تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۴
تعداد نظرات: ۳۵۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

خودتحقیری یا افتخار ملی | آیا نخل طلای جعفر پناهی ارزش هنری دارد؟

جشنواره فیلم کن روز گذشته مهمترین جایزه خود یعنی نخل طلا را به فیلم «یک تصادف ساده» به کارگردانی جعفرپناهی اهدا کرد. دریافت جایزه توسط فیلمی بدون مجوز رسمی از سینمای ایران به دوگانه سیاسی-هنری بودن دامن زده است. چرا کسب یک افتخار هنری بین المللی نمی‌تواند مردم ایران را خوشحال کند؟

خودتحقیری یا افتخار ملی | آیا نخل طلای جعفر پناهی ارزش هنری دارد؟
رویداد۲۴ | مازیار وکیلی- اعلام برندگان جوایز کن ۲۰۲۵ و کسب نخل طلا توسط جعفر پناهی یک بار دیگر جامعه ایران را درگیر یک فضای دو قطبی کرد. عده‌ای ضمن ستایش جعفر پناهی کسب نخل طلای کن را تبریک گفتند و عده‌ای آن را یک بازی سیاسی از سوی جشنواره‌های غربی خواندند که با اهدای جایزه به فیلمی فاقد مجوز رسمی از سینمای ایران قصد دارند با اهرم فرهنگ، در جامعه ایران شکاف ایجاد کنند. حقیقت ماجرای این است که تا «یک تصادف ساده» جعفر پناهی به طور رسمی منتشر نشود نمی‌توان درباره کیفیت آن نظر داد. به همین خاطر هرگونه اظهارنظر قطعی درباره درست یا غلط بودن اهدای جایزه به فیلم تنها اظهارنظری شخصی است. اما مسئله مهم‌تر این جا است که چرا کسب یک افتخار بین المللی در این ابعاد عظیم هم دیگر نمی‌تواند در جامعه ایران وفاق و همدلی ایجاد کند؟ 

زمانی که اصغر فرهادی برای اولین بار توانست جایزه اسکار را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» دریافت کند، جامعه ایران (من‌های یک عده تندرو همیشه مخالف) یک پارچه از کسب چنین جایزه‌ای احساس غرور کرد و به اصغر فرهادی تبریک گفت. اما امروز و بعد از کسب جایزه جشنواره کن به قدری نظرات متناقض درباره ارزش این جایزه زیاد است که مخاطب کم اطلاع را گیج و سردرگم می‌کند. به هر حال باید پذیرفت کسب جایزه اصلی جشنواره کن اتفاق مهم و بزرگی است و شایسته این است که درباره آن صحبت شود. چه آن‌که سینمای ایران در طول حیات خود تنها دو بار موفق شده این جایزه مهم را کسب کند؛ یک بار در سال ۱۹۹۷ توسط عباس کیارستمی و این بار در سال ۲۰۲۵ توسط جعفر پناهی.

جعفر پناهی، کارگردانی بیرون دایره جریان اصلی 

جعفر پناهی در سال ۱۳۳۹ متولد شد و کارش در سینمای ایران را با دستیاری در فیلم‌های عباس کیارستمی آغاز کرد. نکته جالب توجه این جا است که جعفر پناهی در ابتدای امر نه به عنوان یک فیلمساز اپوزیسیون، بلکه به عنوان یکی از پیروان و مقلدان عباس کیارستمی شناخته می‌شد. پناهی اولین فیلمش، بادکنک سفید را با همکاری عباس کیارستمی نوشت و در جشنواره فیلم فجر کاندیدای چندین جایزه شد. فیلم بعدی پناهی هم فیلم سیاسی نبود. «آینه» در واقع یک فیلم در فیلم بود که داستان دختربچه‌ای را دنبال می‌کرد که قرار بود در یک فیلم بازی کند. اهدای جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو به جعفر پناهی این جسارت را به او داد تا سراغ سوژه‌های ملتهب‌تری برود. «دایره» را می‌توان آغاز انشقاق و گسست کامل جعفر پناهی از سینمای جریان اصلی ایران دانست. دایره، فیلم به شدت تلخی است. تلخی این فیلم به قدری زیاد بود که معاونت سینمایی وقت وزارت ارشاد یعنی سیف‌الله داد دستور توقیف فیلم را صادر کرد. نکته جالب توجه درباره دایره این است که فیلم در دورانی توقیف شد که اکثر سینماگران از آن دوران به عنوان طلایی‌ترین دوران فرهنگ و هنر در سال‌های پس از انقلاب اسلامی یاد می‌کنند. دایره البته مجوز نمایش در خارج از کشور را گرفت و جوایز زیادی هم از جشنواره‌های خارجی کسب کرد. 

فیلم بعدی پناهی هم یک فیلم توقیفی بود که باز هم در دوران دوم خرداد به محاق رفت و اکران نشد. «طلای سرخ» داستان متفاوتی از یک جانباز که بعد از جنگ به عنوان پیک موتوری کار می‌کند را روایت می‌کند. این فیلم پناهی هم اجازه اکران در داخل کشور را پیدا نکرد، اما با حضور در جشنواره‌های خارجی جوایز متعددی کسب کرد. فیلم بعدی جعفر پناهی یعنی «آفساید» هم که به داستان حضور زنان در استادیوم فوتبال می‌پرداخت، سرنوشتی مشابه دو فیلم قبلی پیدا کرد و با این که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، نتوانست مجوز‌های لازم برای اکران داخلی را اخذ کند. سال ۱۳۸۸ و در جریان حوادث بعد از انتخابات آن سال جعفرپناهی دستگیر شد و حکم سنگینی هم دریافت کرد. بعد از آزادی از زندان هم ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی پناهی ادامه پیدا کرد تا پناهی تصمیم بگیرد بدون کسب مجوز از وزارت ارشاد و به شکل مخفیانه فیلم بسازد و به جای اکران داخلی بر روی ارسال این فیلم‌ها به جشنواره‌های خارجی تمرکز کند. پناهی حتی زمانی که ممنوعیت‌هایش رفع شد هم ترجیح داد به این روش فیلمسازی ادامه دهد. «یک تصادف ساده» هم از این قاعده مستثنا نبود. این فیلم هم بدون اخذ مجوز از وزارت ارشاد ساخته و در جشنواره‌های خارجی اکران شد. یک تصادف ساده ظاهرا سیاسی‌ترین فیلم پناهی تا به امروز است و پخش فیلم به صورت کامل جنجال‌های زیادی ایجاد خواهد کرد. 

نخل طلای جعفر پناهی؛ افتخار یا تحقیر؟

موافقان جعفر پناهی که از کسب نخل طلای او خوشحال هستند اعتقاد دارند پناهی روش درستی را برای کارگردانی اتخاذ کرده و با انعکاس برخی واقعیت‌های جامعه ایران موفق شده در مهم‌ترین جشنواره سینمایی جهان معتبرترین جایزه را کسب کند. مخالفان، اما اعتقاد دارند اهدای جایزه به چنین فیلمی یک نمایش مضحک سیاسی است و یک تصادف ساده صرفا به واسطه «سیاه نمایی ایران» توانسته نخل طلا را کسب کند. مخالفان، گرفتن پول از یک کمپانی خارجی را خیانت و اقدام جعفر پناهی را نوعی خود فروشی تلقی می‌کنند. به خاطر همین مواضع به شدت متضاد هم هست که قضاوت درباره نخل طلای جعفر پناهی کار بسیار سختی است. بخشی از جامعه کسب این جایزه را تا حد یک افتخار ملی ستایش می‌کنند و بخش دیگر هم عمل پناهی به خود تحقیری متهم کرده‌اند که به عزت و آبروی ایرانیان لطمه زده است. اما فارغ از این حواشی پر دامنه، نام جعفر پناهی و ایران به عنوان برندگان جشنواره کن ثبت شده است. این خبر کوچکی نیست. هرچند مسئله جای دیگری است. شکاف در جامعه ایران به قدری عمیق شده که هیچ اتفاقی نمی‌تواند آن را پر کرده و مردم را یکپارچه خوشحال کند. همان اتفاقی که در جام جهانی فوتبال هم شاهد بودیم؛ برد تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز هم نه تنها این دوقطبی را کم نکرد بلکه به آن دامن زد. سوال اصلی در پس این واکنش‌های متضاد این است که چه بلایی بر سر جامعه ایران آمده که تا این اندازه از هم گسسته شده است؟

برچسب ها: جعفر پناهی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
145
268
مخالفان جعفر پناهی احتمالا کسایی هستند که فکر می کنن ما نوک قله هستیم. خلاصه زر میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
زر که تو اربابت ترامپ می‌زنین!!
دین که نمی‌فهمید ، حتی وطن هم سرتون نمیشه
مگه این که جیره خور اردوگاه اشرف باشی
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
باید یاد بگیری نظرات مخالف رو بشنوی و همینجوری نگی زر میزنن. آنوقت که مشخص میشه به یه شعور و فهم نزدیک شدی.
من یه آدم کاملا مخالف سیست های حکومت هستم ولی فکر میکنم این جایزه رنگ و بوی سیاسی داره و شاید از لحاظ هنری در حد نخل نیست، البته شاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
وطن فروش
دست تو رو شده برام...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
ما که نوک قله هستیم شما اون زیرها و پایین ها هستید نوک قله را نمی بینی چرا عصبانی میشی
یا علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
بیچاره پناهی عقده ای کشته ی جایزه و نخله بره گمشه
یاشاسین اردبیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
من ادعا ندارم به نوک قله رسیدیم و به کسی هم که این حرفو زد رای ندادم. اما با نگرش های امثال پناهی در تحقیر کشور و مردم ما بشدت مخالفم و این جایزه را هنری نمیدونم بلکه سیاسی و نتیجه اغراض سیاسی. حالا بین نوشته تو و من کاملا مشخصه کی زر میزنه
Z
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
خفه شید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
واقعا یه سکانس از فیلمشو نمیشه حتی دید. پر از حرفهای رکیک، بازی ناشیانه بازیگرها، اگر اسم این رو اثر سینمایی بذاریم در حق سینمای ایران از اول تا کنون ظلم کردیم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
مخالفان جعفر پناهی همانهایی هستند که مخالف خودفروشی ومخالف بردن آبرو و حیثیت ایران هستند.خودفروشهاننگ برشما.که طبق اصول و فرهنگ و سنت کشورمتمدن خودمان فیلم نمیسازید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
اگر هم مشکلی داریم، نباید به بیگانه گفته شود خودتحقیری بد دردیه، البته پول فعلا توی خودتحقیریه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
بی غیرت خوش رقصی برای بیگانه.بدبخت نشندی ترامپ چی گفت؟ترامپ گفت من پول مفت به هیچ کس نمیدم اونابه کشورخودشون خیانت کردن به ما رحم نمی کنن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
خودت و هفت جد و تلادت،زر میزنن
آشغال
رق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
از طرز بیان بی ادبانه شما جای تعجب نیست اکثر کسانی که با فرهنگ غرب آمیخته شده اند جز این انتظار نیست.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
عاشق اون احمقی هستم که فکر می‌کنه بزرگترین جشنواره ها و رویداد ها فقط منتظر هستن تا یکی پشت ایران بد بگه بهش جایزه بدن ، نه عزیزم اینجا جشنواره فجر نیست که حتی نمیتونن سانسهای داخلیشو پر کنند ، البته مقصر نیستید شما جز حرف های یک مشت سایبری مثل این پست ها چیزی ندیدید ، دوست عزیز همه این کامنت های مخالف الان دستشون یک کیک و ساندیسه فقط دنبال این سوژه هان و پولشو میگیرن ، اونایی که میگن فیلم از بدبختی دیگر کشور ها جایزه نمیگیره لطفا یه نگاه به فیلم های که تا الان برنده شده بندازن ، ما چه حالی داریم با یک مشت بی سواد دهن به دهن میذاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
برنده جوایز جشنواره ها می‌تواند با تعویض داوران تغییر کند
عباس کیارستمی
این سخن کسی است که پناهی شاگرد او بود
پس کسب این جایزه اهمیتی نسبی دارد آنچه اصل است دوام یک اثر هنری در طول زمان است
مثلا یک چند وقت آثار آندره وايدا و تارکوفسکی وپاراجانیان در جهان جوایز جشنواره های غربی را درو می‌کردند اما بندرت سینمایی در همان کشورها حاضر به نمایش گذاشتن آن میشد زیاد این سرو صدا ها را جدی نگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
انسانهای الکی و حراف ودزد در فلات ایران
باور نداری حتی خودمم جز این فلاتم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
مسأله این جاست که شما حتی اگه از زیبایی های طبیعی ایران یا مهمان نوازی ایرانیان بگی ، امکان نداره بتونی جایزه بگیرید. حتما باید چهره ای سیاه از ایران به دنیا مخابره کنی .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
این هم از ادبیات مخالفان.میگه زر میزنی.والا شماها جماعت همیشه نالان وراج بی عمل،خودتحقیر.دشمنان ایران اینقدر واضح قدرت و پیشرفت ایران دیدن که با این کارها چوب لای چرخ حرکت کشور میزنند.بعد بعضی ها با تکرار حرف های همیشگی خنده دار فقط دنبال محقر دیدن خودشون هستند.ذاتشون هست دیگه دست خودشون نیست
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
زر زر نکن بابا
توام مثل اون یه بیشرف بی وطنی
پفیوز تر از اینا کسی نیس

لاشخورهای دستمال

من خودم شاکی مملکتم اما پای ناموسم ینی خاک و شرفم کوتاه نمیام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
زر فعلا تو‌می زنی و فکر می کنی امثال پناهی برای تو سینه می زنند در حالی که این افراد هزاران نفر مثل تو.را فدای یک دانه موی شأن می کنند نفهم بفهم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
نفرین بر جعفر پناهی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
فقط کسانی که مملکت رو یکجا به چین و روسیه و یه دوجین کشورهای گدا گشنه و بعضا کمونیستی فروختن و قصد جایگزینی افغانی ها و عراقی ها با ملت بزرگ ایران را دارند بعد به جعفر پناهی میگن وطن فروش
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
عرزشی نوکر ترامپ بودن خیلی بهتر از نوکری پوتین جنایتکاره
سیدحقگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
زنده باد جعفر پناهی عزیز که آبروی ایرانمان شد
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
افتخار برای ایران و ایرانی
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
افتخار ملی و مردمی زیر تیغ ضدایرانی ها و عرزشی های حکومتی
ناشناس
| Ghana |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
11:14
نوک قله ات کجاست؟! بگو ما هم بدونیم
نکنه وقتی روی سنگ توالت وامیستی؟!!
متوهم
ناشناس
| Ghana |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
11:58
منظورت تحقیر سیستم و حکومته نه مردم و کشور
اگه یکم سواد داشتی میدونستی که حکومت همون کشور و مردم نیست. مخصوصا حکومتی که اصلا مردمی نباشه
ساده لوح بیسواد
ناشناس
| Ghana |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
18:25
از کی تاحالا بیان مشکلات و خفقان و سرکوب مردم شده وطن فروشی؟!!
همین مونده بود یه عرزشی حکومتی اسم وطن بیاره به زبان کثیف اش
وطن شما افکار پوسیده و وحشی اربابانتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
نوکرای ترامپ دستتون رو شده خفه شیددد فقط موقعی که جوونای انقلابی شهید شدن برای دفاع از خاکمون شما ها که ژست آریایی میگیرید تو اروپا ولو بودید خارجی ها آدم حسابتون نمیکنن . ترامپ با عربا خلیج فارس رگ غیرتتون نزد بیرون ؟ موقع دبی رفتن آریایی نیستید . خدا نسلتونو منقرض کنه فقط ادایی وطن پرستید به کسی که دشمن خلیج فارسه عمو ترامپ میگید . مرگ بر وطن فروش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
112
152
کدام عزت؟! کدام آبرو؟!وقتی زنهای ما در خیابان از پاسبانی اردنگی می‌خورند! آًار فیلمسازانی مانند پناهی، مستند تاریخی است که تلاش جاعلین حکومتی تاریخ معاصررا برباد می‌دهد، ضمنا"، می‌سوزاند دزدها...
یاهو
پاسخ ها
یا علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
شما لطفا خفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
جاعلین حکومتی امثال جعفر پناهی هستند کجای رندانهای ما شکنجه گر وجود داره کا تو فیلمشان نشون دادند وانتظار دارند به این فیلم درونشون افتخار کنیم جعلدروغ از طرف امثال پناهی از همین جاخوش رانشون نمیده که اگر واقعا نظام ما ایتی لود که تو فیلمش نشون داده از فرودگاه راست تی بردتشون اوین وهمکاران بازیگرای فیلم باحجاب برمی‌گشتند نا اینکا بز ححاب برگردند رفیقاشونم ب ند لستقبال.
آنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
پاسبان!!!!!!
انگار بعد از فرار اولین پهلوی چی شما هم فرار کردی و ایران نبودی
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
اوه اوه عررررزشى ها حمله کردند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
عرزشی دانشمند الان این فیلم چه ربطی به پهلوی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
آنا خانم گویا با زبان پارسی و واژه ی پاسبان زیادی درگیر شدی و نمی توتی بپذیری. بیشتر سر سپرده ی زبان عرب و واژه ی مأموران حکومتی هستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
باز جای شکرشش باقی هست از پاسبان های ما فقط اردنگی میخورند در دیار کابوی ها علاوه بر اردنگی انواع فنون کیک بوکس و کشتی کج و ووو در نهایت با دو سه گلوله ناقابل به دیار دیگر می روند کافیه در یوتیوب یک سرچ ساده کنی
محمد حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
موقعی گه تو با ایک ادبیاتت از امثال جعفر پناخی و کسانی مثل اون دفاع میکنید بیشتر پی میبریم که راهشون خیلی کجه
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
تو که برای لبنان فلسطین سوریه عراق یمن نیجریه و غیره خودت را .. می دهی
تو که ایرانی ها را مجبور به مهاجرت و خودکشی و در عوض میلیون ها افغانی را جایگزین ایرانی کرده ای
تو که گرسنگی مردمان این سرزمین برایت مهم نیست و برایت اهمیت ندارد که چه کسی پول دکتر رفتن و دارو خریدن را دارد در عوض سرویس رایگان به افاغنه می دهی
تو که سر در سطل زباله کردن زنان و کودکان و پیر و جوان این مملکت را به علت فقر نمی بینی ولی شکم گرسنه ی مردم غزه را می بینی
تو که به مدرسه نرفتن هزاران دانش آموز ایرانی به دلیل فقر برایت مهم نیست در عوض هزاران دانش آموز افغانی را جایگزین آنها در مدارس کرده ای و به رایگان از آنها پذیرایی می کنی
از وطن پرستی خودت و وطن فروشی طرفدران پناهی حرف نزن که حس بدی به انسان دست می دهد
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
15:04
آخه یه ساندیسی و عرزشی چی از درد مردم و وطن میدونه
وقتی با یه اعتراض ساده در خیابون، به اسم منافق هر موقع خواستند میگیرنت و تا جون داری کتک ات میزنند!
البته اگه شانس بیاری و بی سروصدا اعدامت نکنند!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
122
227
چرا کسب یک افتخار هنری بین المللی نمی‌تواند مردم ایران را خوشحال کند؟
چون مردم ایران درگیر صدها مشکل بزرگ روزمره و بعضا دو یا سه شیفت کار کردن هستند.
درود به شرف جعفر پناهی افتخار سینمای ایران.
خیلی از فیلم سازان کشورهای دیگر حسرت چنین جایزه ای را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
از پرچمی که داری معلومه چی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
اگر فیلمسازها کشورهای دیگه وسیله بشن برا فروختن ارزشهای کشورشان حتما نخل را میگرفتن مثلا یه فرانسوی بیاد و علیه کشورش فیلم بسازه وفرهنگ باورداشتهای کشورش رابه تمسخر بکشه حتما جایزه میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
مردم فرق اثر فاخر و یک سناریو آشفته و پلشت و میدانند و متاسفانه جشنواره کن مثل همیشه ثابت کرد که هنر هیچ ارزشی براش ندارد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
دانشمند وی پی ان زدم
در ضمن انگلیسی بودن هزاران برابر بهتر از کمونیست روس و چینی بودنه.
ارزشی تو اگه خیلی ناراحتی یه فیلم بساز در حد و اندازه ی این فیلم که جایزه بین المللی بگیره اگه نمی تونی پس خفه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ادعای رهبری جهان اسلام رو دارید ولی راجع به جنایت هایی که در کشمیر چچن و سین کیانگ میشه ... هستید
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
11:12
ارزش های کشور یا حکومت؟
اشتباه نکن این دو واژه هیچ سنخیتی با هم ندارند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
54
186
فقط جایزه کن نیست که ملت را خوشحال نمی کنه . مردم اینقدر درگیر مشکلات خودشون هستند که دیگه جایی برای خوشحالی برای بقیه نمونده . این که غم نداشته باشن براشون کافیه . همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
120
203
,ارزش داره خیلیم داره به کوری چشم شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
همینکه شما توهین میکنید معلوم میشه ارزشی نداشت
یا علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
چون وطن فروشه تفهیم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
تو عمرا معنی ارزش را فهمیده باشی وگرنه با این ادبیات حرف نمیزدی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
یه دوجین ساندیس و ..... تقدیم به همه ی هیترهای جعفر
ناصر از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
213
113
وطن فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
ناصر جون عجب فامیلی ایی داری !!!!
ناصر وطن فروش اصفهانی !
آشنا داشتی بهت شناسنامه دادن ؟
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
وطن فروش اون بی همه چیزهایی هستند که نوکری روس و چین رو افتخار ملی میدونن و مزدوری برای یک عده ریاکار اختلاسگر رو وظیفه ،،،در حالیکه خودشان به عاشقان ایران و ایرانی تهمت غربگرایی میزنن،کاش مزدور با جیره و مواجب بودید کمتر دل آدم میسوخت،باید خون گریه کرد به این همه حماقت و حقارت
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
گربدی گفت حسودی ورفیقی رنجید
گو توخوش باش که ما گوش به احمق نکیم
حافظ
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
وطن فروش تو امثال تو هستن که تمام منابع و ثروت ایران رو دارین می‌بخشید به روسیه و چین و عراق .ووووو ...آقای پناهی داره برا ایران و ایرانی آبرو میخره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ناصر عرزشی برگرد به کشورت افغانستان
ناشناس
|
Poland
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
132
219
افتخار....افتخار.....افتخار......تا کور شود هر آن که نتواند دید.
پاسخ ها
یا علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
خفت خفت خفت چه افتخاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
طرفداران جیره مواجب بگیرهای اجنبی ادبیاتشون همینه.
بهاگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
برو اول معنی افتخار ببین چیه؟
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
واقعا خفههههههههههههههههههههههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
فعلا شما ها کور شده‌اید و تمام خدمات و آبادانی ها روستاها و جاده ها و کارخانه ها و...نمی بینید و فکر می کنید دیار یانکی ها گل و بلبل هست
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
17:50
وقتی با چشم میبینیم فکر کردن چیه!
شما در توهم آبادانی به سر ببر وقتی در منطقه خودت منزوی شدی چه برسه به دنیا
اقتصادت ورشکسته اس و مردم ات فقیر
اقلیت شعار زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
114
231
به عنوان یک ایرانی به کسب این جایزه افتخار می‌کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
آلبانی تشرف داری ، جناب ایرانی ؟!
سلطان دایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
فقط اون ادمای نون به نرخ روز خور پفیوز یه نگاه به مثبت منفی ها بندازن متوجه میشن جدای از مردم هستن .... و صرفشون به مخالف بودن با مردم عادی هست نونشون از همین طریقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
به نحقیرت
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
تازه فهمیدم مشکل این باجناق بازان خسته با زنها چیه
چون همه شون.. هستند و زنان رو رقیب خودشون می دونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
80
193
شما دیگه کی هستید نه پس نشان افتخار ازبلاروس افتخار است حالا اگه فیلم شما بود دنیا رو رسوا میکردید
پاسخ ها
زن#زندگی#آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
مگه نمیدونی مدیر مسئول گوگل ایرانی همون جبلی کچله س
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
91
212
این مشکل شماست . نه ملت ایران . شما میتوانید فیلم های کارگردان های حکومتی را تقدیس و مایه مباهات بدانید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
این حرفات دیگه خیییلی نخ نما شده
اتفاقا ملت ایران غیرت و شرف دارن و روی تصاویری که از ایران مخابره میشه حساسن
اینی که تو گفتی ملت یه جا دیگه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
خودجعفرپناهی هم حکومتی هستش منتها آویزون حکومت های اجنبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
این حنا دیگه رنگ نداره که هر کی برای ملت و ایران فیم می‌سازه بگید حکومتی. در ضمن نقطه مقابل حکومتی میشه تن به بیگانه فروشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
خود تحقیر محترم این حکومتی که تو میگی مال کشوری است که جنابعالی در کمال امنیت و در خانه خودت زندگی میکنی حاصل خون هزاران شهیدو هزاران مجروح شیمیایی و هزاران اسیری است که سالهای سخت رو تحمل کردن.کمی بخودت بیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
عرعر نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
معلومه تو‌امثال تو‌وپناهی از اون خانواده های هستین که وقتی تو خونواده به مشکل بر میخوریم خانوادتونو‌میفروشین
خود تحقیرهای بدبخت
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
15:54
از کدوم امنیت حرف میزنی؟! وقتی کشور به روزی افتاده که روز به روز قتل و زورگیری و دزدی زیاد میشه؟! از سایه فقری که فساد ها میاد بیرون یا سایه جنگی که افتاده روی کشور؟
یا نداشتن حق آزادی بیان و سرکوب
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
12:03
چقدر ساده لوحی که فکر میکنی حکومت یعنی همون کشور و وطن!!!
حداقل اگه حکومتی مردمی باشه باز یه چیزی!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
105
206
تبريک به آقاى پناهى براى جايزه نخل طلا, توجه نکنيد هميشه عده اى حسود لفاظى مى کنند.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
زر نزن وطن فروش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
160
72
باید به قوه قضاییه افرین گفت که با همکاری زندان اوین و ارشاد اجازه میدن یکی بره زندان در بیاد بره یواشکی فیلم بسازه سوار طیاره بره کن جایزه بهش بدن چرا که دو تا فرانسوی اینجا زندانند
تو با این قافله هم دستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
آخه چرا زندانش کردن و ممنوع الکار...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
بله قوه قضاییه خیلی آفرین گفتن داره غارتگر حق مردم رو اعدام نکرد الانم آزادش کرده که دوباره با استفاده ازش بیت المال رو غارت کنند آفررررررررین به قوه قضا ...
تالی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
50
124
اگر چه به بیان معضلات در اثار هنری نباید ایرادی گرفت اما اگر اقای پناهی مثلا درباره مشکلات مردم فرانسه فیلم ساخت و جوایز نخل گرفت انگاه میتوان باور کرد فیلم او سفارشی و سیاسی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
مشکلات اونها به بزرگی مشکلات ماست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
دقیقا. دو سال قبل چند مهاجر کرد در پاریس کشته شدند. یک فیلم ار باره اش بسازند ببینن اصلا به جشنواره راه پیدا میکنه یا نه
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
احسنت ، واقعأ غربگرایان خود تحقیر کمی فکر کنند و پاسخ دهند اگه پناهی مثلاً مشکلات یک کشور غربی را تبدیل به فیلم کند آیا به آن فیلم هم جایزه می دهند اصلا اجازه شرکت در کن یا اسکار به فیلمش می دهند.
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
چرا باید یه ایرانی مشکلات یه کشور دیگه رو به تصویر بکشه؟!! با این حرف ها چرا به عقل خودتون شک نمیکنید؟!!
ببین چقدر کشور رو خفقان کردید و آزادی بیان رو سرکوب، که یه ایرانی حق نداره از مشکلات کشور و مردم اش بگه
همه دنیا باید بدونند چجوری خون ایرانی جماعت رو تو شیشه کردید و کشورمون رو ویران
عرزشی سایبری خوب داری فعالیت میکنی لااقل جیره ات حلال شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
7
84
رمز بقا تفرقه است. موفق می شوند یا نمی شوند آینده روشن می شود.
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۴
96
208
کسانی که از این جایزه خوشحال نشده اند همان عده قلیلی هستند که خون 90درصد مردم ایران را در شیشه کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
تو دیگه خیلی پرتی
امیریوسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
اصلا می‌دونی فیلمش چی بوده؟تجربه نشون داده هر فیلمی که مجوز نداره جایزه میگیره فیلم بدون مجوز هم فقط و فقط با فرهنگ غربی جور درمیاد نه فرهنگ ایرانی اسلامی
هرچیزی که سیاسی بشه هم ضد دینه و شما بی دین ها وغزبزده ها ازش دفاع میکنید.
آتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
و کسانی که ازین جایزه که هیچ بویی از هنر نبرده فقط کسانی خوشحالند که مشکل خود بیشتر بینی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
افرین
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
کسانی هم که از تخریب ایران و ایرانی در این گونه فیلم ها خوشحالند همان کسانی هستند که به وقتش فرزند خود را در کانادا به دنیا می آورند و‌ برای پول حاضر به انجام هر کاری هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
اون نفهما یک درصد هم نیستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
فعلا خودتحقیری نان داره
علی۶۸۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
و در ادامش هم باید میگفتی که فکر میکنن وطن پرست و باایمان هستند و به بهشت میروند. همون عده ای که فقر مردمو میبینن غیرتی نمیشن ولی بدحجابی رو میبینن غیرتی میشن .فقط ظواهر دین مهمه واسشون
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
11:20
دین مردم به تو ربطی نداره و یه چیز شخصیه! هرچند برای شما استفاده و نان و آب داره و اعتقادتون هم واقعی نیست
فرهنگ ایرانی-اسلامی دیگه چه صیغه ایه
شماها با همین افکار این کشور رو ویرانه کردید. اقلیتی که نه ایرانی هستند نه عرب و هیچ کدوم از این دو شما رو قبول ندارند و متنفرند از تون
با افتخار فقط ایرانی هستم به دور از هرگونه خرافه و پسوند و آلودگی
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
13
40
وطن فروش کسانی هستند که که هست و نیست این کشور را
برای اهداف بلند پروازانه خود در سوریه و لبنان و عراق ووووو
هزینه کردند بدون اینکه کوچکترین دستاوردی داشته باشند ونیروهایشان توسط روسیه از سوریه فراری داده شدند.
هنر دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
17
31
پناهی هنرمندی است که شرافت را در عین رذالت هنرمندان حکومتی معنا کرد. درود بر شرف این مرد . که در جهت درست تاریخ هنر ایران زمین ایستاد . یعنی با مردم بودن را انتخاب کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ببند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
8
33
از این کلمه خود تحقیری متنفرم رویداد از شما بعیده اصلا کار به پناهی ندارم ما مگه قدر همون فرهادی یا همین روستایی رو میدونیم آخه پدر اینارم داریم درمیاریم که مگه تو این اوضاع واقعا قاراشمیش مملکت که حقارت داره از سر و کول مردم ایران بالا میره و مثل خوره افتاده به جون همه وجودشون اصلا ممکنه ادم در خیلی مواقع احساس حقارت نکنه پراید گاری 400میلیونی خونه متری 100/200میلیونی گوشت کیلو یک میلیونی برنج 250تومنی حقوقای ده بیست میلیونی این همه معتاد وکارتن خوابو وبچه کارو طلاق وبچه طلاقو وفقیر وبدبختو وبدهکارو مستاجر خون به جگر و جوونای بی هویت و ناامید و...مسئولین اکثرا تریلیاردرو طلب کار از مردم و دروغ وریاو ........بازم بگم تا دیگه نگی خود تحقیری

..
پاسخ ها
علی۶۸۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
کشور افتاده دست مشت شکم سیر مذهبی نما فکر میکنن از همه پاکترن و هر کس مخالف این حکومت باشه یا بی دینه یا‌کافره یا نجسه. در‌حالی ک نجس تر و بی دین تر از همین مذهبیای از این قبیل که بی حجابی رو بد میدونن ولی فقرو بیکاری و... رو راحت از کنارش رد میشن اینا همون افراطیای مذهبی شکم سیرن که شاسی بلند سوار میشن و فقط ظاهر دین مهمه واسشون .
ناشناس
| Ghana |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
این اقلیت با اسم ایران اسلامی این کشور رو ویرانه کردند!
جماعتی که نه ایرانی اند نه عرب و هیچ کدوم از این دو نژاد این ها رو قبول ندارند و متنفرند!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
22
12
سیاه نمایی
بی هویتی
همسو با دشمن علیه میهن ، فرمول کسب جایزه است
وقتی مجری جشنواره خانم بینوش هم علنا میگوید فیلم ارزش هنری نداشته و فقط به خاطر مسایل دیگر برنده جایزه شده ، در واقع اظهارات خانم بینوش مجری جشنواره تایید کننده نظرات مخالفان این جایزه در ایران بود ،
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
تا پماد سوختگی و آب سرد بفرستیم همش ذغال شده
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
29
12
کثافت تر از این سلبریتی ها وجود ندارد که با بیت المال مردم مشهور شدند و الان از روی شکم سیری و‌کج فهم بودند چه الان و چه قبل از انقلاب به مملکت ضربه میزند.اینها ی مشت گوساله و لجن هستند از ترانه علیدوستی اشغال گرفته تا به این مردک وطن فروش جعفر پناهی رسیده است.دوراز جون بعضی از با صفاهایشان ی مشت حرامزاده خارج از کشور جمع میشوند و ضرر مفت میزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
28
13
خاک بر سر جعفر پناهی و همه ی وطن فروش ها کنند این خوشحالی و ادعای آریایی بودنت در تضاده با هم به کوری چشم وطن فروش ها و اروپایی های کثیف بله در اوج و نوک قله هستیم و احتیاجی هم به تشویق و پول غربی های خونخوار نداریم گرفتن جایزه از قاتلان وحشی کودک کش ها افتخار نداره مایه ننگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
با سلام.شما ایران هستید ؟ََ‍چطور در نوک قله هستید برق نداریم آب نداریم دومین منبع ذخایر گاز گاز نداریم امید به خانه دار شدن بالای صد سال .نیروی کار نداریم چطور در قله هستید .آخه چی میزنید میایید صحبت می‌کنید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
تف به شرف مزدوران پوتین قاتل مردم اوکراین
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
فعلا که 10ساله دارید التماس میکنید و میمالید که 6 میلیارد دلارطلب کشور از کره جنوبی را بگیرید هنوز عرضه شو نداشتید ، ولی کشورهای عرب 1000 میلیاردی سرمایه گذاری میکنند .. شما اگر ذره ایی درک وفهم داشتی میفهمیدی که الان ته دره را دارن بعنوان نوک قله میکنن توپاچت
شهروند ایرانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
14
26
من افتخار میکنم که یک ایرانی وطن پرست چون آقای پناهی شخصیت فهیم و فرهیخته مایه سرافرازی ملت ایران است تا کور شود هر آنکه نتواند دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
خفه لطفا وطن پرست واقعی فقط اونایی که برای خاکمون شهید شدن. نه یه مشت ادایی که موقع منافعشون لال میشن. نه اونایی که ترامپی که دشمن خلیج فارسمونه نوکرشن دوزاریای وطن فروش . هرکی تو این مملکت یه جایی میرسه نون و نمکش رو میخوره لگد میزنه
شهروند ایرانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
13
16
من افتخار میکنم که یک ایرانی وطن پرست چون آقای پناهی شخصیت فهیم و فرهیخته مایه سرافرازی ملت ایران است تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
17
اگر این آقا بهترین فیلم دنیا رو می ساخت اما طرفدار نظام مقدس اسلامی بود آیا جایزه ای به ایشان میدادن...
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
آخه کسی که طرفدار نظام مقدس اسلامی هست که نمیتونه بهترین فیلم دنیارو بسازه?? نمونه ش همین صداسیمای میلی که همه چیزش آشغاله سگ نگاه نمیکنه? یه ارزشی مغزش انقدربسته ست نمیتونه بدون مالیدن فیلم بسازه پس نتیجه میشه آشغال??
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
17
از این مترسکهای آلت دست خارجی تاریخ به خودش زیاد دیده که دیده شده خودشان رو برتر از دیده شدن کشورشان می‌خواهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
19
13
فیلم پر از نکبت و جایزه نکبت ها تف به این رزالت حقارت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
22
8
مرگ بر شیطان اگر شرف داشت زن را بغل نمی‌کرد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
24
12
اقایی پناهی مثل سگی میماند که استخوان جولوبش انداخته اند هر جا بهش استخوان بدهد واسه همان طرف دم تکان میدهد .تا کی خود تحقیری و خیانت به مملکت و مردمش مملکت هر چه هم بد باشد نباید میان دشمن از مملکت بد گفت این کار فقط از یک مشت ادم نان به نرخ روز خور بر می اید غرب زده بی رگ و ریشه
پاسخ ها
علی۶۸۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
سگ تویی که از سیستمی دفاع میکنی که مردم ایرانو‌ذلیل و فقیر کرد سگ تر‌ونجس تر از شماها کسی نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
23
16
نود درصد مردم ایران این کار پناهی را خود تحقیری میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
تو غلط کردی اقلیت خود اکثریت پندار از لایک های جعفر مشخصه مثل .. دروغ میگی ساندیسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
13
26
مردم ایران را خوشحال نکرد!!؟؟
والا ما که خیلی خوشحال شدیم
همونطور که خودتون گفتین: کسب یک افتخار هنری بین المللی!!!

باعث افتخاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
0
احسنت .ممنون .
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
0
احسنت وممنون....
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
19
کاملا مشخص و مبرهن است که اشکال کار در پناهی و پناهی ها نیستند چون اون عده کمی که همه چی این مملکت مال اوناست فقط دوست دارن تعریف و تمجید ببینند و چه جالب که در این مقاله هم آمده ملت ایران از جایزه آقای پناهی خوشحال نیستند نه برادر من ملت ایران اتفاقا خیلی هم خوشحالند و احساس غرور دارند و به این جایزه می بالند و از جعفر پناهی ممنون هستند برعکس این اون عده ی کم هستند که هیچ سازی از طرف ملت برایشان کوک نیست و همیشه ساز مخالف می زنند و آخر نمی گویند ما می گویند ملت ایران ، ملت ایران
فرهاد اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
16
13
آقای پناهی به فکر تجارت خود است، رنج و درد مردم بهانه ای پرسود شده برای کاسبان فقر وفلاکت مردم رنج کشیده ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
11
8
نه به نظرم جایزه فقط جایزه فیلم عمار فقط اون ارزش افتخار داره ولاغیر نه اسکار نه کن اینا برن بوق بزنن
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
7
بهرحال نمی توان بطورکلی کاریک فیلمسازحرفه ای وباتجربه رافاقدارزشهای هنری دانست اماذات هنرفارق ازتکنیکهای هنری درمردمی بودن انست هنری که نتواندبامردمش ارتباط برقرارکندوبرعکس بادشمنان ارتباط نزدیکتری داشته باشدهرچندبالاترین ارزشهاوتکنیکهای هنری راداشته باشد،باتعریف هنرناسازگاری داردیعنی تکنیکهاوتجربه درخدمت ضدهنرمردمی قرارگرفته سواستفاده ازهنراست ونبایداین نوع افرادراهنرمند دانست هنرهم‌بایدخط قرمزداشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
11
4
خاک تو سرتون خصوصا زنیکه گاری کش بابلی پاپتی ولنگار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
عرزشی شل مغز دقیقا نمی دونم کی رو میگی ولی آینه آینه آینه
لقب های خودت و باجناقت رو به دیگران نسبت نده
خجالت هم خوب چیزیه شومپت باجناقی
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
14
9
نخل طلالی پناهی فقط ارزش خود تحقیری و کسب لبخند دشمنان کشور را دارد این نخل فقط به خاطر اینکه تونسنت تمام تحریم ها را نادیده بگیر وتمام دستاورد ها را نادیده بگیرد وتمام مقاومت ملت رو نادیده بگیرد کسب کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
10
11
جناب‌اقای‌پناهی‌‌اکثریت‌ملت‌ایران‌‌از‌موفقیت‌شما‌باوجود
افسردگی‌که‌دارند،‌درگیرمشکلات‌خیلی‌زیادی‌که‌دارند‌،‌
سفره‌هایشان‌که‌خیلی‌کوچک‌شده،‌و............‌خیلی‌‌خوشحال
شدند.‌‌‌تعداد‌خیلی‌کمی‌از‌موفقیت‌شما‌ناراحتند،‌‌کسانی‌
هستندکه‌شکمشون‌خیلی‌سیره‌،‌‌تحریم‌ها‌خیلی‌به‌صرفشونه،‌
میخواهند‌فیلمسازها‌حکومتی‌‌موفق‌باشند‌نه‌کسی‌که‌واقعیت‌را
نشون‌بده‌‌خداوند‌نگهدارتان‌باشد.
یار ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
10
در حالیکه کشورهای دیگر، از طریق فیلمسازی، تاریخ و طبیعت و تمدن نداشته شون را به رخ دنیا میکشند، مثل همین کره، چرا کارگردان ما اصلا حرفی از فرهنگ، تمدن ، دانشمندان، و خیلی چیزهای مثبت و برجسته مون نمیزنه، و از مرد و زن ایرانی ادمهای وحشی، دعوایی، نشان میده، و این همه دانشمند گذشته و حال را معرفی نمیکنه، و کشور را بی فرهنگ که انگار با اسب و قاطر هنوز تو بیابون راه میرن معرفی میکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
12
یک سری در نوک قله برای هشتاده میلیون تصمیم می گیرند
ایران کشور باعظمتی است
ازنظرفرهنگی
اف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
12
خدا لعنت کنه دشمنان اسلام و ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
دستم را روی کلام الله می گذارم و قسم می خورم که دشمن ایران و اسلام خود شما هستید
کشوری که ادعای اسلامی بودن داره با کشورهای کمونیستی نشست و برخاست نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
12
10
ما یه خونه ۷۰ متری میخواهیم بخریم ملیاردی قیمت گذاشتند شما ایران را چقدر ارزان فروختید لااقل جایی میرفتید که ارزش کشورت را میدانستن وبا قیمتها آشنا بودند....از نون و پول و آب و هوا و زمین و.... کشور استفاده کردی بعد تو خارج حقیرانه وسیله شدی برا مفت فروختن کشورت !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
تو رو چه به خونه . تو برو توی طویله زندگی کن .
حیف نیست خونه رو که یه آدم میمونه توش زندگی کنه تبدیل به آغل کنی ؟ نکن . آفرین .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
10
16
جناب پناهی یک ملت منهای اندک وطن فروش را شاد کردی .ممنونیم ازت تو این وضع اسفناک باعث شادیمون شدی
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
3
امثال اون مسعود فرصت طلب مدام دنبال جدل اند فراستی عرض میکنم یه هنرمند رو از آثارش میشه شناخت مثل فرشچیان اینکه ارشاد مجوز بده یا نه یعنی همیشه از جریان هنر جدا بوده جانب دارانه عمل کرده حضرات بهش میگن مصلحت پناهی تشکر از هنرشو رو برده اقایون ارشادی ذهن سخت افزاریشونو دارن امثال پناهی ذهن فکر افزاری تا تولید فکر نرم افزاری کند
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
15
جالب اینجاست که همه ساندیس خورها از جعفر پناهی انتقاد میکنن?
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
14
تا کور شود آنکس که نتوان دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
9
دمت گرم باشرف
Hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
17
خیلیوقته مردم ایران ازدولت جداهستن،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
15
حکومت جمهوری اسلامی مردم ایران رو به این روز انداخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
14
ملت و دولت ایران سالهاست ک از هم جدا هستند
نخل طلا مبارک آقای پناهی ایران و ایرانی تحقیر شدنی نیست
حرف رو بنداز زمین صاحبش برداره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
12
این قدری که دهن شما رو سوزونده معلومه ارزش داشته
دایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
15
7
امثال پناهی و فرهادی و روستایی نونشون توی خودتحقیری و توهین به خاک و وطنشون هستش

نمیتونم قطعی بگم ولی از صهیونیست ها تنفر بیشتری به این وطن دارند

تف بر شرفشون
پاسخ ها
علی۶۸۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
تف به شرف خودت و کسی ک بزرگت‌کرد
نیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
13
تبریک و دورود به شرف اقای پناهی اینها بیشتر از این که فیلم باشند اسناد تاریخی هستند برای نسل های بعد چون انسان فراموش کاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
13
پناهی افتخاره حالا بعضی ها بسوزن
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
11
7
از زمانی که این خود فروخته هاو تفاله های غرب زده شدند روشنفکر این ملت اختلاف و چند دستگی را رواج دادند .به قول خمینی کبیر .ما از دست شاه و شاهنشاهی نجات یافتیم اما از دست این غرب زده های خود فروخته رهایی نداریم ..
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
عرزشی شل مغز این فیلم و این جایزه چه ربطی به شاه داره
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
10
5
از زمانی که این خود فروخته هاو تفاله های غرب زده شدند روشنفکر این ملت اختلاف و چند دستگی را رواج دادند .به قول خمینی کبیر .ما از دست شاه و شاهنشاهی نجات یافتیم اما از دست این غرب زده های خود فروخته رهایی نداریم ..
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
11
بله برای ما مردم خیلی ارزش داره .ارزش هنری هم دارد .مضحک این است که یک ایرانی چنین موفقیتی کسب می‌کند اما دولتیان آن کشور وعده ای دیگر ناراحت می شوند جناب پناهی تبریک تبریک جواب این افراد را جناب حافظ داده است:
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
گو توخوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
تا انجا که ما میدانیم حافظ خود تحقیر نبود او بندگی خدا را از هرچه
پادشاهی است بالاتر میدانست
پس لطفاً از حافظ مایه نگذار
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
1
ترافیک کامنتها و لایک و دیس لایک این صفحه به طور غیرطبیعی بالاست
اگر گفتین......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
براى اينکه عررررررزشى ها از يک مکان سايبرى شبيخون زدند و ديس لايک ها را به وجود آوردند اکثريت به آقاى پناهى تبريک گفتند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
12
بله معتبرترین جایزه تو جهان هست و باعث افتخار ایران هست. حالا تو خودتو جر بده بگو نیست ما گوشمون از این حرفا پره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
13
7
خاک بر بی وطن و بی عرضه پناهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
1
مگر شما فیلم رو دیدید؟
عباس محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
7
جایزه مزدوری و بیشعوری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
4
اگرم داشته باشه که نداره جشنواره کن مال کسایکه آبروی ایرانو میبره حالا نه زنها گوش میدم هرکاری دلشون میخواد میکنن زندگیهارو ازهم پاشوندن کجای کاری عمو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
9
به چیز دیگری فکر نکنید همینکه کشورم سرافراز و چنین فرزندان برومندی دارد باعث افتخارهمه ماست. پیوسته سرافراز باشید ای فرزندان اریایی، ای جانم ایران،...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
8
کسی باورش میشه این جایزه سیاسی نیست؟ یعنی فیلمی بهتر از این از جهت ساخت و محتوا در دنیا ساخته نشده؟( این سوال خود تحقیرهای وطن فروش را در تناقض جالبی قرار میده) منتظر باشید فیلم بیاد بیرون فیلم با ملاک های هنری ارزیابی بشود هه هه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
4
چنین فردی که برای خوشایند دشمنان ملت ایران خوش رقصی می‌کند و علیه کشورمتمدن ایران عزیز حرافی می کند درچشم اکثریت ملت فهیم ایران جایگاهی ندارد. وجایزه اش هم پشیزی ارزش ندارد. پاینده بادایران
پاسخ ها
ایرانی واقعی
| France |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
تو که ایرانی نیستی ولی پاچه خواری روسیه و چین و طالبان جونت را انجام بده زیاد صدات در نیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
12
فیلم گاو قبل از انقلاب سیاه نمایی نبود؟!آنچه برای رژیم شاه نماد انقلابی گری بود را حالا که در همه عرصه ها نمره مردودی گرفتی چرا سر یک فیلم می شکنی ؟ هنر آئینه جامعه است ، خود شکن آئینه شکستن خطا ست
حسینم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
13
نهههههه غلام...
فقط کشتن جونای مملکت توسط شماها ارزش هنری داره. شماها از سینما و فیلم چی حالیتون هست که دارید نظر میدین نقد میکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
جون مادرت چی حالیته
چند بار پدر و مادرت رو تحقیر کردی بخاطر پول چند بار مسخرشون کردی پیش دوستات
چون شماها خانه و خانواده رو به پول میفروشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
8
نوک قله چه حالی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
0
12
هر آنکه موجب سربلندی ایران شود افتخار است به کوری چشم بدخواهان ایران عزیزمان یعنی همون فندق مغز هایی که فکر میکنن پیشرفت کردیم همون شل مغز هایی که فکر میکنن مسئول آزادی ظلم دیده ماییم مسئول نون گرسنه ها ماییم اللهی اون پول هایی که خرجشون شده سرطان بشه! ما ملت ایران که راضی نیستم
همونایی که اسمشون نادان بگم جاهل بگم خائن بگم نمیدونم اسمشو چی بزارم که منافع ملی رو فدای منافع امت میکنن احمق تر و پلشت تر و ذلیل تر و خائن تر از این افراد کسیو سراغ ندارم
حافظ جهانگیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
11
4
باسلام ادب آقا چرا بعضی از بی جنبه ها وقتی به یه جایی میرسن چرا زود خودشونو کم می کنن من اکه دولت بودم از همون فرودگاه دیپورتش می کردم بره هر جا که بهش خوش می گذره اون نخل های خشک شده اش رو ببره بکاره جای دیکه شماها جای قهرمان چوپان بودید چه می کردید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
12
دمش گرم آفرین داره تو وضع اقتصادی همین که یک ایرانی جایزه گرفته آفرین داره ایول ایول ایول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
12
زنده باد جعفر پناهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
وطن فروش خاین
نکته بین
|
United States of America
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
12
قطعا جعفر پناهی هم مایه ی افتخار است هم قهرمان ملی است. تا چشمتان کور شود، انشاالله.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
10
7
آبروی یک ملت رو در دنیا بردن هنر نیست جنایته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
آبروی یه ملتو شماها بردین تو دنیا که هیچ جا برای ایرانی آنطور که شاید وباید ارزش قائل نیستند حتی در ورزش.فوتبال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
بله شما بردید آبروی یه ملتو که مجبورشون کردید پراید 400میلیونی سوار شن باپاسپورتی که احترام نداره با بی‌ارزش ترین پول دنیا با هفت هشت ده میلیون معتاد با فقرفلاکت با فسادها واختلاس هایی که باید در گینس ثبت شه با زورگویی به طبقه کارگر وحق اونا رو خوردن شمایید که داریدکه آبروی یه ملتو میبریدبا یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا که شده قاتل جان مردم بیچاره وبی پناه با از بین بردن محیط زیست و جنگل خواری وکوه خواری وباغ خواری!!با گشت ارشاد وکتک زدن دختربچه‌ها وزنها باده هزار جور خفت گیر و اراذل اوباش وسارق مسلح با این همه سیاهی تولید شما به این بدبخت میگن سیاه نما شماها کارتون سیاه بازیه سالهاست این مردم وزندگیشونو سیاه کردید برا ثروت وقدرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
14
5
خود تحقیررررررررررر...وطن فروش...تو کشور ایران کلفت میشی میری خارج دم تکون میدی برا ماااا...بی چشم وروووو..از،ظرفیت جمهوری اسلامی به اینجارسیدی
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
4
بنظرم ایشان کاملا با جنبه سیاسی فیلم ساختن . و کاملا میدونن که اروپا و غرب خواهان بد جلوه دادن ایران و ایرانی هستن . همانند فیلم عنکبوت مقدس .
چیزی جز از خرابی و ویرانی و بدبختی از جامعه ایران نمی خوان و حتی امکان راهیابی به کن ندارن . بخاطر همینه که چنین آدمهای معلوم الحال دنبال خودستایی به قیمت فروختن جامعه خودشون هستن .
در همه جوامع دنیا مشکلات فراوان وجود دارد ولی اینکه فقط ایران رو بدبخت نشون بدن جای بسی تامل داره.
سید حسین سعادت میرقدیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
10
زمانی که اصغر فرهادی برای اولین بار توانست جایزه اسکار را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» دریافت کند، جامعه ایران (من‌های یک عده تندرو همیشه مخالف) یک پارچه از کسب چنین جایزه‌ای احساس غرور کرد و به اصغر فرهادی تبریک گفت. اما امروز و بعد از کسب جایزه جشنواره کن به قدری نظرات متناقض درباره ارزش این جایزه زیاد است که مخاطب کم اطلاع را گیج و سردرگم می‌کند. به هر حال باید پذیرفت کسب جایزه اصلی جشنواره کن اتفاق مهم و بزرگی است و شایسته این است که درباره آن صحبت شود. چه آن‌که سینمای ایران در طول حیات خود تنها دو بار موفق شده این جایزه مهم را کسب کند؛ یک بار در سال ۱۹۹۷ توسط عباس کیارستمی و این بار در سال ۲۰۲۵ توسط جعفر پناهی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
7
آیا همین فیلم توسط شخصی مخالف غرب ارائه شده بود می توانست جایزه کن را بگیرد؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
5
نخل سیاسی وگر نه به پاکت پفک هم نمی دادند
وطن فروشی نیست بخاطر یک خاله بازی
چقدر داشته ها و آرزوهای برخی بی ارزشه
حالا ببینیم انهایی که ذوق کردن اب و نان برایشان می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
0
تا حالا صدها فیلم ساخته شده برای تو چه اتفاقی افتاده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
12
5
این افراد بچه گدا هستند که میرند ی لقمه نون گدای می‌کنند و میان ی گوشه‌ای میشینند و با خجالت کوفت می‌کنند این آدم نه ارزش خانوادگی براش مهمه نه مملکت، خاک عالم بر سر شون
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
خاک عالم بر سر تو که از نسل 57 شل مغزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
5
اهای ادمهای خوابیده اونا به ایران فروشی شما جایزه دادن نه به خاله بازی شما
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
شماها که کشورو ب عراقو حزب الله فروختین چی گرفتین؟؟؟جایزتون چی بود؟؟؟؟!!
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
11
اولا وقتیکه مملکت دیکتاتوری هست و هر مغرض بی‌سوادی با تفکرات دوران پارینه‌سنگی شده مسئول و رییس و وزیر و... و نمیذاره افراد وطن دوستی مثل پناهی آزادانه کار هنری کنه که هیچ،پدرش را هم در میارن ،پس اتفاقاً باید بدون مجوز ایران فیلم بسازه و واقعیات را به نمایش بذاره. امثال آقای پناهی تا حدی سعی دارند و موفق هم شدن ،آبرو و حیثیت از بین رفته ایران به دست تمامی مسولان و سران کشور،بلا استثنا را احیا کننده.درود به جعفر پناهی و چنین بزرگ مردانی!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
تبریک به جامعه هنری ، سینمای مستقل و تمام مردم ایران
خیلی این جایزه چسبیده و دم گروه سازندگانش درد نکنه ❤️
کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
5
مطمعنم اگه از ایران تعریف می کرد جایزه نمیگرفت
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
شما برو کاسه لیسیه عراقو کن لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
2
مسأله من ارزش هنری یک اثر نیست
سوال بزرگ من اینه
چطور میشه یک انسان ممنوع الکار فیلم سینمایی پر از پروداکشن می تونه بسازه و فیلم ضد نظام و سال بعد هم دوباره یک فیلم دیگه بسازه تو همین مملکت و تازه زیر زمینی هم نیست و همه پلانهای خارجی
در شرایطی که من بارها با مجوز برای مستندهای کوتاه ساده گزارشی با یک دوربین و سه پایه و مدام با استنطاق و رصد مامورین مواجه شده ام.
پاسخ ها
علی۶۸۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
خب اعدامش کنید شما که زود اینارو‌پیدا‌میکنید اعدام میکنید ولی جامعتون ک پر شده از زورگیر کیف قاپ و دزدو نمیتونید بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
8
5
نه کن ارزش داره و نه خود این یارو
چه برسه به جایزه اش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
10
5
خاک بر سر ابلهانی که گرفتن یک جایزه را آن هم نه بعنوان یک کار هنری بلکه از جهت ضدیت با نظام جمهوری اسلامی توسط بک گاو فتنه گر بیشرف بدست آمده را افتخار می دانند
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
گاو شماهایین ک از نسل نابودگر پنجاهو هفتین
گاو شماهایین ک الهی ریشتون خشک شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
گاو تویی که نونت تو گاو بودنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
2
خاک تو سرت با این نظرت
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
1
همشون اشغال نفهمند
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
اشغال شماهایین
Ghostywor
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ذات ولقبتو رو ملت نذار خب
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
8
5
اگه راست میگه مرده و فیلمش ارزش هنری داره و سیاسی نیست یه فیلم در مورد فلسطین بسازه تا ببینه توی کن جایزه بهش میدن یا همونجا به جای نخل طلا.
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
لطفا برین توهمون فلسطین بمیرین صداتون تو ایراااان در نیاد
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
فلسطین به ما چه .مگه ما عربیم. اونوقت که مردمش زمین ها شون را باقیمت بسیار بالا به یهودیها فروختن .خوردن. خوابیدن و هی بچه درست کردن به فکر حالا نبودند .چرا فقط ما باید مدافع اونا باشیم
ناشناس
| France |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
شما فلسطین پرستا ایرانی نیستید برگردید سرزمین خودتون
Ghostywor
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
اخه بدبخت طرف فیلمشو ندیدی سرچش هم نکردی داستانشو ببینی لااقل.چه ربطی داره فلسطین چی داره که فیلم بسازن راجبش
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
3
واقعا بعضی ها چقدر دون مایه و بی ریشه هستن که یک موفقیتی به این بزرگی رو میخوان تحقیر وکوچک بپندارن البته ما میدونیم که هر کسی کامنتی که میذاره شأن و شخصیت خودشو قبل از هر چیزی داره معرفی میکنه به نوبه خودم تبریک به آقای پناهی ،خانواده محترمشون و مردم عزیز و فهیم و هنر دوست ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
4
صددرصد یکی از علل این جایزه،ساز مخالف پناهی با جمهوری اسلامی است حتما این موضوع دخیله،وقتی همه دنیا باهات دشمن بشن مطمئن باش که دست زدن و جایزه دادن هایشان هم ریا کاری است فقط برای اینکه در جامعه دوقطبی ایجاد کنند.همین و بس.گربه محض رضای خدا موش نمیگیره
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
شماها ک خودتونو جر دارین میدین واس عراقو فلسطین ب طمع چی موش میگیرین
Ghostywor
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ای زرنگا راستشو بگین برا چی داری برا لبنان و سوریه و فلسطین خودتونو جزغاله میکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
3
ارحسودی وکینه، دارید می ترکید؟!؟ ونمی دونید چی بگید؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
4
تا گور شود هر آنکس که نتواند دید .....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
4
اولا شما که فیلم راندیده اید چگونه قضاوت می کنید.دوما ندادن مجوز بدلیل اینه که مجوز به مخالفشون نمی دهند سوم اینکه کن جشنواره معتبر دنیاست وجایزه اش ارزشمنده.چهارم اینکه کارگردانی را که بابت عقایدش زندان رفته توقع فیلم حکومتی یاکمدیهای مزخرف امروزه ازش نداشته باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
3
بسیار تبریک به خاطر گرفتن یک جایزه به قدمت پنجاه اندی سال بنده قسمت بسیار کوچکی از فیلم را در انترنشنال دبدم و کمی گمراه شدم شاید کلیت فیلم چیز دیگری باشد این را هم میشود یادآوری کرد که ارزش یک فیلم در پس مفاهیم آن بعداز اتمام آن است که تا چه اندازه بیننده را به تفکر پیرامون خود وجامعه وا میدارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
5
یکی میره جونش برای سربلندی وعزت کشورش فدامیکنه ویک آدم حیوان صفت طماع برای خوارکردن کشورش ودست آوردن طلایی که باعث کو چکی مردمش شده خوشحالی میکنه بدبخت به خواری و پستی وذلیلی میفتی ان شالله شادی نکن غزب زده ها ودشمنان انسانیت را خوشحال نکن خائن به کشور.
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
اون احمقه ک با این همه مشکل میگه سیاه نمایی ..اتفاقا تو این حکومت میخوان سفید نمایی کنن در حالی جعفر درست میگه،تو امریکا فیلم میسازن و رئیس جمهور و بقیه رو ب گند میکشن. ولی اینجا کسی حق نداره واقعیت حکومت ایران رو بگه ،، با نگفتن واقعیت ک چیزی درست نمیشه
Ghostywor
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
بنظرت اگر با اجازه میرفت بهش مجوز میدادن؟؟نه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
5
به چی این نخل طلایی افتخار میکنید ملت ایران؟به رسوا شدن کشورتون خوشحالی میکنید؟به سیاه نمایی فرهنگ و هویتتون خوشحالی میکنید؟
این جشنواره جای سیاست بازی و کثیف کاریه، فکر نکنید کسی که فیلم بهتری ساخت میتونه برنده بشه،کسی که جیره خور اسرائیل و آمریکا باشه،بر علیه کشورش فعالیت کنه،گامی در راستای اهداف اونها بزاره میتونه برنده شه?
میدونید مشکل ما چیه؟فکر میکنیم که فیلم و موسیقی و ورزش ضمنا هنر هستن و برای سرگرمی مردم ساخته میشن.
درحالی که کاملا مسائل سیاسی و سلطه جویی بر ذهن ملت هاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
2
افتخار داد آقای پناهی چندین سال است بهترین فیلم ها را عرضه می کند قباد طلایی جایزه داره یا فیلم های مزخرفی که الان تو سینما اکران میشود
مردم
|
Singapore
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
3
تفکر مخالفان جعفر پناهی ما خوشحال نیستیم از ما انتقاد کنید . درست است برق نیست اب نیست مردم بیکار هستن جون ها قادر به ازدواج نیستن آلودگی هوا و خشک شدن دریاچه ها و مهاجرت نخبه ها و خروج سرمایه از کشور و تعطیلی کارخانجات و ..... داریم اما ما داریم به قله نزدیک میشیم پس خود تحقیر نباشید و سیاه نمایی نکنید
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
5
عجیبه که فقط نظرات موافق پناهی رو گذاشتید در حالیکه اکثریت مردم خوشحال نشدند و اینقدر با سیاه‌نمایی جایزه گرفته‌اند که دستشان برای مردم رو شده اگر زندگی روزمره مردم و دوتا اتوبان و برج و زندگی یک کاسب مغازه دار یا رستوران دار رو نشون داد و جایزه گرفتید اون موقع تبریک دارید
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
6
این شکاف را چه کسی ایجاد کرده است؟ حکومتی که یه عده اقلیت برایش خودی و یه اکثریت برایش نخودی و بیخودی هستند، حکومتی که صدای اکثریت را نمیشنود ، هرجا که حکومت و حامیانش شاد هستن اکثریت جامعه یا خاموش است یا خشمگین ، هرگاه اکثریت خوشحال است حکومت و طرفدارنش یا خاموشن یا با تفنگ ساچمه ای و باتوم و چماق می افتند به جان مردم ، خیلی وقت است که حساب ما از هم جدا شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
سس نگو والا نشستی اونور الکی داری زر میزنی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
میخوام بگم اگه فیلمش در مورد موفقیت های ایران در پزشکی یا هسته ای یا موفقیت ورزشکاران در جهان بود هم جایزه میگرفت یا همونجا زندگانیش میکردن
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
میشه بگی کدوم پیشرفت ؟؟اگه پیشرفت داشتیم چرا واسه ی قرص ساده تحریم میشیم ؟؟شاید هم جراحی زیبای منظورته ک توش پیشرفت کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
قلیل شماییدکه بااین حدازبی حیایی وگستاخی وبرهنگی کشوروبه گندکشوندیدوفکرمیکنیدآزادی یعنی اینطورافسارگسیختگی وبرهنگی و...
هاکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
2
چرا بو سوز میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
5
هر چی بسازن چه خوب چه بد فقط ضد ایران باشه جایزه میگیرن
حسن رودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
0
کشورما بعنوان یک کشور فوق امنیتی ست جایزه به این نوع فیلم ها بیشتر جنبه سیاسی دارد،امیدوارم نظام سیاست های سخت گیرانه راکمی تعدیل نماید،تا کارگردان‌های محترم بتوانند باحب وبغص کمترفیلم سازی کنند.
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
4
یکمی بندیشیم
آیا این جوایز واقعی هستند در کل دنیا
مطمن هستید پشت جوایز قصد و غرضی نیست
آبا اشخاصی سود میبرند
مثلا سرمایه گذاران یا اشخاصی که جنبه تبلیغاتی فیلمها در صحنه برایشان کسب درآمد میکند
یک فیلم به چه اشخاصی سود میرساند در دراز مدت و کوتاه مدت
پس هیچی رو بزرگنمایی و مقدس نمایی نکنیم
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
4
بقول برخی اینقدر صغرا و کبری نکنیم!! برای درک بهتر و فهم اینکه این جایزه به هنر شخص تعلق دارد یا به ادعای برخی نوعی سوخت و انرژی جهت ادامه مسیر نوع تفکر خاص حاکم بر این هنرمندان است بهتر است سوال کوچک و یواشکی از خودمان بپرسیم!! اگر این کارگردان بزرگ مانند هر انسان با شرف و با غیرت دیگری در مورد غزه نظر داشت باز جایزه میگرفت؟؟؟
احسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
2
خیلی جالبه ها خییلی!!من فقط دارم بیشترازبیشترنسبت به عوامل حکومت پی میبرم که دنبال ضربه وکوچک نمایی هستن!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
0
1
سرگرمی جدید اقایان پیدا شده گشاورزی و صنعت نابود شده
ایرانی اصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
5
نخل بی غیرتی ؛ وطن فروشی ؛ افتخار پیکر حاج قاسم بود که از عراق روی دست ملیونها ایرانی وعراق بدرقه شد ‌.این کثافت رفت ابروی کشور و مردم شو ببره برای یه مشت دلار .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
4
نه عامو سیمرغ حلبی بلورین با ارزشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
از کدوم کشوری سایبری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
6
اگروطن فروشی افتخاره .. هرکسی توخاک فرانسه ازایران بودنش،احساس خجالت میکنه وقتی مردم فرانسه بادیدن فیلم بی ارزش،پناهی ایرانی ها راعقب مانده وداعشی خطاب نی،کنند چون می گویندخودنان درفیلم هایتان می‌گویید
ماظالم وداعشی هستیم..من ایرانی درفرانسه خجالت کشیدم ازاین فیلم
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
اگه ایران خوبه و این فیلم سیاه نمایی چرا نمیای ایران و رفتی ی جایی ک مشکل داره ،،بیا اینجا از پیشرفت لذت ببر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
3
کوری چشم حسود
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
0
4
تا دو یا سه ماه روی بورس سیاسیه . البته اینم واسه خودش یه عملیات روانیه ولی چند وقت بگذره عیار واقعیش که نداره معلوم خواهد شد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
0
2
مرحوم بهشتی گفت در جمهوری اسلامی همه هر کاری را می‌توانند بکنند مردم هستند که تشخیص می‌دهند چه کسی کار درست یا نادرست می‌کند. همان اندازه که ایشان فیلمشان را ساخته اند و نقد هم دارند نشان آزادی است حالا کم‌یا زیاد . جایزه هم مبارک ایشان و تمام ایرانیان باد. لیکن واقعا نباید هجوم رسانه ها به ایران و فرصت طلبی شان از نقدها را نادیده گرفت . اگر همه در هر سطوح منصف و منطقی رفتار کنیم عزت ایرانی افزایش می یابد .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
5
خاک بر سر شماها که هنر رو نمیفهمید و این تیتر رو میزنین .جایگاه شما الان به عنوان نویسنده حمایت همه جانبه از جعفر پناهی و دعوت مردم به خوشحالی است نه با این تیتر مسخره و حیرت انگیز برای خودتون رانت بخرید. اگر امروز مردم به فلاکت افتاده اند یکی از دلایلش شماهای حکومتی و رانت خوار و خود تحقیر کن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
3
اولا جدای از موضوع خود سناریو طراحی شده خیلی ازنظرهنری ارزشمند است آیااین فیلم سیاه نمایی است ؟
البته اگر وضعیت فلسطینیان را بازگو کنیم هم سیاه نمایی فلسطین است ؟مگر بگوئیم واقعیت نداردکه البته با بازخوردی که درایران داشت نشان از واقعیت دارد پس واقع بین باشیم این جایزه به حق و ارزشمند است
مهرداد
|
Norway
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
5
اگر همه دشمنان ایران و همه وطن فروشان داخلی از تو حمایت کنند، بزرگ نخواهی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
4
شما بجای خودت صحبت کن اتفاقا مردم ایران خیلی هم خوشحال هستند ولی آنقدر تحت فشار مشکلات اذیت شدند که با یک لبخند؛ خوشحالی خودشون رو نشون میدن.
ضمنا شما میخوای بگی از داورهای جشنواره کن بیشتر میفهمی ؟؟؟؟!!!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
5
این جایزه ها نه ارزش هنری دارد نه سینمایی چون سیاسی وبااین رفتارها عربی ها می خواهند ملت بافرهنگ ومتمدن ایران راتعقیر کنند متاسفانه یک عده هم فکر میکنید واقعاً این یک جایزه بین الملی است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
3
یخِ «جهنم واقعی» در برابر نسیم «یک تصادف ساده» ذوب شد: جهنم واقعی مانند ترانه دولتی «سلام فرمانده» از گیلان برآمد با حمایت نظامی و دولتی در کشور تبلیغ شد و البته و اونقدر تو بوق و کرنا کردن انگار سراسر دنیا همه دارن این ترانه زورکی بی محتوا را می خوانند. یکی دوتا بچه شیعه رو تو چند گوشه دنیا جمع و جور می کردن و فیلم می گرفتند تا باورمان شود کاخ سفید رو هم حسینه کرده ایم. امروز که تو ابلاغ قانون حجاب گیر کرده ایم، تو اتاق توبه شکست خوردیم و با بودجه دولتی و حمایت فلان مرجع تقلید در قم و آسمان و ریسمان به هم بافتن، افتاده ایم دنبال ملتی که چهل ساله اسیر تبلیغات ما هستند و البته مثل گله گرگ دیده از دین و آخوند فراری هستند، تا شاید با بازسازی نکیر و منکر و عذاب قبر و آتیش سوزان جهنم (ّبا گاز مجانی دولتی که تو زمستان ها قطع می شود) یه تیکه پارچه به سرشون بزارند. یک تصادف ساده بدون هیچ حمایتی، بدون هیچ ریالی و با کلّی هراس و نگرانی تولید شد و بعدش عواملش بازخواست و بازجویی شدند و الان فیلم داره کشور به کشور در دنیا می چرخه. همه دنیا ایران را بدون روتوش بدون فیلتر حکومتی می بینند، ساده و عریان. هر چه کنیم نمی توانیم این بی آبرویی را جمع کنیم. فقط کافی است فیلم اکران شود. حتی اگر فقط یک ملیون نفر در دنیا ببینند آنوقت می خندند به هنرنمایی چهل ساله ولایت مطلقه فقیه. و البته مقامات دولتی و حکومتی و نظامی و انتظامی و حوزوی هنوز در توهم این هستند که مستضعفان جهان آماده اند آنوقت فوج فوج به سوی نظام مقدس اسلامی رو بیاورند و زمینه ساز ظهور شوند. تا همین جا هم باخته ایم. اساسی هم باخته ایم هم در درون هم در بیرون. چه جعفر پناهی رها شود و چه زندانی شود. چه زنده بماند یا بمیرد در هر حال او کار خودش را کرد با یک دوربین و چند بازیگر که با همه جسارت حاضر شدند یک فیلم زیرزمینی (البته در دل کویر) بسازند و واقعیت ایران را نشان جهانیان دهند. حیف که یک آینه آن سوی دنیا نداریم ببینیم مردم دنیا چه جوری به ما نگاه می کنند. فکر می کردیم مردم سوریه کشته مرده ما هستند یکی دو روزه می ریزنند خیابان حکومت اسد بر می گرده، نشد که نشد. فکر می کردم از لبنان و مصر و یمن و ... هجوم میاورند به فلسطین و غزه را آزاد می کنند، نشد که نشد. فکر می کردیم تنها بیست سی هزار زن بی حجاب در ایران با چندتا توپ و تشر و دوربین انتظامی و ... چاقچور سر می کنند، نشد که نشد، الانم که آبروی چهل ساله را به چوب حراج گذاشته ایم و البته هنوزم ابوعطا می خوانیم تا کی از این خواب خرگوشی بیدار شویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
5
از خود تحقیری این آقا برای رسیدن به جایزه متاسف هستم .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
1
البته افتخارملت ایران است هنرنزدایرانیان است وبس عربه بی هنرندفقط ایران کشورشیران
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
5
اگر توانست فیلمی از مشکلات کشورهای اروپایی و جنایت های اسرائیل ساخت و جایزه گرفته می شود گفت که َاین جوایز سیاسی نیست
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
??????دقیقا مثه اونی حرف میزنی ک گفت امریکا اگه میتونه جلو دلار رو بگیره ک گرون شده،،،مهم اینه این فیلم واقعیت جامعه ماست ،حالا کل دنیا نمیگن غزه چی شد ،یعنی مشکلات مردم ایران دروغه چون مشکلات اروپا رو نمیگن ،،منطق شما همینه ک کشور ب این روز افتاد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
4
بعضیا حاضرن وطنشون و بفروشن که یه مدال بی ارزش
بهشون بدن .خاک توو سرت جعفر
خدا رحمتت کنه پهلوان تختی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
4
فقط یه نگاه به نظرسنجی بنداز ببین مردم خوشحالن یا یس تفاوت یه ایرانی مهمترین جایزه سینمایی دنیا رو گرفته باعث مباهاته هرکس میسوزه آب بریزه اونجا که میسوزه اگه هم میگین بدون مجوز ساخته خب مگه راهی گذاشتین چون به شما باشه نود درصد مردم اصلا حقی ندارن هفت درصد هم خنثی هستن میمونن 3 درصد که نماینده خدا هستن و همیشه حق با اوناست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
5
ما خوشحالیم چون افتخاری برای ایرانیان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
2
5
شکاف بین مردم ایران خواست مسئولین بوده و موفق هم شده اند!
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
افتخار هنری؟؟؟زنهای ما؟؟؟
اون افتخار هنری نیس نکبت هنریه در ضمن چرا زنهای فامیل ما از پاسبان اوردنگی نمیخورن؟؟؟؟؟
میدونی چرا؟؟؟؟
چون ناموس ما حاضر نیس خودشو به دیگران عرضه کنه حاضر نیست توجه نامحرم رو به خودش جلب کنه.حاضر نیس به هر قیمتی بهش محبت بشه و دیده بشه
البته اگه بفهمی
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
چون تو خودت از اونایی ک ب ناموس مردم حمله میکنی، و اینکه کافیه بری تو واتس اپ فامیلت بعد بیا نظر بده. بگو چیزی نیس ،،نمیان ک به تو بگن من دارم چیکار میکنم،،،
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
0
2
این دو قطبی که دائما تاکید میکنید بر چه مبنایی است؟ یک اکثریت مطلق در برابر یک اقلیت منفعت طلب.
خالقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
7
این خاین بی هنر مزدور غرب اگر دم تکان ندهد پس کی باید بدهد اینها یک مشت وطن فروش پست
فطرت هستند که هر فیلم بی ارزشی بسازند چون نوکر
غربند به اینها جایزه مزدوری میدهند آنوقت یکعده احمق در کشور اظهار خوشحالی میکنند.
عرشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
6
اگه این افتخار بین المللیه من ر.... تو هرچی افتخاره

بی غیرت بی بوته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ر۰۰۰ لایق تو و خانواده نا محترمت است
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
7
شما همونایی هستین که چندوقت پیش هم تتلو رو افتخار ایران میدونستین.اصولا شما هرکسی رو که کارهاش در تضاد با انسانیت و شرف و غیرت و حیا و خدا باشه افتخار میدونید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
5
هرچیزی که رنگ و بوی هرزگی بده برای اینا افتخاره
فرق نمیکنه هنر باشه ورزش باشه کار باشه هرچی
خدایا تو خودت گفتی مردم ضعیف پیرو شیطان میشن
شمارو به امام حسین قسم کمک کن قوی باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
ضر مفت نزن
میکاییل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
6
تو عمرم چندمین باره که می بینم خود تحقیری جایزه می بره و عده ایی هم خوش به حال و خر کیف می شن .خوبه که تو فیلم اصلا معلوم نیست طرف شکنجه گر بوده یا نه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
از کی تاحالا روایت حقایق خود تحقیری شده ؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
خود باخته کان خود فروش ۲هزاری .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
وطن فروش. بی غیرت خود تحقیر ی
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
7
6
تف به اون شرف نداشتت
لجاره های بی غیرت و...............
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
با باجناقت رفتی جناق شکوندی بعد اومدی بقیه رو به بی اخلاقی متهم می کنی شومپت
فرنوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
4
ما هم خوشحال شدیم. ولی ذوق مرگ نشدیم.
انگار فقط سازنده فیلم ایرانی هست، ولی خود فیلم، نه...! مردم این فیلم رو متعلق به خودشون نمی‌دونن.
واقع بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
7
سلام، بدیهیست، مخالفان این اتفاق کسانی هستند که مسیر نون شان دچار چالش و چشمانی کور بر واقعیت امروز کشور دارند، همواره با گول زدن خودشان مردم را استثمار
درود به شرف جعفر پناهی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
9
5
جعفر پناهی وطن فروشی و خود تحقیری به چه قیمت شرم کنید از هزاران شهید و پدر و مادرشون و فرزنداشان شرم کنید ک۶ همه پیشرفتهای ایران را می بینید و صمم و بکم هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
داداش چی زدی ؟ چه ربطی به شهدا داره ؟ تازشم اتفاقا الان باید این مسئولین از شهدا عذر خواهی کنن که دارن این مملکت رو که اینهمه زحمت کشیدن براش رو از بین میبرن با این سیاستهای کاملا نادرست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
فکر کنم منظور شما پیشرفت قیمتها باشه
طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
6
مثال این بازیگران مثال اون کشتی نسشته ترسو از غرق شدن هست که یکی گفت بندازید تو آب تا معنی عافیت را بدونه. حال. اگر دولت و نیروی انتظامی امنیت را از این افراد بردارد و اعلام کند چه در خارج چه داخل کاری با تعدی کنندگان به این افراد ندارد اون وقت معنی امنیت را می‌فهمند و پس بیایید امنیت را از این پول داران بی درد برداریم
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
6
2
من از گرفتن این جایزه خیلی خوشحال شدم ولی به شرطی که سودش رو ببینیم و از ضررش آگاه باشیم.
قطعا که جایزه کاملا سیاسی هست و باید عاقل باشه ملت تعصب از هر طرفی فاجعه هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
4
2
مردم خوشحالند خیلی
یک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
چون ابن افراد که می‌گویند در ایران امنیت نیست و بعد با با خودرو های ميليارد ی شون و پول‌های باد آورده کیف می کنند و آبروی ایران را می برند نيروي انتظامي امنیت را از این افراد بردارد تا خلافکاران. حالیشون کنند امنیت یعنی چی. دیگه نمی تونند این طور. قر بدهند و کسی جرات نکنه که بهشون حرف بزنه. امنیت برای اینها از بین می ره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
جوری در مورد امنیت صحبت می کنید انگار قبل از انقلاب اصلا امنیتی نبوده امنیت الان ده درصد قبل انقلاب هم نیست
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
5
وفاق با خائنین به ملک و ملت چطور می شود ؟ ارشاد به فیلم های فرمایشی مجوز می دهد نه اسناد خیانت ۴۶ ساله . جعفر پناهی، ادامه حرف های ترامپ در عربستان و فریاد هر روزه ملت ایران است . خار چشم عاقایون و جیره خوار ها
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
8
5
غربگرایان خود تحقیری که این نوع جایزه ها را نشانه برتری هنری فیلم می دانند پاسخ دهند اگر امثال پناهی فیلمی در مورد مشکلات آمریکا یا اسرائیل بسازد اصلا اجازه حضور در فستیوالها را به فیلمش می دهند چه رسد به جایزه گرفتن .
( تفکر و صداقت چیز خوبیست که خیلی‌ها از آن بیزارند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
شما پاسخ بده
چرا این فیلم در ایران اجازه پخش نگرفت مگه صحنه سکسی داره یا حقیقت جامعه امروز را میگه
Ghostywor
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
مثلا خودت؟؟
امانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
3
1
آنچه که مسلم است جوایز جشنواره های کن و اسکار اگر به فیلم‌های غیر از اروپایی وامریکایی تعلق بگیره حتما سیاست درآن لحاظ شده است درطول سینمای ایران البته نه سریال های تلویزیونی هیچ فیلمی برتر از بچه های آسمان جناب مجید مجیدی ساخته نشده وهیچ هنرمندی درطول تاریخ این کشور مثل نقش آفرینان این فیلم به معنای حقیقی نبوده است البته سریال های فاخر وهنرمندی جمعی از عزیران بازیگر را نباید ندید گرفت اما بی شک اگر بحث سیاسی کاری درجشنواره های سینمایی معروف مثل کن ویا اسکار نبود فیلم بچه های آسمان تمام جوایز را درو می‌کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
6
به هرحال کسب جایزه کن افتخار بزرگی است که نصیب جناب پناهی شده ، متاسفانه سینمای امروز ایران دچار کمدی های نازل و تکراری که صرفا به دنبال فروش میلیاردی و اندوخته تجاری است پس شخصیتی مثل جناب جعفر پناهی دنبال داستانی از بطن جامعه می‌باشد تا مردم همزاد پنداری کنند نه فیلمی مثل پول و پارتی که حتی ارزش یه بار دیدن هم ندارد و حتی قابل قیاس با فیلمفارسی هم نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
1
8
چرا یک عده ای که به در صد هم نمی رسند فکر می‌کنند مردم ایران هستند مردم حالشون از شما وارزشهاتون به هم میخوره مملکت ثروتمند ایران را ویرانه کردید طلب کار هم هستید
بمانی جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
8
دورد به جعفر پناهی مایه افتخار ایران و ایرانی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
افتخار برای ایران عزیز نیست افتخار بخاطر پولش هست بفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
5
6
والله یک بیسواد هم می‌دونه که جشنواره سیاسی هست و اگر خیلی مسائل انسانی براشون مهم هست چرا این آقایانی که جایزه می گیرند در مورد نسل کشی قرن یعنی کودک کشی اسرائیل صحبتی نکردند که البته بهترین فرصت بود.
هنرمندی که دغدغه جهانی نداشته باشه هنرمند نیست
چوپون
|
India
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
4
همه دنیا نفهمن فقط ما فهیم با شعوریم هر چی ما میگیم درسته
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
9
7
سیاهنمایی بکن جایزه بگیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
جعفر پناهی مایع افتخار همه ملت ستمدیده ایران و ایرانی میباشد به کوری چشم دشمنانش زنده و پاینده باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
خودتحقیرهای بدبخت بی هنر
فهيمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
اگه ايران رو لگدمال نكنه و وطن فروشي نكنه كي به جعفر نگاه هم ميكنه ؟كي؟!
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
ای خاک عالم بر سرت با این دم تکون دادنت برای دشمنان این مملکت.چند صباح دیگه می‌میری با رو سیاهی از این دنیا میری معلومه هر کی سیاه نمایی کنه مثل یک جاسوس وطن فروش بهش جایزه میدن
ناشناس
|
Spain
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
من نه سینما می روم نه علاقه ای دارم نه جعفر پناهی را می شناسم . اما از زبان این وان می شنوم. مثلا فیلم گاو زمان شاه خوب بود انراهم در کتاب دوم دبیرستان خواندم چون زمان شاه بود.اما فیلم جعفر پناهی خوب نیست چون مربوط به الان است.حدود ۸۰ سال سن دارم گوشم سنگین است ۲۰ م پول سمعک ندارم ماشین مرا زده خانه نشین کر. ده به کی باید بگویم. درعوض ۶۰۰ هزار دانش اموز افغانی را مفت ومجانی تعلیم می دهیم
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
اسم فیلمشو گذاشته ساندیس خورها میسوزند ،از ته تا ته هم میسوزند
علی۶۸۸
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
کسی ک‌میره سینما زودپز هتل بازی های اون میمون پژمان جمشیدی رو‌میبینه بهترین فیلمشون میشه فسیل صدا سیما هم ک شده عرصه هنرنمایی چند تا تندرو به اصطلاح مذهبی که فکر نکنم جز چند تا زن‌خونه دار بیکار کسی دیگه تلویزیون ببینه پس شما در‌حدی نیستید‌که یکی مثل پناهی. روستایی رو‌نقد‌کنید شما برید همون صددام نمیدونم ستایش ۴ اینطور‌چیزا رو بسازید و از اثار چرتتون لذت ببرید . هنرمند واقعی واقعیتارو میسازه حتی اگه واسش هزینه داشتهدباشه نه یک فیلمو سریالی ک اقازاده ها و یک سری مسولین خوششون بیاد. اینم بدونید بین وطن و‌حکومت فاصله ست ما هممون وطن پرستیم ولی حکومتو شاید قبول نداشته باشیم
رق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
خودتحقیری ولگد پراکنی به کشور خود برای دریافت جایزه از کشورهایی که به دشمنی باایران عزیزمان مشغولند جز ننگ وفرومایگی پستی چیزی نیست.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
0
0
کسب این مدال توسط ایشان بدین معنی است که سینمای ایران چقدر با معیارهای سنجش واقعی فیلم توسط کارگردان ها فاصله دارد و اینکه مشخص می گردد در ارزیابی فیلم ها در ایران نگرش سیاسی خیلی قوی تر از نگرش هنری می باشد و این امر باعث خروج کارگردان های خوب از کشور می گردد
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
معلومه فیلم این مرتیکه هیچ هنری اداره فقت سیاسی هست برای ضربه به ایران از داخل ایران شروع کردن با کمک دولت نفوذی پزشکیان دلقکی بیش نیست مملکت به باد نده فقت که داره این کار می‌کنه امام زمان به داد این مملکت برسه
یک بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
1
آقای جعفر پناهی جایزه نوش جانت .
انشالا موفق باشید.
۰۰۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
اگر می تونید از افتخارات و تاریخ غنی و طبیعت بکر و انسان های بزرگ و پر افتخار و دستاورد های ایران
فیلم بسازید و برنده شوید !
هم عرضه خودتان در ساخت فیلم را نشان خواهید داد و هم اینکه برنده شدن و گرفتن این جایزه تنها به خاطر اهداف سیاسی و سیاه نمایی ایران نبوده !
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
هر چه باشد هزار برابر از جشنواره فجر معتبر وبین المللی تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
این فلک زده جعفر پناهی نمیدونه الان توی دنیا معروف شده به وطن فروش خودتحقیر. فکر کرده جایزه بهش دادن ازش تجلیل کردن نمیدونه آبروشو توی دنیا بردن . ای برده ی آمریکا و انگلیس و فرانسه‌
Bnjyu
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
0
1
به کوری چشم عرزشی ها ودشمنان داخلی بله.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
ظاهرا هر وطن فروشی که‌ بر علیه نظام، انقلاب، ارزش‌های آن بی حرمتی کند ودر راستای خواسته های صهیونیسم وانگلیس خبیث گام بردارد مورد توجه منافقین وسلطنت طلبان قرار می گیرد
نیره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
پناهی و پناهی ها با امکانات این کشور رشد کردند از مالیات معاف بودند اما با تحقیر مردم خود و کشورشون دشمنان ملت ایران رو خوشحال می کنند واقعا دلم برای کشورم سوخت
زنده باد ایران تا پای جانم برای ایران
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
خیلی جالبه.بعضی ها فقط چون مخالف دولت هستن هرکی هر کاری کنه تا صدای دولت به اعتراض بلند شه رو تشویق میکنن.آریایی های عزیز طرف ایرانی ها رو خاکشیر کرده بعد تبریک میگید.مگه شماها نمیگید فرزندان کوروش هستید.کوروش بی آبرویی مملکتش رو تشویق میکرد.حالا اگه حرف ایران بشه الکی رگ گردنشون ورم میکنه که آریایی اینجور اونجور.قشنگ میشه خودتحقیری دیگه حالبه که اینا ادای روشنفکرها رو در میارن
عاشق مهدی فاطمه، ایران و نابودی اسرائیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
برا کسی که به به و چه چه غربیان را بدست آورد خائنی که به کشورش خیانتمیکند. پناهی وامثال این قدر موتهذفکر هستند و یخواهندبفهمند غربیان در زمان جنگ ایران و رژیم بعث عراق چه بمبهای شیمیایی به رژیم صدام داده که هنوز پس از سه دهه هنوز آثارش وجود دارد. آقای پناهی و متفکرانی مانند او اگر راست میگویند از این فیلمها بسازند. بعد اگر او را نه در اروپا، بلکه در خود ایران سرزنش نکردند راست میگوید. آقای پناهی بفروش، کشورت، وطنت، آزادی و استقلال ایرانت را در برابر کف دستی عده ای جیره خوار صهیونیست جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل
جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
جایزه ای مثل جایزه پناهی رو خداوند نصیب گرگ بیابون هم نکنه ، چنان جایزه وطن فروشی فقط به مذاق وطن فروشان خوش میاد مردم وطن پرست از جوایز متجاوزان بیزارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
بله ما استعمار زده هستیم برای غریبه‌ها همیشه دُم تکون میدیم مردم فروشی می‌کنیم کشور فروشی می‌کنیم و اتفاقا اونور آبی‌ها هم وطن فروشان را خوب میشناسند... و خوب هم برای وطن فروش تنور را داغ می‌کنن البته بدونید این تنور برای شما داغ برای ما پُر از خاکستره....بدونید ما هم حوب میدونیم که چه کسی به من داره خیانت مبکنه اینم میدونیم که وطن پرست هم چه کسانی هستن... از اینجا فیلم بدبختی مببرن ولی خودشون بهترین لباس و آرایش و ... اونجا حضور پیدا میکنن ما هم این نکات را خوب می‌بینیم و خوب هم میفهمیم
آدم عصبانی از بیشعوران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
اونایی که مخالفین و دارین هی فحش و بدو بیراه میدین و همه چی رو زیر سوال میبرین .. چتونه ؟‌ دارین میسوزین ؟ نمیتونین ببینین یکی داره به درجات بالا میرسه ولی شماها اینقدر بی ارزه این که دارین تو همون منجلابی که هستین دست و پا میزنین ؟ چقدر بدبختین که بجای ابنکه خوشحال باشین که حداقل یه نفر افتخار آفرینی کرده ، هی فرت و فرت مزخرفات و یک مشت اراجیف که ارزشی نداره میندازین بیرون!! خاک برسر اون فکر منحرف و فرسوده و ضعیفتون . شماهایین که ابن مملکت رو به گند میکشین و الان به این روز افتاده ، با این تفکر احمقانه تون دیر یا زود همتون میرین جایی که باید .
الهی آمین .
محمد حسن گل محمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
0
2
من فیلمو ندیدم اما با شناختی که از جشنواره کن دارم فکر نمی‌کنم فیلمی که هیچ ارزش هنری نداره فقط صرفا بخاطر مسائل سیاسی جایزه بگیره
درضمن جریانها را ما در داخل کشور ایجاد میکنیم و بعضی از آدمها رو مجبور میکنیم خلاف این جریان شنا کنن بعد اونها رو متهم به وطن فروشی میکنیم
این بنده خدا چندتا فیلم ساخت چندتاش تو کشور اکران شد؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
وطن فروشی این بی هنران سابقه ای ۴۵ساله دارد!
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
2
سعدی هفتصد سال پیش گفته مگوی اندوه خویش با بیگانگان که لاحول گویند شادی‌کنان. اما دریغ عده‌ای نمی‌فهمند.
سارالسادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
2
چرا وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و سازمان آمور فرهنگی و سینمایی اجازه می دهند یک عده وطن فروش و برهنه و غرب گرا نماینده ایران اسلامی در جشنواره
شوند .چرا هیچ عکس العملی در رابطه با این بی حجابی ها و فحش و توهین به نظام و مردم و دین می کنند هیچ جوابی نمی دهید و ساکت هستید چرا تحریم نمی کنید یا اینکه عادت دارید تحریم شوید .مگر رهبر معظم نگفتند اگر شرکت در یک جشنواره باعث زیر پا گذاشتن ارزش‌های فرهنگی مردم ایران و آرمانش باشد چه لزومی به شرکت در آن میباشد .اینها یک عده مفت خور ،دهن لق و بی هویت بیشتر نیستند که نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند. تف به غیرتون
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
1
امروز حتی جشنواره های سینمایی سعی در تفرقه در ایران دارند که فیلمی را منتخب میکنند که حتی خود آقای پناهی تعجب کرده .بله برای براندازی در ایران به ریسمان پوسیده
چنگ میزنند. زهی خیال باطل
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
2
وطن فروش اسکل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
3
رویدادبیست چهار
کدوم بخش از جامعه ناراحتند
همین سایبری ها و منفعت داران که با بیست تا حساب نظر میدن
همینایی که پول نتشون از جیب ماست؟
همون خبرگزاری هایی که همه میدونیم از کجا تامین مالی میشن؟
کشوری بالای ده ساله قطعی برق داره و در این چند ماه رکورد زده سیاه نیست؟
کشوری که خوزستان پر رودخونش آب لجن رو باید فیلتر کنن بخورن که البته بازم کثیفه ؟
خوزستانی که باید پول فیلتر خریدن رو بریزن به جیب واردکننده ها که از خودشونه؟
کشوری که ایران خودروسازیش کلی آدم رو مرگ و فلجی کشونده و ضمانت و اجازه ادامه کار داره؟
کشوری که کوی دانشگاه و نود و هشت و ...دیده سیاه نیست؟
کشوری که ده میلیون مهاجر داره سیاه نیست؟
کشوری که بالاترین عضو در تیم پناهجویان المپیک رو داره سیاه نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
چقدر این ابله هایی که با غرض و نزض نظر دادن نادان و بی ریشه هستن.
هنوز فیلم بنده ی خدا اکران نشده و ندیده دارن درموردش نظرهای مبسوط میدن با چاشنی غلیظ فحش و توهین.
آخه بی وجدان تو که پشیزی شرافت نداری چرا قصاص قبل از جنایت می کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
3
1
ای کارگردان که بیچاره بعد از مدتها کار نکردن بهش میگفتن ناموسی را بفروش این کارو می‌کرد تا چه برسه به وطن فروشی تعجبم به این بازیگرا مثل این دختر بابلیه کهاز طریق همین بازیگری تو ایران بد بخت به جایی رسید حالا میره با گردن بند ارئه پز میده
A
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
1
اولا هنوز فیلم رو ندیدین پس فاز فراستی برندارید، دوما طوری میگین ضد حکومت ساخته انگار کشور گل و بلبله، ناراحتتون از چیه؟اینکه چرا واقعیت ها رو به بقیه نشون میدیم؟ اینکه کشور غرق در فساد شده!اینکه تمام منابع رفته و مردم سفره اشون تنگ شده! کجا زندگی می‌کنید که فیلم های ساخته شده رو دروغ دو دور از جامعه میبینید؟
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
3
1
با کمال تأسف فروختن وطن جایی برای خوشحالی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
2
بر آدم خودفروش و خائن لعنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
3
2
این فیلم که این مردک ساخته مربوط به ایران نیست توهمات شخصی خودشان ساخته باطن خودشان به تصویر کشیده خاک ک ک ک ک ک توسرت مردک عقب مانده یه افغانی هم حاظر نیست اون کشور عصر پارینه سنگی افغانستان اینقدر تحقیر کنه که تولقمه حرام ایران متمدن را به فرانسه معرفی کردی من ساکن فرانسه هستم دیگه باید از خجالت ایرانی بودن خودم پنهان کنم لعنت به تو مردک عقدهای
ارین
|
United States of America
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
زیر کتک و شکنجه و انفرادی که ازش اعتراف و امضا نگرفتند که بیا می‌خوایم بهت جایزه بدیم
هر جی بوده افتخاریه برای اسم ایران و کارگردانان ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
مشکل کجاست حالا یک جایزه ای دادن و یک ایرانی بدست آورده خوشحال شویم یا ناراحت،یک آخوند رفت حج و چنان جنجالی را بپاکرده ،انگار نمی فهمد که هر حرفی را هرجا نمیتوان زد،من خوشحال نیستم از این جوایز چون مردمم غمگین هستند از این روزگاری که خاک فقر را بر سرشان ریخته اند،آیا صدا مردم مظلوم را نمیشنوید،میشنوید اما ....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
0
1
‼️سیاست و صداقت، نخل طلایی و پناهی و ... یک تصادف ساده!!!

✍مهدی کوچک پور

فرهنگ و تمدن غرب، ذاتی ناحق دارد، به گواه:
1⃣ بنیادهای سست این فرهنگ  و
2⃣ کارنامه سیاه مدعیان و منادیانش!

آیا هیچ اندیشمند منصف و آگاهی جرات انکار این اتهام بزرگ را در قبال تمدنی که بسیاری از سرِ عقب ماندگی! پیشرفته اش می خوانند؛ دارد؟! اگر بله؛ این گوی و این میدان!

نگارنده نه در فیلم و سینما تخصصی دارد و نه آقای جعفر پناهی را می شناسد و نه "یک تصادف" ساده اش را تماشا کرده! علیرغم این بر این خیال! است که فرهنگ و تمدن غرب و ابزارهای در اختیارش را اندکی می فهمد!
(نوبل'، کن، هالیوود،اسکار، یونسکو، شورای امنیت، شورای حقوق بشر، بی بی سی، ایترنشنال ، سی ان ان، حق وتو، فیفا و ...) تنها معدودی از ابزارهای بسط و دفاع از فرهنگ غرب محسوب می شوند! در نگاه تمدن استیلاجویی که به اقتضای مطامع ابلیسی خود، جایزه صلح را به جانیانی چون مناخیم بگین و شیمون پرز می دهد، هرزه ترین زنان و مردان را بانو و عمو می نامد و ... عبادی و فرهادی و پناهی هم می توانند یک ریزابزار باشند!!!
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
اینقدرگرفتارمسائل معیشتی شدیم که این چیزا نه میتونه مارا خوشحال کنه ونه غمگین نون دانه ای ۱۶تومن که دیگه حالی برای فکرکردن به فیلم و...نمیگذاره شماها که مخالف ویا موافقین حتما این مشکلاتو ندارین بنطرم اگر درجامعه هنری ویا ورزشی گاها دهن کجی میبینیم نبایدتعجب کنیم چه شایدتلنگوری به مسیولین باشه
محدثه مطهرنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
1
واقعا آقای پناهی حیا نمی کنه اگر یک سر سوزن ایرانی بود و ایران را دوست داشت اینقدر کشور عزیزمان را تحقیر نمی مرد . فیلم های او فقط عقده دیده شدن دارد .نه ارزش هنری دارد نه ارزش ملی فقط برای خشنودی اربابش آمریکاست، مبارکت باشه ضد ایرانی !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
1
در جشنواره کن حتی اگر یک انسان بی تجربه واماتور یک دقیقه فیلم ضد ایرانی بسازد قطعا جایزه می گیرد احتیاج به سواد کارگردانی هنری نیست جناب پناهی هیج چیزی نیستی اگر در ایرانی فقط برای اینکه هر چند گاه یک فیلم ضد ایران در سایه امنیت بسازی برای خارجیها بفروشی ارتزاق کنی لعنت به نونی می خوری لعنت به هر چه آدم پست بی غیرت امثال اتوست
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
1
رسالت یک رسانه باید انعکاس بی طرفی اخبار باشد
ظاهر امر اینه که هر کی در ایران اعتراض به حقوق خود بکنه یک انگ سیاسی به او می چسبانید .وقتی هنرمند مدافع حقوق مردم میشه چرا باید انگ وطن فروشی به او بچسبانید
این نظر ۵ درصد هم در بین مردم طرفدار ندارد.
Ghostywor
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
2
خب که چی؟؟واقعا درکتون نمیکنم
طرف رفته فیلمشو ساخته جایزشم گرفته
تو میتونی جایزشو ازش پس بگیری یا بگی کاری کنن فیلمه پخش نشه؟؟
چرا میرین فکرتونو به چیزای بیهوده میدین.بجای اینکه به اینکه یه ایرانی تونسته همچین کاری کنه افتخار کنین
بر فرض مخالف یا موافق هستیم،چی به ما میرسه
ملت نون شبشونو ندارن بیان اینجا بحث کنن حقشه یا نه؟؟؟؟عجب
Ghostywor
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
0
1
وای اگر این نمی‌رفت مثلا صبحانه با زرافه ها رو به اون بهترین فیلمنامه رو میدادن??
Ghostywor
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
0
0
وای اگر این نمی‌رفت مثلا صبحانه با زرافه ها رو به اون بهترین فیلمنامه رو میدادن??
علی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
2
2
اگه یه اروپایی یا امریکایی که داخل کشورشون خیلی از کشور ما بدترصحنه های درد اور هست فیلمی مثل کارگردانهای تشنه جایزه ما درست کردند درسته وگرنه بی وطنه اونی که کشورشو بد نشون میده
محمد حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
1
0
اگر امثال جعفر پناهی ادعای فیلم سازی دارن و نخل طلا واقعا سیاسی نبوده
بیام از کوروش کبیر و اساطیر ایرانی فیلم بسازن تا نه بهانه ای واسه اینکه بگن واسه پیشرفتهتی جمهوری اسلامی فیلم نمیسازیم داشته باشن و هم عیارشون مشخص بشه

اینا فیلم ساز نیستن اینا مزدوران جایزه هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
3
طرف صحبتم بامدافعان وضع موجوده یکی از نزدیکان که خیلی هم نزدیکه وواقعا سالم ودرستکار طوری که یک هزارتومانی حرام هم وارد زندگی این اقا نشده بسیار باسواد وبا تجربه حدود هیفده هیجده سال پیش در حالیکه معاون شهر سازی شهرداری منطقشون بود استعفا داد اومد بیرون همش مشغول جنگ ودعوا بود با عوامل شهرداری واون موقع که فساد تا این حد گسترده نبود میگفت اینا خون مردمو دارن میکنن تو شیشه ومیگفت حتی اگه استعفا نمیدادم منو مینداختن بیرون آدم سالم نمیتونه تو یه سیستم فاسد کار کنه نیم ساعت پیش که میهمان ما بودن داشت می‌گفت الان که شرکت دارن وبرا خودشون کار میکنن مافیای وحشتناک نظام مهندسی همه کارها رو تقسیم میکنن بین خودشون وبه اینا کار نمیدن الان بعد چندین وچند سال کار رفتن پنجاه کیلومتر اونورتر چار تا کار به زور گرفتن مهندس مسئول مربوطه اومده گفته بیست درصد هر کاری مال منه بنده خدا میگفت با این وضعیت تو خرج روزانمون موندیم وبد می‌نالید از وضعیت فساد موجود تو شهرداریها ونظام مهندسی مشت نمونه خرواره فساد سیستماتیک مثل موریانه داره مردم وکشورو میخوره اونوقت اینجا دعوا سر خود تحقیری واین چرت وپرتاست تو همه ارگانا بدون استثنا وضع همینه وفساد داره بیداد میکنه وکک هیچ مسئولی نمیگزه چون کشور پول ودر امد نداره یکمشو میدن به شخص ودست طرفو باز میزارن که بقیه خرج زندگیشو بدزده یا رشوه بگیره خدا شفابده اونایی رو که با این وضعیت فاجعه وافتضاح میگن مملکت رو به پیشرفته وشما خود تحقیرید واز این جفنگیات
صمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
1
جعفر پناهی یک کارگردان مجرب موفق و مردم دار است اگر یک رفراندم بین همین بقول بعضی ها که خود تحقیری و بلند پایه ترین آدم تون برگذار کنید مشخص میشه کدام تحقیر میشه جایزه گرفته نوش جانش مبارکش باشه تا کور شود هرآنکه نتوان دید افتخار ملی ایران
ناشناس
|
Spain
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
0
1
سلام لطفا کامنت های منو حذف کنید ارزش نطر گذاشتن و وقت
گذاشتن این پست بیهوده است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
2
0
یارو بی همه چیز بی بوته نوشته مخالفان پناهی عده قلیلی هستن که خون مردم رو شیشه کردن.اخه پفیوز عده قلیل شمایید که با صدای تیر پلاستیکی غش میکردین و هرکدومتون رو هم گرفتن گفتید گوه خوردیم غلط کردیم
عده قلیل شمایید که همه چیتون رو حراج کردین و خواهر یه طرف مادر یه طرف
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
بی شرف کسیه که روی هموطن خودش اسلحه میکشه
H.H
|
Germany
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۱
0
0
ظاهرا حزب چپ ایران در گعده نشینی هایشان به این نتیجه رسیده اند که این جایزه خود تحقیری است. به یکی از تریبونهایشان یعنی رویداد24 را اعلام کرده اند که بگویید و بنویسید خود تحقیری است!
باشه خودتحقیری است تو دلخوش به پیشرفتهای اپلسیلونی باش عزیزم!
نظرات شما