تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

پیکر سومین کارگر مترو قم از زیر آوار خارج شد/ حمایت تامین اجتماعی از حادثه‌دیدگان

بهرامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم، از یافتن پیکر سومین کارگر از زیر آوار مترو قم خبر داد.
رویداد۲۴-بهرامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم، از یافتن پیکر سومین کارگر از زیر آوار مترو قم خبر داد.

ظهر روز پنجشنبه، 21 بهمن دیواره‌ی متروی قم ریزش کرد که بر اثر آن 6 نفر مصدوم شدند و پیکر دو کارگر هم از زیر آوار خارج شد که متاسفانه جان باخته بودند. بنابراین با یافتن پیکر یک کارگر دیگر تعداد جان باختگان این حادثه به سه نفر رسید.

حمایت کامل تامین اجتماعی از حادثه‌دیدگان ریزش مترو در قم

مدیرکل تامین اجتماعی قم اعلام کرد این سازمان طبق وظیفه قانونی خود از تمام حادثه‌دیدگان ریزش مترو در قم حمایت می‌کند.

سید مجتبی موسوی افزود: حمایت سازمان تامین اجتماعی از حادثه ‌دیدگان ناشی از کار مشروط به سابقه حق‌ بیمه نیست و مزایای قانونی بدون توجه به این سوابق ارائه می‌شود.

وی گفت: در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تامین ‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی و غرامت مقطوع نقص عضو مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌ بیمه نیست. به استناد ماده ٦٠ قانون تامین ‌اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه ‌شده اتفاق می ‌افتد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار کرد: کارفرمای مترو قم موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه‌دیده، گزارش کامل حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تامین ‌اجتماعی محل و اداره کار و نیروی انتظامی برساند.

وی ادامه داد: به خانواده فوت‌شدگان ریزش مترو قم در کمترین زمان ممکن مستمری فوت ناشی از حادثه کار پرداخت می شود.

موسوی گفت: اگر جراحت حادثه دیدگان سطحی باشد غرامت دستمزد ایام بیماری و اگر حادثه منجر به نقص عضو کارگر شده باشد غرامت نقص عضو از سوی تامین اجتماعی قم پرداخت می‌شود. اگر درصد از کارافتادگی کارگران حادثه دیده طبق نظر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی قم از 33 تا 66 درصد باشد از کارافتاده جزیی شناخته می‌شوند و اگر بالاتر از ۶۶ درصد باشد ازکارافتاده کلی محسوب شده و مستمری قانونی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با بررسی‌های بازرسان اداره کار و تامین اجتماعی قم اگر در این حادثه کارفرما مقصر باشد طبق ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی رفتار خواهد شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حوادث شهری ، قم ، آوار ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان