تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

سلیمانی: مجلس نام داوران مرتبط با گزارش "فساد در فوتبال" را اعلام کند

یک کارشناس داوری از کمیسیون اصل 90 خواست تا نام اختصاری یا حداقل زمانی که 2 داور مطرح در پرونده فساد فو‌تبا‌ل در آن سوت زده‌اند را اعلام کند.

رویداد24- حیدر سلیمانی درباره موضوع فساد داوری، اظها‌ر کرد: شنیده‌ام در گزارش کمیسیون اصل "90" که فساد فو‌تبا‌ل را مطرح کرده است، در زمینه داوری هم اظهار نظر شده و ظاهرا اسم 2 داور هم در آن گزارش وجود دارد.

او افزود: این که مجلس مباحث فساد در فو‌تبا‌ل را مطرح می‌کند خوب است، چرا که ما نمی‌گویم در فو‌تبا‌ل فساد نبوده و نیست. اتفاقا هست. این موضوع را همه می‌دانند و موضوع اظهر من الشمس است، ولی وقتی بحث داوری مطرح می‌شود باید بگویم که داوری یک جایگاه بسیار کوچک و محدود در فو‌تبا‌ل است. وقتی گفته می‌شود که 2 داور در این فساد مطرح هستند این موضوع به کل جامعه داوری تعمیم داده می‌شود و چون جامعه داوری محدود است، قطعا فدراسیون فو‌تبا‌ل و تیم‌ها از این به بعد در اجرای مسابقات فو‌تبا‌ل از ناحیه داوری قطعا به مشکل بر خواهد خورد.

این کارشناس داوری ا‌دا‌مه‌ داد: اخیرا مقداری آرامش به داوری برگشته اگر بخواهیم این بحث که کمیسیون اصل "90" مطرح کرده که در مورد داوری هم هست را دنبال کنیم مطمئنا فضای داوری دوباره متشنج می‌شود و ضرر این موضوع به تیم‌ها و باشگاه‌ها بر خواهد گشت تا به جامعه داوری.

سلیمانی افزود: نظر من این است که کمیسیون اصل "90" یا دیگران که اظهار نظر می‌کنند برای اعلام نام داوران از اسامی اختصاری استفاده کنند یا حداقل دوره زمانی که آن داوران سوت می‌زدند را اعلام کنند. با این کار حداقل جامعه داوری، متشنج نمی شود و دیگر داوری کشور استرس و اضطراب برای برگزاری مسابقات نخواهد داشت.

او تصریح کرد: سالم ترین بخش فدراسیون که در واقع به نوعی منفک از فدراسیون است. بخش داوری است، ولی اساسا چون داوری جامعه کوچکی است هر گونه اتهامی را به آن وارد می‌کنند و کسی هم نمی‌تواند از حق و حقوق داوران دفاع کند.

سلیمانی توضیح داد: این که می گویم داوری منفک از فدراسیون است به این علت است که فدراسیون فو‌تبا‌ل بخش داوری را اصلا نگاه نمی‌کند. اگر فدراسیون فو‌تبا‌ل به داوری بها می داد الان وضعیت داوری ما خیلی بهتر از این بود. متاسفانه داوری ما جایگاه بی پناهی دارد و همه به آن حمله می‌کنند.

این کارشناس داوری خاطر‌نشان کرد: در دورانی که من قضاوت می‌کردم خاطرم است که دلال‌ها سر تمرین‌ها می آمدند و خود را نشان می دادند که بگویند که ما با داورها روابط خوبی داریم و اگر پول خوبی به ما بدهید با داورها صحبت می‌کنم، در صورتی که روح داور از این جریانات مطلع نبود. حتی به خود من که به عنوان کمک داور بودم. تماس گرفته شد و گفتند که این‌قدر می‌دهیم تا این طور قضاوت کنید. من متوجه نشدم او چه کسی بود، ولی معلوم بود این کار دلال‌هاست، ولی این که آیا واقعا تیم‌ها او را فرستاده باشند یا لینک مستقیمی وجود داشته باشد قابل استناد نیست.

او تاکید کرد: به نظر من کمیسیون اصل "90" باید اسامی اختصاری این داوران را اعلام کند یا دوره زمانی که آنها قضاوت کرده‌اند را اعلام کنند تا دیگر داوران از این موضوع مبرا شوند تا استرس و اضطراب داوری را فرا نگیرد در غیر این صورت در بحث داوری آسیب جدی خواهیم خورد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان