تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

غرویان: سیدحسن قرابت فکری بسیاری به آیت الله هاشمی دارد/ سیدحسن، ناطق و روحانی می توانند خلاء آیت الله هاشمی را پر کنند

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جای خالی آیت الله هاشمی و نقش سیدحسن خمینی پس از این رحلت، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از رهبری فرد دوم نظام بود، درست است که به صورت قانونی رئیس جمهور فرد دوم کشور است اما در اصل باید دانست که آیت الله هاشمی همواره فرد دوم نظام بود و ویژگی‌های شخصیتی و تجارب ایشان باعث شده بود که به چنین جایگاهی دست پیدا کند، طبیعی است که پر کردن خلا ایشان کاری بس دشوار است.
مردم نیز خواستار این هستند که سید حسن نقش و مسئولیت تاریخی خود را ایفا کند.خاصه اینکه مسئولیت ایشان پس از ایت الله هاشمی بسیار بیشتر و سنگین تر شد است.

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جای خالی  آیت الله هاشمی و نقش سیدحسن خمینی پس از این رحلت، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از رهبری فرد دوم نظام بود، درست است که به صورت قانونی رئیس جمهور فرد دوم کشور است اما در اصل باید دانست که آیت الله هاشمی همواره فرد دوم نظام بود و ویژگی‌های شخصیتی و تجارب ایشان باعث شده بود که به چنین جایگاهی دست پیدا کند، طبیعی است که پر کردن خلا ایشان کاری بس دشوار است.

وی ادامه داد: به هرحال وزانت و مقام ایشان حکم می‌کند که افراد همفکر ولو چند نفر حتی مانند سیدحسن خمینی، ناطق و دکتر روحانی بتوانند تا حدودی این خلع را پر کنند.

غرویان با بیان اینکه سیدحسن خمینی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به دلیل محبوبیت بیت امام شخصیت سیدحسن خمینی در حقیقت در اهاله ای از قداست و محبوبیت قرار دارد و ما نیز باید به آن توجه کنیم.

وی با تاکید بر وجود قرابت فکری میان آیات سیدحسن خمینی و هاشمی رفسنجانی،گفت: آیت الله هاشمی همواره نظرشان بر این بود که سیدحسن در خبرگان حضور داشته باشند.

این کارشناس حوزه  ادامه داد: آرزوی همیشگی آیت الله هاشمی این بود که سید حسن نقش تاریخی خود را ایفا کند، این خواست و مطالبه همه مردم است و معتقدم اگر اکنون یک رفراندوم برگزار کنند قطعا سیدحسن رای بسیا بالایی را به دست خواهد آورد. مردم نیز خواستار این هستند که سید حسن نقش و مسئولیت تاریخی خود را ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مباحثی که اخیرا پیرامون جایگزینی سیدعلی خمینی به جای سیدحسن خمینی مطرح شد است، خاطرنشان کرد: همچین موضوعی اصلا صحت ندارد، اکنون سیدحسن خمینی از جایگاه ویژه ای برخودار است و پس از رحلت آیت الله هاشمی مسئولیت ایشان هم سنگین تر شده است. برادرهای سیدحسن نیز نظرشان بر همین است که سید حسن جایگاه تاثیرگذاری در حاکمیت و نظام داشته باشد.
منبع: نامه نیوز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان