تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
عبدالله ناصری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ اهداف انتخاباتی اصولگرایان را تشریح کرد

«روحانی هراسی» تندروها با دلواپسی برای معیشت مردم

عضو بنیاد باران تاکید کرد: جریان تندرواصولگرایان، نه تنها مقابل این دوستان خود قرار گرفته اند بلکه با جمع بندی رفتارشان می توان به این نتیجه رسید که هدفی جز کاهش آرا روحانی نسبت به دور اول ریاست جمهوری او در سر ندارند.
رویداد۲۴-  عضو بنیاد باران تاکید کرد: جریان تندرواصولگرایان، نه تنها مقابل این دوستان خود قرار گرفته اند بلکه با جمع بندی رفتارشان می توان به این نتیجه رسید که هدفی جز کاهش آرا روحانی نسبت به دور اول ریاست جمهوری او در سر ندارند.

الیاس نادران، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی چندی پیش در گفت‎وگویی مدعی شده بود که «اگر روحانی برای دور دوم رئیس‌جمهور شود، باید راهی پیدا کنیم برای آن مردمی که نمی‌توانند خودشان را با شرایط هماهنگ کنند، بروند بنگلادشی، افغانستانی، جایی یک کاری برای خودشان دست و پا کنند، اینجا دیگر نمی‌توانند.»

این روزها بیش از هر زمان دیگری دلواپسان تندرو نگران معیشت مردم شده اند. این در حالی است که در هشت سال مدیریت احمدی نژاد برکشور با وجود آنکه با انواع تحریم ها و مشکلات گوناگون از جمله کوچک شدن سفره مردم و تورم نزدیک به 50 درصدی روبرو بودیم، اصولگرایان تندرو هیچ‎گاه چنین اظهار دلواپسی برای گذران امورات مردم نکرده بودند، بنابراین به وضوح روشن است که رویکرد اصولگرایان رادیکال به سمت روحانی هراسی سوق پیدا کرده و این گرایش هیچ دلیلی جز تخریب و کاهش رای حسن روحانی برای دور بعدی انتخابات به دنبال ندارد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‎طلب عضو بنیاد باران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ ب با بیان اینکه تندرو رویکرد «روحانی هراسی» را با دلواپسی برای معیشت مردم پیش گرفته‎اند،گفت: تشتت آرا در بین اصولگرایان به وضوح به چشم می‎خورد و غیر قابل انکار است. عقلای این طیف سیاسی به سمت روحانی از خود تحرک نشان می‎دهند و به دنبال ریاست جمهوری او در دور دوم هستند. جریان تندرو، اما نه تنها مقابل اصولگرایان معتدل قرار گرفته‎اند بلکه با جمع‎بندی رفتارشان می‎توان به این نتیجه رسید که هدفی جز کاهش آرا روحانی نسبت به دور اول ریاست جمهوری او در سر ندارند.

وی  نتیجه این کاهش رای را چنین توضیح داد: در صورتی که این کاهش رای محقق شود تندورها  با زبان درازتری با روحانی صحبت خواهند کرد و این جریان رادیکال رای دور دوم احمدی‎نژاد که بیشتر از دور اول ریاست جمهوری او بود با دور دوم روحانی مقایسه می‎کنند و افزایش مقبولیت آن را در دوره دوم به رخ می‎کشند.

ناصری در ادامه تاکید کرد: البته همانطور که مورد اشاره قرار دادم، اصولگرایان معتدل چنین نمی‎اندیشند و درمجموع افرادی مانند «علی مطهری» به این نتیجه رسیده‎اند که ریاست جمهوری حسن روحانی برای دور دوم باید تکرار شود. بنابراین کسانی که این مسائل را مطرح می‎کنند از جریان خود احمدی‎نژاد که بقایی نامزد آن است، به حساب می‎آیند. اصولگرایان معتدل می‎دانند که روحانی عملکرد بسیار روشنی دارد ودارای قابلیت و توانایی‎هایی به لحاظ اجتماعی و شخصیتی است که در واقع نیاز امروز ایران به حساب می‎آید.  بنابراین هرچند برخی اصرار دارند روحانی و احمدی نژاد را با هم قیاس کنند، اما نوع دستاوردها احمدی‎نژاد با روحانی قابل مقایسه نیست.

این عضو بنیاد باران درباره امکان دستیابی اصولگرایان با توسل به این امر اظهار داشت: اصولگرایان نمی‎توانند آقای روحانی را از پاستور دور کنند اما اگر آفای روحانی کابینه منسجمی را شکل ندهد و نتواند نقطه ضعف‎های خود در زمینه اطلاع‎رسانی را پوشش دهد و تا حدودی موفق خواهند شد که از حجم آرا او بکاهند. 

ناصری درباره واکنش مردم نسبت به این مسئله یادآور شد: جامعه خیلی کوتاه مدت‎نگر هستند، بنابراین از آنجا که رقبای روحانی  نقطه ضعف او را در حوزه های رسانه‎ای به خوبی می‎دانند در این زمینه ورود پیدا می‎کنند. البته روحانی درحل پیچیدگی‎های برجام و اقتصاد مقاومتی حرکت‎های قابل توجهی را مدنظر قرار داده که تاثیر آن در زندگی اقتصادی مردم در درازمدت قابل رویت خواهد بود.

وی پیش بینی خود از انتخابات آینده را چنین بیان کرد: حسن روحانی در انتخابات آینده حتما پیروز می شود، اما در صورتی که نتواند یک کابینه منسجم یا یک تیم رسانه‎ای کاملا فعال و پویا در حوزه مدیریت رسانه‎ای و مدیران منطقه‎ای داشته باشد، شاید به لحاظ مقبولیت پس از پایان ریاست جمهوری هشت ساله خود نتیجه مورد نظر را به دست نیاورد. 

این عضو بنیاد باران در این باره افزود: روحانی باید در راستای بهبود کابینه مدیران فعلی خود را که دارای ضعف بودند با مدیرانی  که در دولت‎های قبلی مسئولیت داشته‎اند و کار آنان مورد تائید بوده است را  جا‎به‎جا کند تا در حد امکان انتظارات مردم برآورده شود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان