تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ناصر ایمانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

گروهی به دنبال تغییر نظر مقام معظم رهبری درباره احمدی‌نژاد هستند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرایان درباره اعلام کاندیداتوری حمید بقایی گفت: کسانی که می‌خواهند برای ورود احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات واسطه شوند و از بین افراد طیف او هم هستند، این گروه تصورمی‌کنند شاید بتوانند نظر رهبری را تغییر دهند، البته این‌ها تصورات بی‌پایه و اساس است.
رویداد۲۴- یک تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرایان درباره اعلام کاندیداتوری حمید بقایی گفت: کسانی که می‌خواهند برای ورود احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات واسطه شوند و از بین افراد طیف او هم هستند، این گروه  تصورمی‌کنند شاید بتوانند نظر رهبری  را تغییر دهند، البته این‌ها تصورات بی‌پایه و اساس است.

چند روز پس از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، اسفندیار رحیم مشایی رفیق گرمابه و گلستان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق در یک نشست خبری اعلام کرد که هدف حمید بقایی از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه راه احمدی‌نژاد است.

پیش‌ازاین هم حمید بقایی خود به همین موضوع اشاره کرده بود که بنا را بر ادامه راه رئیس‌جمهوری سابق گذاشته، این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد چند روز پیش‌ازاین اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهور و همزمان با انتشار شنیده‌هایی درباره کاندیداتوری مهرداد بذرپاش گفته بود که از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اعلام حمایت نخواهد کرد، از طرف دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد که بقایی و مشایی بدون مشورت با احمدی‌نژاد به چنین تصمیمی دست زده باشند.

ناصر ایمانی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی اصولگرایان درباره همین موضوع به رویداد۲۴ گفت: دراین‌باره که  بقایی، احمدی‌نژاد و مشایی دوستان وفاداری برای هم بودند و هنوز هم هستند، شکی نیست ولی در ظاهر این قضیه احمدی‌نژاد هیچ حمایتی از حمید بقایی انجام نداده، منتها درصورتی‌که به حدس و گمان در عالم سیاست متوسل شویم اینکه احمدی‌نژاد چند روز پیش از کاندیداتوری بقایی و در زمانی که هیچ سخنی دال بر کاندیداتوری او نبوده در بیانیه‌ای اعلام می‌کند از کسی حمایت کند، سؤال‌برانگیز است.

وی در این رابطه توضیح داد: احمدی‌نژاد به‌طور ناگهانی بیانیه داد که من از کسی حمایت نمی‌کنم پس‌ازآن بلافاصله حمید بقایی اعلام کاندیداتوری می‌کند و بعد این ژست را می‌گیرد که احمدی‌نژادی‌ها جمع شوید درصورتی‌که من برای ریاست‌جمهوری رأی آورم راه احمدی‌نژاد را ادامه خواهم به‌طورقطع بدون برنامه‌ریزی و فکر نبوده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرایان در ادامه یادآور شد: بر اساس گفته احمدی‌نژاد درزمان  ثبت‌نام مشایی برای ریاست‌جمهوری سال 92 در وزارت کشور، مشایی و احمدی‌نژاد در واقع یکی هستند، اما  یکی حمایت نمی‌کند و دیگری برای کاندیدا احتمالی ریاست‌جمهوری بعد از مدت‌ها در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و به سؤالات آنان پاسخ می‌دهد و تمام قد برای دفاع از بقایی به میدان وارد می‌شود، این مسئله در عالم سیاسی معنای خوبی ندارد و به‌عبارتی‌دیگر نوعی دور زدن دستور رهبری است. 

ایمانی دراین‌باره که نزدیکان به احمدی‌نژاد بارها مطرح کردند که سخن مقام معظم رهبری صرفاً یک توصیه بوده است، یادآور شد: رهبری در سخنرانی گفتند که توصیه می‌کنم همگان می‌دانند که این توصیه به چه معنا است. احمدی‌نژاد بهتر بود بعد از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی بیانیه عدم حمایتش از کاندیداتورها را منتشر می‌کرد و اینکه دقیقاً چند روز پیش از آن این کار را انجام داده، همان‌طور که در بالا توضیح دادم جای شک دارد.

این فعال سیاسی درباره توصیه مقام معظم رهبری تصریح کرد: بر اساس  توصیه مقام معظم رهبری، نظر ایشان بر این بود که احمدی‌نژاد وارد صحنه انتخابات نشود، بنابراین اگر کسی مایل باشد، می‌تواند به توصیه ایشان عمل کند، البته احتمال دارد که ایشان حکم هم بکنند ولی روشن است بر اساس توصیه مورد اشاره این شخص نباید وارد عرصه انتخابات شود و قاعدتاً شخص احمدی‌نژاد هم این برداشت را کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد افرادی  تلاش می‌کنند تا به مسیری برای تغییر  نظر مقام معظم رهبری دست یابند.

وی درباره نقش اصولگرایان برای بازگرداندن احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات، اظهار داشت: احمدی‌نژاد با اصولگرایان هیچ رابطه‌ای ندارد و بعد از دور دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و اصولگرایان راهشان از هم جدا کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرایان افزود: کسانی که می‌خواهند برای ورود احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات واسطه شوند و از بین افراد طیف او هم هستند، این گروه  تصور می‌کنند شاید بتوانند نظر رهبری  را تغییر دهند، البته این‌ها تصورات بی‌پایه و اساس است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
1
از مقام معظم رهبری تقاظامندم که با توجه به اینکه دکتر احمدی نژاد به صحبت شما تمکین نمودن و الان وقتشه که اجازه دهید تو انتخابات شرکت کنن و بالاترین ارا رو میاورد و مشت محکمی به یابعه گویان است و شما یار بهتر از احمدی نژاد الان ندارید البته بگم دارید اونها رای نمیارن وقتی احمدی نژاد رای بیاره دیگه کسی هم جرات دفاع از سران فتنه رو هم ندارند و سران فتنه با توجه به کشتار و باعث گشته شدن دهها نفر شدن به حکم قصاص محکوم بشن جواب این خونهای شهدای فتنه رو کی باید بده
نظرات شما
پیشخوان