تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
سفارت آمریکا در اسرائیل:

یهودیان از قانون ترامپ مستثنی هستند

سفارت آمریکا در اسرائیل اعلام کرد اتباع رژیم صهیونیستی که در کشورهای عربی متولد شده‌اند، از دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود مهاجران به این کشور مستثنی هستند.
رویداد۲۴-سفارت آمریکا در اسرائیل اعلام کرد اتباع رژیم صهیونیستی که در کشورهای عربی متولد شده‌اند، از دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود مهاجران به این کشور مستثنی هستند.

 به نقل از تایمز آو اسرائیل، سفارت ایالات متحده آمریکا در تل‌آویر اعلام کرد دستور اجرایی «دونالد ترامپ» برای جلوگیری از ورود مهاجران به خاک آمریکا شامل ده‌ها هزار یهودی اسرائیلی که در کشورهای خاورمیانه متولد شده‌اند، نمی‌شود.

در بیانیه سفارت آمریکا تصریح شده که یهودیان زاده شده در هفت کشور ایران، عراق، سوریه،  یمن، لیبی، سودان و سومالی مانعی برای سفر به ایالات متحده ندارند.

البته این سفارتخانه این استثنا را مشروط به نداشتن گذرنامه معتبر یکی از این کشورهای ذکر شده دانست.

سفارت آمریکا در ادامه افزود در صورت داشتن گذرنامه معتبر یکی از این کشورها تحقیقات در خصوص فرد متقاضی برای ورود به آمریکا بررسی و پس از احراز هویت این افراد می‌توانند وارد ایالات متحده آمریکا شوند.

طبق آمار رسمی ۱۴۰ هزار یهودی اسرائیلی متولد یک از هفت کشوری هستند که طبق دستور صادر شده توسط دونالد ترامپ، اتباع این کشورها نمی‌توانند به ایالات متحده آمریکا سفر کنند.

پیش‌تر «امانوئل نخشون» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز ازمقام‌های آمریکایی خواسته بود تا موضع خود را در قبال یهودیان اسرائیلی، شفاف و واضح کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان