تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
تا انتهای فصل جاری

گری نویل سرمربی والنسیا شد

گری نویل، ستاره سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس امروز به عنوان سرمربی جدید باشگاه والنسیا برگزیده شد.
پس از شکست والنسیا در زمین سویا، نونو اسپیریتو سانتو، سرمربی پرتغالی این تیم از سمت خود استعفا داد. مدیران والنسیا پس از آن،به دنبال پیدا کردن بهترین گزینه برای جانشینی او بودند و سرانجام قرعه به نام گری نویل افتاد؛ انتخابی عجیب از سوی مالکان سنگاپوری باشگاه والنسیا.

نویل که در زمان فوتبالش، مدت ها سمت راست یونایتد و تیم ملی انگلیس را در اختیار داشت، تاکنون تجربه مربیگری در سطح اول فوتبال اروپا را نداشته و در چند ماه اخیر به عنوان مفسر برای اسکای اسپورتس فعالیت می کرد. او البته دستیار اول روی هاجسون در تیم ملی انگلیس نیز به حساب می آید و طبق تایید هاجسون، نویل با وجود قبول مربیگری والنسیا، در سمت خود در تیم ملی انگلیس نیز باقی خواهد ماند.
شاید حضور فیل نویل، برادر او به عنوان یکی از کمک های سرمربی سابق والنسیا، در انتخابش به عنوان سرمربی والنسیا بی تاثیر نبوده باشد. او موقتا تا انتهای فصل این سمت را در اختیار خواهد داشت و اولین تجربه او به عنوان سرمربی والنسیا، روز چهارشنبه در مستایا، مقابل لیون خواهد بود که آخرین بازی والنسیا در دور گروهی لیگ قهرمانان نیز محسوب می شود.

نویل در مصاحبه با وبسایت باشگاه والنسیا گفت:" این یک چالش مهم و جذاب برای من است و هیجان زده ام. والنسیا باشگاه بزرگی در سطح فوتبال اروپا محسوب می شود و من از زمانی که بازی می کردم، نسبت به این تیم و شور هوادارانش شناخت خوبی دارم. مشتاقم تا کارم را با بازیکنان و مجموعه باشگاه شروع کنم و استعدادهای جوان باشگاه را زیر نظر بگیرم."

لازم به ذکر است که والنسیا هم اکنون در گروه H لیگ قهرمانان، در جایگاه سوم قرار دارد و در بازی آخر خود برای قطعی شدن صعودش، باید برابر لیون پیروز شده و امیدوار باشد تا زنیت نیز به خنت نبازد. این تیم در لالیگا نیز در رتبه نازل نهم قرار دارد.
منبع: ورزش سه
برچسب ها: والنسیا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان