تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

رییس پلیس راهور ناجا خبرداد: ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده ها مستقر است/همکاری ۱۰ میلیون همیار با پلیس

- رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز موج اول سفرهای نوروزی از حضور 10 هزار همیار پلیس در طرح نوروزی امسال حضور دارند.
رویداد۲۴- رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز موج اول سفرهای نوروزی از حضور 10 هزار همیار پلیس در طرح نوروزی امسال حضور دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  سایت پلیس راهور، سردار تقی مهری در مراسم آماده‌باش همیاران پلیس که صبح امروز در دبستان دخترانه اندیشه در خیابان کارگر شمالی برگزار شد، گفت: همیاران پلیس باعث ارتقای سطح فرهنگ ترافیک در جامعه هستند.

وی افزود: همه ما می توانیم با برنامه ریزی خوب با رعایت قوانین و مقررات، سال کم حادثه ای را آغاز کنیم. قوانین راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم و انضباط در سطح معابر درون شهری و برون شهری است و سال ۹۶ با رعایت قوانین می تواند شاداب تر باشد. متاسفانه در تصادفات رانندگی تعدادی از هموطنان هر سال به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست می دهند.
رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: حضور همیاران پلیس که از میان دانش آموزان انتخاب شده اند باعث کاهش میزان تلفات جاده ای شده است.
وی افزود: در سال ۸۵ در سوانح جاده ای ۲۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و با استفاده از پتانسیل همیاران پلیس این آمار در سال ۹۴ به ۱۶ هزار و ۵۸۲ نفر در تصادفات جاده ای رسید.
رییس پلیس راهور ناجا ابراز امیدواری کرد که امسال با تدابیری که اتخاذ شده است، نوروزی امن و شاداب را پیش رو داشته باشیم.
وی همچنین از آماده‌باش پلیس برای سفرهای نوروزی خبر داد و همچنین گفت که به رانندگان کاروان‌های راهیان نور آموزش‌های لازم داده شده است.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال در کنار آماده‌باشی که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و تمامی دستگاه‌های مرتبط با طرح نوروزی دارند ، بیش از 10 میلیون دانش‌آموز نیز به عنوان همیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری خواهند کرد تا سفرهای نوروزی با امنیت بیشتر و حوادث کمتری برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌یاران ترافیک که اساتید و معلمان هستند نیز در این طرح مشارکت دارند، گفت: معلمان و اساتید با آموزش به دانش‌آموزان نقش مهمی در ایمنی سفرهای نوروزی و رعایت فرهنگ ایمنی بر عهده دارند.
رییس پلیس راهور ناجا از فعالیت راهداران محله با همکاری دهیاری‌ها خبر داد و گفت: این طرح با همکاری دهیاری‌ها در سراسر کشور برگزار و موضوعات آموزشی و ایمنی به آنان ارائه شده تا در راه‌های روستایی و مسیرهای فرعی با پلیس همکاری کنند.
وی با اشاره به همکاری میان دهیاران و پلیس گفت: اقدامات انجام شده از سوی دهیاران و راهداران محله در سال‌های اخیر منجر به کاهش حوادث رانندگی و خسارات در راه‌ها و مسیرهای روستایی شده است.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به فعالیت پلیس مدرسه، اظهار کرد: اگر پلیس مدرسه گزارش تخلفی از خودرویی را بدهد با آن خودرو و راننده خاطی برابر قانون برخورد شده و جریمه خواهد شد. بی‌توجهی به پرچم پلیس مدرسه نیز اعمال قانون در پی خواهد داشت.
وی در خصوص کاروان های راهیان نور گفت: هماهنگی‌های لازم با ستاد مرکزی راهیان نور، سپاه پاسداران و ستادکل نیروهای مسلح به عنوان متولی اصلی اعزام راهیان نور انجام شده و برنامه‌های لازم اجرایی شده است.
رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های لازم در تمام ارکان نیروهای مسلح انجام شده است، گفت: همچنین به رانندگان کاروان‌ها و خودروهای راهیان نور نیز آموزش‌های لازم داده شده و پلیس نیز از مبدا تا مقصد در مسیرها حضور دارد. همچنین در هر اتوبوس نیز یک پلیس‌یار حضور خواهد داشت تا تذکرات و موارد لازم را به رانندگان ارائه دهد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی خوبی در این زمینه وجود داشته و پیش‌بینی می‌شود که امسال اردوی راهیان نور در ایمنی بیشتری برگزار شود.
رییس پلیس راهور ناجا در خصوص دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی، اظهار کرد: با هماهنگی پلیس و سازمان حمل و نقل جاده‌ای، در 34 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور 1888 دوربین تا سال آینده نصب می‌شود که از این تعداد 600 دوربین نصب شده است.
وی گفت: این دوربین ها میانگین سرعت را محاسبه و با فرد متخلف برخورد خواهد شد. همچنین این دوربین‌ها قابلیت تشخیص فاصله طولی و عرضی را نیز دارند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به فعالیت سامانه پایش هوشمند حمل و نقل جاده‌ای، اظهار کرد: این سامانه که به "سپهتن" معروف است در اتوبوس‌های کشور نصب شده و ساعت حرکت از مبدا و رسیدن به مقصد را ثبت می‌کند.

 

 

 


نظرات شما
پیشخوان