تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
صالحی خبر داد:

تمایل کره‌جنوبی و چند کشور غربی برای همکاری نیروگاهی با ایران

صالحی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای کشور و مذاکرات هسته‌ای از ابتدا تاکنون به طور منسجم و بدون وابستگی به دولت‌ها بلکه در ارتباط با نظام و به صورت ملی دنبال شده است.

رویداد 24- رییس سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای کشور و مذاکرات هسته‌ای از ابتدا تاکنون به طور منسجم و بدون وابستگی به دولت‌ها بلکه در ارتباط با نظام و به صورت ملی دنبال شده است.

به گزارشرویداد 24، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در نشستی در شورای راهبردی روابط خارجی افزود: اگر ارشادات و حمایت‌های رهبری نبود صنعت هسته‌ای به اینجا نمی‌رسید.

او تاکید کرد که ساختار، شاکله و نشاط هسته‌ای کشور با توافق هسته‌ای یا برجام حفظ شده است و تا پایان سال شاهد کلنگ‌زنی نیروگاه جدید در بوشهر خواهیم بود که توسط روسیه ساخته می‌شود. البته دو واحد در بوشهر قرار است ساخته شود. هم‌چنین دو واحد نیروگاهی قرار است توسط چینی‌ها ساخته شود. در دیداری که اخیرا با سفیر کره جنوبی در تهران داشتیم آن‌ها هم ابراز تمایل برای همکاری با ایران در زمینه نیروگاهی داشتند. هم‌چنین کشورهای غربی هم ابراز تمایل کرده‌اند.

رییس سازمان انرژی اتمی با قدردانی از روسیه که در روزهای سخت و تحریم به ایران کمک کرد اظهار کرد: قبلا کسی با ما همکاری نمی‌کرد اما امروز همه در صف همکاری با ایران ضمن تامین مالی پروژه و موارد دیگر هستند و نکته قابل توجه این است که کشورهای طالب همکاری با ایران به خوبی می‌دانند که ایران صرفا به دنبال خرید یک باطری بزرگ به عنوان نیروگاه هسته‌ای نیست بلکه ایران می‌خواهد در طراحی، ساخت و تامین تحهیزات این پروژه‌ها مشارکت جدی داشته باشد و پیشنهاداتی که می‌دهند بر همین اساس است.

صالحی گفت: هیچ وقت در مذاکرات هسته‌ای و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای با تردید صحبت نکرده‌ایم و همواره به طور منسجم با طرف‌های مقابل صحبت کردیم که در نهایت به آن چه در برجام رسیدیم دست یافتیم و هر آن چه مسوولان گفتند در مذاکرات همان شد. همان‌طور که همیشه ایران می‌گفت اثبات شد که ایران از ابتدای برنامه هسته‌ای بیش از ۵ درصد غنی‌سازی نکرده است و فعالیت غیر صلح‌آمیز تحت عنوان آن چه آن‌ها مدعی هستند (پی.ام.دی) نداشته است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان