تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود میرلوحی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

تشبیه ایران کنونی به دوران صفویه ناشی از فضای انتخاباتی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان در فضای انتخابات بدون آنکه تغییر رویکردی داشته باشند سخنانی را مطرح می‌کنند که بدون شک تحت تأثیر این فضا است و متأسفانه مردم را فراموش‌کار و ساده می‌دانند و فکر می‌کنند اگر تابلو، لباس و یا شعار را تغییر دهند برای جمع‌آوری آرا کفایت خواهد کرد.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان در فضای انتخابات بدون آنکه تغییر رویکردی داشته باشند سخنانی را مطرح می‌کنند که بدون شک تحت تأثیر این فضا است و متأسفانه مردم را فراموش‌کار و ساده می‌دانند و فکر می‌کنند اگر تابلو، لباس و یا شعار را تغییر دهند برای جمع‌آوری آرا کفایت خواهد کرد.

اصولگرایان برای کامیابی در انتخابات آینده از هیچ شعاری گذر نمی‌کنند، حتی اگر این مسئله کارها و برنامه‌های همین طیف سیاسی در سال‌های گذشته را زیر سؤال ببرد.

دوشنبه‌ گذشته محسن رضایی در جمع مردم لنجان اصفهان، امروز کشور را به زمان صفویه تشبیه کرد و گفت که اگر مشکلات فساد، انحرافات و کارآمدی حل نشود نظام به‌مانند آن دوره از درون می‌پاشد. سرنگونی امپراتوری دوران صفویه ناشی از اوضاع نابسامان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در اواخر آن بود.

محسن رضایی که از سال 84 یکی از ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری به‌حساب می‌آید، برای انتخابات 96 هم اعلام کرده در صورت دعوت وارد این عرصه خواهد شد، بنابراین شاید به همین دلیل در روز نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب در صف اول ایستاده بود و در سفرهای خود نظراتی را بیان می‌کند که حتی دوران مسئولیت خود و دوستان سیاسی‌اش را با سؤال مواجه می‌سازد.

سید محمود میر لوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: نظام در دوران اول خود با بحث جوان بودن مسئولان، جنگ و تحریم‌ها روبرو بود که از این مسائل عبور کرد، الآن که در آستانه چهل‌سالگی قرارگرفته و سن قابل‌توجهی هم هست باید مانند نظام‌های پاسخگو در برابر ناکامی‌ها رفتار کند.

وی در ادامه اضافه کرد: نظام‌هایی که به‌مانند کشور ما در سال‌های اول انقلاب موفق عمل کردند اما در نسل‌های بعدی با مشکل مواجه شدند در خود تغییراتی به وجود آوردند تا معضلات را برطرف سازند. الآن در تمام دنیا بحث کارآمدی بسیار جدی است و اگر سیاستمداران یک کشور نتوانند پاسخگو باشند طبیعی است با سؤال مردم خود مواجه خواهند شد و ما هم باید این را بپذیریم که در شرایط فعلی نمی‌توان به‌مانند گذشته رفتار کرد و نمی‌توان صرف طرح این موضوع که ما دشمن‌داریم به‌مانند کشورهای کره شمالی و کوبا پیش رفت.

میر لوحی درباره اینکه به کدام دلیل موضوع فوق موردتوجه اصولگرایان قرارگرفته، اظهار داشت: سال‌ها است که اصلاح‌طلبان این سخنان را مطرح می‌کنند که به‌واسطه تغییر شرایط در کل جهان نمی‌توان به‌مانند گذشته رفتار کرد و اگر از زمان عقب بمانیم دچار مشکلات جدید و جدی خواهیم شد، امروز اصولگرایان صرف‌نظر از اینکه رقیب تا به امروز چه گفته، تکرار مکررات را بر زبان می‌آورند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: اصولگرایان درزمانی که اصلاح‌طلبان این حرف‌ها را می‌زدند از موضع مقابل درمی‌آمدند و هر نظری را به‌عنوان اپوزیسیون نظام قلمداد می‌کردند و خود را مطلق نظام ولایت‌فقیه و انقلاب می‌دانستند که البته همین رفتار آنان سبب شد تا بحران در کشور گسترده شود.

وی ضمن اشاره به تأثیر فضای انتخاباتی بر این گفته، یادآور شد: اصولگرایان در فضای انتخابات بدون آنکه تغییر رویکردی داشته باشند سخنانی را مطرح می‌کنند که بدون شک تحت تأثیر این فضا است و متأسفانه مردم را فراموش‌کار و ساده می‌دانند و فکر می‌کنند اگر تابلو، لباس و یا شعار را تغییر دهند برای جمع‌آوری آرا کفایت خواهد کرد.

میر لوحی در ادامه تأکید کرد: یکی از مسائل موردنظر برای کارآمد شدن نظام پاسخگویی مسئولان به مردم و در کنار آنان ماندن در تمام مراحل است. گوینده مطالبی که مورداشاره قرار گرفت در ابتدا باید توضیح دهد که در 20 سال اخیر در بین مسئولان نظام بود خود در ابتدا باید بیاید توضیح دهد به کدام دلیل کشور به‌جای پیشرفت و توسعه به سمت ناکارآمدی پیش رفته و اساساً چرا این طیف سیاسی از ریاست جمهوری فردی به نام احمدی‌نژاد حمایت کردند که بیشترین خسارت‌ها را در دوران ریاست جمهوری‌اش زد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
سردار عزیز مگرخودشماازمسئولین این مملکت نبودی چه کردی بابا خدا پدرصفوی وقاجار وماجار وتاتاررابیامورزد دران زمان که غارت بی المال نبود
نظرات شما
پیشخوان