تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

بازتاب بررسی صلاحیت ها در رسانه های جهان

روز گذشته سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرد با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان، 1500 داوطلب به آمار 40 درصدی تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد.
رویداد24- روز گذشته سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرد با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان، 1500 داوطلب به آمار 40 درصدی تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد.

به گزارش گروه بین الملل رویداد24، رسانه های جهان که این روزها با دقت زیادی به بررسی شرایط داخلی ایران پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی می پردازند در پوشش اخبار اضافه شدن 1500 داوطلب به تاییدصلاحیت شدگان انتخابات مجلس دهم، از امید اصلاح طلبان و میانه روها برای غلبه بر موج تندروی حاکم بر مجلس ایران گفته اند.

رویترز در گزارشی با عنوان «صدها کاندیدای دیگر امکان رقابت در انتخابات ایران را یافتند» نوشت: روز شنبه شورای نگهبان ایران به صدها کاندیدای دیگر اجازه داد در انتخابات مجلس این کشور شرکت کنند، اقدامی که امید را به اصلاح طلبان و میانه روها بازگرداند.

در ادامه گزارش  رویترز آمده: کشمکش قدرت میان اصلاح طلبان و محافظه کاران ایرانی از زمان توافق هسته ای ایران با غرب و لغو تحریم های بین المللی علیه تهران شدت یافته است. تندروها در ایران نگرانند که رای دهندگان حال تمایل بیشتری به سمت نامزدهای اصلاح طلب داشته باشند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «شورای نگهبان ایران روند ردصلاحیت نامزدهای انتخابات را برگرداند» به پوشش این خبر پرداخت و نوشت: هنوز مشخص نیست که چه تعداد از نامزدهای تایید صلاحیت شده اصلاح طلب و مخالف تندروها هستند. جناح اصلاح طلب سعی کرده با معرفی نامزدهای جدید وارد مجلس شده و اکثریت را از آن خود کند اما این چالش بسیار دشوار است، چراکه بسیاری از اصلاح طلبان باز هم روز شنبه تایید نشدند. 

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده: در طول یک دوره چند ساله در اواخر دهه 1990 اصلاح طلبان ریاست جمهوری و مجلس را در آن واحد از آن خود کردند. تلاش آنها برای اصلاح جمهوری اسلامی و ایدئولوژی آن و متناسب کردن آن با تغییرات ویژگی های جمعیت شناسی و فشارهای اجتماعی و اقتصادی برای مدرن سازی کشور، با مخالفت های بسیاری روبرو شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «1500 نامزد دیگر برای انتخابات مجلس ایران تایید شدند» ضمن پوشش این خبر نوشت: این روند انتخاباتی بحث برانگیز  است چراکه انتخابات 26 فوریه (7 اسفند) فرصتی است برای سیاست مداران اصلاح طلب و میانه رو تا بتوانند وارد مجلس فعلی که شامل اکثریت محافظه کار می شود، شوند. البته اصلاح طلبان باید اعلام کنند که چه تعداد از نامزدهایشان در این دوره تایید صلاحیت شده اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود آورده: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امیدوار است که پس از اجرای توافق هسته ای با قدرت های جهان که لغو تحریم ها را به دنبال داشت، متحدانش بتوانند در این انتخابات سرمایه گذاری کنند. 

نظرات شما
پیشخوان