تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

تاکید مجلسی‌ها بر قانون‌گریزی شهروندان در ساختمان پلاسکو/مسئولان هم در اجرای قانون سهل‌انگاری کردند

سخنگوی کمیسیون بهداشت در صحن علنی مجلس درباره حادثه پلاسکو گفت: درست است که 16 نفر را از دست دادیم اما در حوادث ترافیک هر شبانه روز نزدیک به 40 نفر کشته داریم.
رویداد۲۴-سخنگوی کمیسیون بهداشت در صحن علنی مجلس درباره حادثه پلاسکو گفت: درست است که 16 نفر را از دست دادیم اما در حوادث ترافیک هر شبانه روز نزدیک به 40 نفر کشته داریم.

به گزارش خبرآنلاين، محمد نعیم امینی فرد سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان در تشريح گزارش كميسيون متبوعش در حادثه پلاسكو گفت: آخرين آماري فوتي و مجروحين، 235 نفر بودند كه درمان در محل براي 185 نفر انجام شد، براي ‌انتقال به محل درماني 54 نفر بودند كه  يك نفر فوت و 53 نفر با حال عمومي خوب مرخص شدند و 15 نفر هم به شهادت رسيدند.

وي افزود: کمیسیون بهداشت جلسه مشخصي برای بررسی ابعاد مختلف اين حادثه داشت که چند نكته از نظر كميسيون مورد توجه قرار گرفت. ‌مسئله مهم اين است كه سهل انگاري و اغماض مسئولين در اجراي قانون و عدم برخورد در تغيير كاربري ها متعدد و بيمه نبودن ساختمان بايد يك درس براي ما باشد.

اميني فرد با اشاره به گزارش، ادامه داد: مسئله بعدي مسئله قانون گريزي پاره اي از شهروندان در ساختمان پلاسكو است و مسئله كمبود آموزش هاي لازم به مردم در اين امر موثر بود. حالا كه وجدان عمومي بيدار شده است لازم است كه صدا و سيما حضور جدي داشته باشد.

سخنگوي كميسيون بهداشت در پايان گريزي هم به حوادث جاده اي و تعداد جانباختگان در جاده‌ها زد و تصريح كرد: كشور ما حادثه خيز است و كافي است كه به حوادث ترافيكي نيز بپردزايم. درست است كه 16 نفر را از دست داديم اما در حوادث ترافيك هر شبانه روز نزديك به 40 نفر كشته داريم،‌ لازم است كه سطح كيفيت اورژانس پيش بيمارستاني اقدامات جدي شود.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان