تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‎های امام(ره) و یار دیرین امام و رهبری؛

در رثای تدبیر کبیر «آیت الله جوان»

آیت‌الله خمینی با اتخاذ این تدبیر گران‌بها در آن شرایط سخت و دشوار، این پیام را به همگان مخابره کرد که به‌عنوان تولیت آستان حضرت امام (ره) و مسئول حفظ و نشر آثار گران‌قدر آن فقید سعید، آرمان‌های در پیش‌گرفته توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نزدیک به سه دهه پس از رحلت امام بزرگوار (ره)، منطبق با آرمانه‌ای اعلامی و پیگیری شده توسط حضرت امام خمینی (ره) بوده است و زین پس برای تجدید بیعت با آرمانه‌ای امام عظیم الشان (ره) باید با آرمانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز تجدید میثاق کرد.
رویداد۲۴- رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح ديروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی، با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند؛ حضوري كه با نثار فاتحه بر مزار آيت الله هاشمي رفسنجاني و تجديد ميثاق با آرمان های آن مرحوم نيز همراه شد.

یکی از ویژگی‌های انسان هوشمند و سیاستمدار، توانایی مدیریت بحران و آینده‌نگری دقیق در شرایط پیش‌بینی‌نشده است. بدین معنی که شخص مذکور، برای هر شرایطی و مواجهه با هر اتفاقی، آمادگی داشته و لذا در شرایط بحرانی، عرصه را خالی نمی‌کند و بهترین تصمیم و عقلانی‌ترین رفتار را اتخاذ می‌کند.

شخصی که در شرایط بحرانی، به وادادگی و بی‌تفاوتی روی می‌آورد و قدرت اتخاذ تصمیم درست را ندارد پس از گذر از بحران، حسرت روزها و فرصت‌های ازدست‌رفته را خواهد خورد.

این روزها و پس از گذشت نزدیک به دو ماه از ارتحال غمبار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، باید در رثای تدبیری نوشت که فقط می‌توانست از یک ذهن هوشمند و توانمند، صادر شود و اثرات بلندمدت و متعددی را در پی داشته باشد. تدبیر کبیری که هم برآمده از تأمل دقیق آیت‌الله جوان در تاریخ انقلاب بود و هم نمایانگر افق دید و آینده‌نگری هوشمندانه وی.

در ساعات ابتدایی ارتحال آیت‌الله و در زمانی که همگان در بهت و حیرت فقدان ناگهانی «امیرکبیر»، به سر می‌بردند و در هنگامه‌ای که به دلیل وقوع این غم بزرگ، بسیاری از افراد و به‌خصوص خانواده آیت‌الله هاشمی، مشغول عزاداری و نوحه‌سرایی بودند و شاید قدرت تأمل دقیق در مکان احتمالی دفن آیت‌الله را به‌درستی نداشتند، تدبیر مردی از جنس خمینی کبیر، راهگشای امور می‌شود و حتی در تسلای دل داغداران هاشمی بزرگ هم مؤثر واقع می‌شود.

تدبیری که نمایانگر درک عمیق و آینده‌نگری صحیح آیت‌الله سید حسن خمینی است. تدبیری که به مخاطبان تاریخ می‌فهماند که نزدیک‌ترین افراد به حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات ایشان و کسی که حیاتش با حیات نهضت عجین بوده است چه کسی است. 

تدبیری که روشن می‌سازد مسیر انتخابی هاشمی رفسنجانی در طول 27 سال پس از رحلت مرادش، منطبق با مسیر حرکتی ایشان بوده و عزت ملت ایران، سرلوحه تمامی اهداف و آمال او بوده است.

آیت‌الله خمینی با اتخاذ این تدبیر گران‌بها در آن شرایط سخت و دشوار، این پیام را به همگان مخابره کرد که به‌عنوان تولیت آستان حضرت امام (ره) و مسئول حفظ و نشر آثار گران‌قدر آن فقید سعید، آرمان‌های در پیش‌گرفته توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نزدیک به سه دهه پس از رحلت امام بزرگوار (ره)، منطبق با آرمان‎های اعلامی و پیگیری شده توسط حضرت امام خمینی (ره) بوده است و زین پس برای تجدید بیعت با آرمانه‌ای امام عظیم الشان (ره) باید با آرمانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز تجدید میثاق کرد.

تدبیری که هرچند در زمان اتخاذش، ولوله‌ای بس بزرگ در دل مخالفان بی‌انصاف او ایجاد کرد و آنان را دچار عصبانیتی شدید کرد که تصمیم به واکنش گرفتند اما با مشاهده جمعیت عظیم بدرقه کننده آیت‌الله هاشمی و فضای غمبار به وجود آمده، سکوت مصلحتی را سرلوحه کار خود قراردادند و مترصد فرصت مناسب شدند تا عقده‌گشایی کنند. 

اینک و پس از نزدیک به دو ماه از دفن آیت‌الله هاشمی در جوار مدفن نورانی امام راحل (ره)، از گوشه و کنار، صدای ناله‌هایی که ناشی از بغض فروخورده و کینه عمیق نسبت به «مرد شماره دو» انقلاب است شنیده می‌شود.

در تازه‌ترین اظهارنظر، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و از مخالفان بی‌انصاف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بارها با دروغ‌گویی‌های خود، باعث خسارت به مملکت اسلامی‌شده است و یک‌بار هم توسط هیچ نهادی، احضار و یا بازخواست نشده است در هتاکی جدیدی، با دستاویز قرار دادن قضایای تاریخی، به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جسارت كرده است.

وی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفته است: «شما صدها هزار دليل، مدرک و سند ديده‌ايد مخصوصاً در اين چند سال اخير، مخصوصاً در اين روزها و نياز به توضيح ندارد، جريان اعتدال همان انحراف است. جالب است همان کساني که منشأ انحراف بودند، موقعي که از دنيا رفتند کنار ملجأ صاحب رسالت و انقلاب الهي اسلام ناب دفنشان کردند که مسلمانان هرکجا نام پيامبر را مي‌شنوند نام آن‌ها را از خاطر نبرند، مي‌بينيد در کشور ما هم همين اتفاق افتاد و کساني که منشأ اصلي انحراف بودند بعد از فوتشان جايي دفن مي‌شوند که امام آنجا دفن شده است.»

جدای از سخنان وحدت‌شکن کریمی قدوسی که اعتراض اهل سنت را نیز در پی داشته است و یادآور فرموده مقام معظم رهبری است که وحدت‌شکنان را عوامل دشمن دانستند، خطاب قرار دادن آیت‌الله هاشمی به‌عنوان منشأ اصلی انحراف، برآمده از سوزشی عظیم است که دفن آیت‌الله هاشمی در جوار مرقد امام راحل (ره) باتدبیر آیت‌الله خمینی در وجود این فرد هتاک، ایجاد کرده است. دلواپسانی همانند کریمی قدوسی، نمی‌دانند در مقابل این تدبیر کبیر، چه واکنشی نشان دهند که آتش گداخته در وجودشان، خاموش شود و لذا در مسیر هتاکی، متوجه دامنه اتهام زنی خود نمی‌شوند.

کریمی قدوسی به شخصیتی منشأ اصلی انحراف می‌گوید که رهبر معظم انقلاب، فقدان او را سخت و جانکاه بیان می‌کند و خودش بر پیکر او نماز می‌گذارد و برایش مجلس ترحیم برگزار می‌کند، او را در زمان حیات، باوجود هجمه‌های فراوان، به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برمی‌گزیند و از خدمات فراوان او تجلیل می‌کند.

کریمی قدوسی فراموش کرده است که اگر بنا به قیاس است پس باید به این موضوع توجه کند که در دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، خاندان و به‌خصوص، نوادگان و یادگاران ایشان، دخالتی در تدفین خلفای اول و دوم در کنار ملجأ نورانی ایشان نداشتند اما در زمانه معاصر، تصمیم اصلی و تدبیر کبیر، با خانواده امام راحل (ره) و به‌خصوص یادگار گران‌قدر ایشان بود. لذا چنین قیاسی نتایج دیگری را حاصل می‌نماید که برای کریمی قدوسی، ناگوار خواهد بود.

آنچه مشهود است تداوم هتاکی افرادی از قبیل کریمی قدوسی و قاسمی و رسایی و دیگر دلواپسان گستاخ در غیاب برخورد دستگاه قضا خواهد بود که روزبه‌روز بر تخریب اخلاق در جامعه اسلامی اهتمام می‌ورزند.

و باید بار دیگر بر تدبیر کبیر آیت‌الله سید حسن خمینی آفرین گفت و در رثای تصمیم این بزرگ‌مرد جوان و تأثیرات متعدد آن، مطلب‌ها نگاشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
2
2
درودا
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
2
وجود امثال کریمی قدوسی واقعا نعمتی است. چرا که با وجود چنین اشخاصی ارزش و قدر انسانهایی مثل اقای هاشمی ، محمد خاتمی ، ایت الله حسن خمینی ، اقای روحانی و دکتر طریف مشخص میشود. و اینها نشان میدهند که یک شخص چقدر میتواند برای جامعه خطرناک باشد و در بعد منفی حرکت کند.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
1
سلام و درود برخمینی جوان فرزند خلف بنیانگذار و پناه بی پناهان..
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
سلام و درود برخمینی جوان فرزند خلف بنیانگذار و پناه بی پناهان..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
0
آیت الله خمینی جوان
دوست داشتنی و جسور، خلف صالح خمینی کبیر
امیدواریم این انقلاب دوباره به دست اهلان بیفتد که نااهلان مملکت را به فنا برده اند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان