سال سیگار نمی کشند. 

یعقوبی در پایان گفت: با توجه به اینکه این آئین نامه فرهنگی است نتایج آن حداقل یکسال بعد منتشر می شود. 
منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان