تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

خنده‌های مکرر وکیلی در دفاع از عدالت جنسیتی/لاریجانی: بلد نیستید حرف بزنید، یکی از خانم‌ها حرف بزند

جلسه امروز وقتی نماینده‌ها به ماده مربوط به عدالت جنسیتی رسیدند،‌ حاشیه‌های بسیاری ایجاد شد، از نماینده زنی که وقت خود را برای دفاع از این بند به یک مرد داد تا خنده‌های مکرر وکیلی و تذکر لاریجانی به این عضو هیئت رئیسه.
رویداد۲۴-جلسه امروز وقتی نماینده‌ها به ماده مربوط به عدالت جنسیتی رسیدند،‌ حاشیه‌های بسیاری ایجاد شد، از نماینده زنی که وقت خود را برای دفاع از این بند به یک مرد داد تا خنده‌های مکرر وکیلی و تذکر لاریجانی به این عضو هیئت رئیسه.

در جلسه بعد از ظهر امروز- يكشنبه، 19 دي- مجلس، زماني كه هادي قوامي نماينده مردم اسفراين پيشنهاد حذف كل ماده 116 لايحه برنامه ششم توسعه را مطرح كرد، با خنده و شوخي رئيس مجلس همراه شد.

لاريجاني خطاب به قوامي گفت كه«به شرطي كه ديگر آقاي قوامي «الو» نگي.»

اين طنازي رئيس مجلس كه با خنده قوامي و ديگر نمايندگان همراه شد، اشاره به يكي از جلسات مجلس داشت كه وقتي ميكروفون قوامي براي بيان اظهار نظري باز شد، او صحبت‌هايش را با گفتن«الو» شروع كرد و رئيس مجلس نيز در آن هنگام ناخودآگاه، پاسخ قوامي را با تكرار كلمه«الو» داد. نكته‌اي كه موجب خنده و تعجب نمايندگان و رئيس مجلس شد.

در ادامه وقتي نوبت به بيان نظرات مخالف و موافق اين پيشنهاد رسيد، يكي از بانوان مجلس فرصت خود را به وكيلي عضو هيئت رئيسه داد تا يك مرد در مخالفت با حذف ماده 116 كه در رابطه با « تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه، نسبت به اعمال رویکرد عدالت جنسیتی بر مبناي اصول اسلامي در سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرحهای خود » بود، صحبت كند.

وكيلي زماني كه به بيان نظرش در مورد« عدالت جنسيتي» رسيد، گفت: در رابطه با عدالت جنسيتي دفاع پيش هنگام داشته باشم و به قول علما دفع دخل مقدر در اين موضوع داشته باشم.

تنها چند ثانيه از شروع صحبت‌هاي وكيلي در مقام مخالف حذف نگذشته بود كه خنده‌هاي مكرر او مانع بيان نظرش شد.

خنده‌هاي اين عضو هيئت رئيسه تا جايي ادامه يافت كه رئيس مجلس با خنده خاصي به او گفت: آقاي وكيلي اگر بلد نيستيد صحبت كنيد يكي از خانم‌ها صحبت كند.(خنده نماينده‌ها)

اين طعنه رئيس مجلس موجب شد تا سرانجام وكيلي با خنده رضايت بدهد كه ادامه بحث را به موافق بسپارد.

پس از بيان موافق،‌ دوباره ميكروفون وكيلي باز شد و او به بيان نطقي در رابطه با لزوم توجه به عدالت جنسيتي و پرهيز از تبعيض جنسيتي پرداخت.

اين بار طولاني شدن صحبت‌هاي وكيلي موجب شد تا لاريجاني تلاش كند با «تشكر»هاي پي در پي به حرف‌هاي عضو هيئت رئيسه پايان دهد.

سرانجام پس از پايان يافتن حرف‌ها طولاني وكيلي عضو هيئت رئيسه، كواكبيان از رئيس مجلس خواست كه از وكيلي تشكر كند و رئيس مجلس هم در برابر اين درخواست گفت: از ايشان تشكر كردم ، نطق بسيار قرايي فرمودند...

وكيلي هم از «لطف كريمانه» هم فراكسيوني خودش تشكر كرد، تا سرانجام اظهار نظر پر حاشيه‌اش در مورد عدالت جنسيتي به پايان برسد.


نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان