تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
حسین سبحانی‎نیا در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد:

پیام احمدی‎نژاد به اصولگرایان

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: احمدی نژاد خود را فراتر از مسائلی مانند حمایت از دیگران و حزب و گروه های جناحی می‎داند زیرا تصور می‎کند در هیچ مقطعی به آنان نیازی ندارد بلکه این دیگران هستند که برای دستیابی به اهداف شان محتاج او هستند.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: احمدی‎نژاد خود را فراتر از مسائلی مانند حمایت از دیگران و حزب و گروه‎های جناحی می‎داند زیرا تصور می‎کند در هیچ مقطعی به آنان نیازی ندارد بلکه این دیگران هستند که برای دستیابی به اهداف‎شان محتاج او هستند.

محمود احمدی‌نژاد، دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که عضو هیچ جناح و حزب و گروهی نیست، ازهیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی حمایت نکرده و نمی‎کند. او بر این تاکید داشته که این موضع قطعی و غیرقابل تغییر او است و در انتخابات ریاست‎جمهوری سال ۱۳۹۶ از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد. 

وی در حالی این بیانیه را منتشر می‎کند که طرفدارانش از حضور او در عرصه رقابت نامزدهای  ریاست‎جمهوری به عنوان کاندیدای انتخاباتی نام برده‎اند و حتی مدیر مسوول روزنامه جوان هم ضمن اشاره به این موضوع در کانال تلگرامی خود نوشته بود که «شنیده ها حاکی است عده‎ای در کشور راه افتاده‎اند تا از طریق رایزنی و لابی با بزرگان و به ویژه بزرگان حوزه آنان را ترغیب به درخواست و مذاکره با مقام رهبری مبنی بر بازگشت احمدی‎نژاد به عرصه انتخابات، کنند.»

با این حساب به نظر می‎رسد که احمدی‎نژاد با نامه اخیر خود به دنبال یادآوری به اصولگرایان بود که بدون او نه تنها پیروز میدان نخواهند بود بلکه شکست سنگینی می‎خورند، بنابراین شاید درصدد است راهی تازه برای ورود به عرصه انتخابات توسط یاران دیروز خود بیابد.

حسین سبحانی‎نیا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در این رابطه که آیا بیانیه احمدی‎نژاد به معنای اصرار برای تغییر نظر مقام معظم رهبری درباره به صلاح ندانستن حضور او در انتخابات ریاست‎جمهوری است، گفت: این برداشت از بیانیه احمدی‎نژاد را بعید می‎دانم. به عبارتی دیگر در صورت چنین مسئله‎ای انتشار بیانیه معنا پیدا نمی‎کرد زیرا درآن تاکید شده، قصد حمایت ازهیچ گروه و یا حزبی را ندارد.

وی درادامه اضافه کرد: به نظر می‎رسد رفت و آمدهای آقای احمدی‎نژاد به برخی از استان‎ها این شائبه را ایجاد کرده و سبب شده تا برخی چنین برداشتی پیدا کنند، ولی برای حضور فعال در صحنه انتخابات علاقه‎ای در ایشان دیده نمی‎شود و البته در کنار آن هم از کاندیدای خاصی حمایت نمی‎کند و طرف هیچ جناح و یا گروهی را به قول معروف نمی‎گیرد ولی عدم حضور رئیس‎جمهور سابق در عرصه انتخابات قطعی و غیر قابل تغییر است.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: این بیانیه نشانگر آن است که او قصد حضور در انتخابات به عنوان یک کاندیدا را ندارد. البته طرح شایعات در این رابطه طبیعی است، زیرا رسانه‎ها به دنبال خبر هستند ولی همانطور که اشاره کردم، برداشتم این نیست که احمدی‎نژاد در این دوره در صدد باشد تا به عنوان یک کاندید ریاست‎جمهوری وارد میدان شود. 
  
این نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی درباره پیام این بیانیه به اصولگراها درخصوص شکست‎‎شان بدون احمدی‎نژاد اظهار داشت: این برداشت از بیانیه هم درست نیست زیرا اساسا بحث این نبود که وی از کاندیدای خاصی حمایت کند یا خیر، به نظر می‎رسد بیانیه اخیر آقای احمدی‎نژاد بیشتر جنبه ترغیبی برای حضور در پای صندوق‎های رای را به همراه دارد.

سبحانی‎نیا در این باره که آقای خاتمی با وجود ممنوع التصویری در انتخابات سال 92 از مردم درخواست کرد که پای صندوق‎های رای حاضر شوند و حتی از لیستی هم برای حمایت نام برد، آیا واقعا این کار احمدی‎نژاد به معنای ترغیب است، پاسخ داد: از این جهت می‎گویم قصد ترغیب داشته که در آن مطرح نکرده کاری به انتخابات ندارد و حالت تحریض و تند نداشت، تنها بیان کرده که از فرد، گروه و یا حزب خاصی حمایت نمی‎کند.

وی درباره معنای تحریم انتخابات از بیانیه، تاکید کرد: مفهوم آن این نیست که در انتخابات شرکت نخواهد کرد یا اینکه مایل به عدم  حضور مردم در پای صندوق‎های رای است. این بیانیه به هیچ وجه نشانه‎ای از اعتراض در خود ندارد و در کل شخصا نفی در انتخابات در آن ندیدم. بیانیه فوق که دیروز منتشر شد به نحوی می‎تواند تبعیت از دستور رهبری که فرموده بودند صلاح نمی‎دانند به دلیل دوقطبی شدن فضای انتخابات احمدی‏‎نژاد در این عرصه ورود پیدا کند، باشد و نشان دهد که در تبعیت از دستورات رهبری مصر است.

این فعال سیاسی اصولگرا در این باره که در چنین حالتی سفرهای استانی به چه معنا است، یادآور شد: سفرهای استانی را می‎توان برحسب وظیفه بابت حضور حداکثری تعبیر کرد. البته به طور قطع یک آدم سیاسی برای آینده خود برنامه‎ریزی دارد و این احتمال هست که آقای احمدی‎نژاد درصدد تبلیغ برای دوره بعدی ریاست‎جمهوری پس از سال 96 باشد.

نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی در این رابطه که رفتار احمدی‎نژاد غیرقابل پیش‎بینی است و او در دوران ریاست‎جمهوری خود دست به کارهایی مانند «خانه نشینی یازده روزه» زد که در هیچ یک از دوره‎های ریاست‎جمهوری سابقه نداشته، ابراز کرد: احمدی‎نژاد بر این ذهنیت است که می‎تواند در بین اصولگرایان اجماع به وجود آورد و هیچ‎کس دیگر  توان ایجاد زمینه رای به مانند او را ندارد. رئیس جمهور سابق در واقع خود را فراتر از مسائلی مانند حمایت از دیگران و حزب و گروه‎های جناحی می‎داند زیرا تصور می‎کند در هیچ مقطعی به آنان نیازی ندارد بلکه این دیگران هستند که برای دستیابی به اهداف‎شان به او محتاج هستند.

سبحانی‎نیا در ادامه افزود: با تمام اینها هیچ‎کس در دل فرد دیگری قرار ندارد که دقیق بداند به چه و چگونه می‎اندیشد، احتمالات همیشه وجود دارد.  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
اتفاقا برعکس حمایت احمدی نژاد چون رنگ افراط گرایی و بی مدیریتی دارد باعث شکست اصولگرایان می شود و در صورت حمایت وی اصولگرایان عدم اقبال مردم به خودشان را به راحتی به حمدی ژاد نسبت میدهند. با این پیام خواسته بگوید که شکستتان را به حمایت من نسبت ندهید چون من از شما حمایتی نکردم و این موضوع را رسانه ای اعلام کردم. البته شکست اصولگرایان کاملا مشخص است چون هیچ چیز تازه ای برای تخریب روحانی ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
اعدام بایدگردد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان