تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در چهار استان کشور / شمارش معکوس برای اتمام کار 52 نمایشگاه مد و لباس

نمایشگاه‌های کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی طی روزهای 19 و 20 اسفندماه در چهار استان لرستان، ایلام، مرکزی و همدان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار ارائه شده به این نمایشگاه ها مراجعه کنند.
رویداد۲۴-نمایشگاه‌های کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی طی روزهای 19 و 20 اسفندماه در چهار استان لرستان، ایلام، مرکزی و همدان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار ارائه شده به این نمایشگاه ها مراجعه کنند.


در سال جاری تا کنون 20 نمایشگاه و جشنواره مد و لباس در استان‌های مختلف کشور و 14 نمایشگاه در استان‌ها به شکل همزمان با جشنواره مد و لباس فجر برگزار شده که به گفته علی اصغر زیلایی مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور این آمار تا پایان سال به 52 نمایشگاه و جشنواره خواهد رسید و در این میان این رویداد در چهار استان لرستان، ایلام، مرکزی و همدان همچنان دایر است و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از آثار ارائه شده به این نمایشگاه‌ها مراجعه کنند.  

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در لرستان

اولین جشنواره استانی و نمایشگاه ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی که با هدف معرفی البسه ایرانی و اسلامی و تقویت ایده‌ها و نگاه‌های بومی و محلی در طراحی لباس متناسب با فرهنگ اسلامی و با حمایت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری این اداره کل، بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی و کانون هنرهای آیینی و سنتی استان لرستان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد از 14 اسفندماه آغاز به کار کرده و تا نوزدهم اسفند میزبان علاقمندان است.

در بخش نمایشگاهی این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد و نگارخانه‌های شهید هژبر و سرو این مجتمع  در حال  برگزاری است تعداد 20 اثر از لباس‌های محلی استان‌های گیلان، کرمان، فارس، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان به نمایش گذاشته شده و همچنین تعداد 15 غرفه تخصصی در زمینه مد و لباس ایرانی و اسلامی جهت بازدید علاقه‌مندان دایر است.

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در ایلام

همچنین سومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی استان ایلام و پنجاه و یکمین نمایشگاه کشوری مدلباس از 14 اسفندماه در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام در حال برگزاری است.

این جشنواره را - که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری معاونت امور هنری وزارت ارشاد و مشارکت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار شده- می‌توان در شش بخش اصلی و دو بخش ویژه شامل مانتو مجلسی، مانتو اجتماع، لباس بچگانه، لباس مردانه، لباس محلی، طراحی لباس (طراحی دستی یا نرم افزاری)، طراح و تولید چادر و متعلقات عفاف و حجاب و طراحی و دوخت لباس ایرانی، اسلامی معرفی کرد.

نمایشگاه مد و لباس استان مرکزی

سومین جشنواره استانی و سی‌امین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی نیز که  از 15 اسفندماه در فرهنگسرای آیینه اراک در حال برگزاری است در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان است.

برگزاری سه کارگاه آموزشی ویژه مد لباس، برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان بنیاد ملی مد لباس، معرفی پایان‌نامه و کتب تالیف شده در حوزه حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه آثار برگزیده، برگزاری گارگاه آموزشی چاپ باتیک و .. از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

نمایشگاه مد و لباس استان همدان

بیستمین نمایشگاه کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی از 16 اسفندماه  با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در استان همدان با حضور معاون استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اعضای کارگروه مد و لباس استان و جمعی از فعالان و دست اندرکاران این عرصه در مجتمع فرهنگی شهید آوینی شهر همدان در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که دومین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی استان همدان است، بخش‌های مسابقه طراحی لباس، نمایش آثار و نشست های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات تخصصی حوزه مد و لباس را شامل می‌شود.

در این نمایشگاه که با هدف توسعه فعالیت های مد و لباس اسلامی ایرانی در کشور راه اندازی شده است 30 اثر فاخر در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این نمایشگاه با هدف ارائه آثار منتخب تا 20 اسفندماه در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برقرار است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان