تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
محمود میرلوحی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

عده‎ای به دنبال نمد ساختن از کلاه «فریدون» هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دلیل طرح مسائلی مربوط به خانواده رئیس جمهور رقابت غیرسالم سیاسی در کشوراست. گروهی بر این باورند که جامعه نسبت به مسائل این چنینی دارای حساسیت است بنابراین درصدد برآمده‎اند تا از این کلاه، برای خود نمدی بسازند.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دلیل طرح  مسائلی مربوط به خانواده رئیس جمهور رقابت غیرسالم سیاسی در کشوراست. گروهی بر این باورند که جامعه نسبت به مسائل این چنینی دارای حساسیت است بنابراین درصدد برآمده‎اند تا از این کلاه، برای خود نمدی بسازند.

سال گذشته پرونده‎ای برای حسین فریدون درباره مدرک تحصیلی‎اش باز شد که سازمان سنجش ادعاها بر علیه آن را کذب خواند. سال جاری و در چند روز گذشته بلافاصله پس از آنکه سخنگوی قوه قضائیه از ارتباط یک بدهکار بانکی با فریدون خبر داد با وجود آنکه تاکید کرد از چگونگی این رابطه خبر ندارد، منتقدان دولت به گونه‎ای به این مسئله پرداختند که صدای غلامحسین محسنی اژه‎ای هم در آمد.

محسنی اژه ای در چند روز گذشته مطرح کرد که "در مورد یکی از اطرافیان رئیس جمهور مسایل خلاف قانون مطرح شده، اگر فریدون شکایت کند انتشار هنده و تهمت زنندگان تحت تعقیب قرار می گیرند." این در حالی است که منتقدان دولت که سودای تکیه زدن برصندلی ریاست جمهوری آتی در پاستوررا در سر دارند با وجود این هشدار قوه قضائیه همچنان به کار خود ادامه می دهند. 

مسئله مشابه همین مسئله هم برای فرزند، معصومه ابتکارپیش آمد که محسنی اژه ای باز به توضیح پرداخت و گفت که "موضوع پسر معاون رئیس جمهور اقتصادی نیست مربوط به خودشان بوده که حل و فصل شده است." اما به نظر می رسد اتهام زنندگان خستگی ناپذیر ازبازی با احساسات مردم برای دستیابی به اهداف خود لذت می برند و هرگز آن را رها نمی کنند. 

سید محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دلایل فضاسازی علیه حسین فریدون گفت: دلیل طرح چنین مسائلی رقابت غیر سالم سیاسی در کشور است. گروهی به جای انجام اصولی رقابت، مدام به دنبال بهانه گرفتن از رئیس جمهور هستند تا آن را در نزد افکار عمومی برجسته سازند، زیرا بر این باورند که جامعه نسبت به مسائل این چنینی دارای حساسیت است بنابراین درصدد برآمده‎اند تا از این کلاه، برای خود نمدی سازند.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه این جماعت از تکرار سناریوهایی از این دست خسته نمی‎شوند. با آقای هاشمی هم به همین شکل رفتار کردند و مرتب با قطب‎بندی در جامعه و استفاده از احساسات مردم سعی کردند تا آقای هاشمی را مظهر اشرافیت نشان دهند و فرزندان وی را نیز به عنوان کسانی که از بیت‎المال با تکیه بر موقعیت پدر سوء استفاده می‎کنند، معرفی کردند.

میرلوحی درباره جایگزینی روحانی به جای هاشمی اظهار داشت: یکی از اصولگرایان چند روز گذشته اشاره کرده بود که در کاربرد هجمه‎ها در واقع آقای روحانی جایگزین هاشمی خواهد شد و از همین رو با بمباران برادر ایشان می‎خواهند ذهن مردم را حساس کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در ادامه با اشاره مجدد به اینکه کل این جریان برای انحراف ذهن افکار عمومی است، بیان کرد: پس از  طرح اختلاس‎ها در کشور که در دوران دولت گذشته روی داده بود بلافاصله موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان را مطرح کردند.

وی درباره اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضاییه و تاکید او بر پرهیز از طرح اتهامات بدون سند افزود: نمونه این هجمه‎ها بسیار فراوان است و آنها را در سایت‎های خود که متاسفانه گفته می‎شود به برخی از مراکز نظامی  هم وابسته هستند، انتشار می‎دهند. در حال حاضر ملاحظه می‎شود هر کاری که رئیس‎جمهور اعم از خرید هواپیما و کشتی تا فروش نفت انجام می‎دهد در این سایت‎ها مورد نقد قرار می‎گیرد. به عبارتی دیگر تلاش می‎کنند تا شخص آقای رئیس جمهور را در شرایط سختی قرار دهند و آن را منفعل سازند، بنابراین طبیعی است که به اظهار نظر قوه قضائیه هم بی‎اهمیت باشند.   

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: با توجه به اینکه نزدیک به سالگرد تعیین افراد مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و انتخابات را هم در پیش رو داریم بنابراین گروه مورد خطاب، بی محابا به رئیس جمهور و خانواده اش حمله می‎کنند و گرچه در بین افکار عمومی طرح کرده‎اند که هدف‎شان بیان حقیقت است، اما در کلام آنان صداقت، صمیمیت و دلسوزی برای کشور کمتر دیده می‎شود و آنچه برجسته به نظر می‎رسد در نظر گرفتن سیاسی‎کاری و منافع جناحی است. 
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان