تاریخ انتشار: ۰۷:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
حسن رسولی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

تلاش می‌شود تجربه الهه راستگو تکرار نشود

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: اگرچه تعداد بالایی از نامزدهای انتخاباتی ردصلاحیت شدند ولی چهره‌های جوان و مستعدی در جریان اصلاح طلبی هستند که می‌توانند برای لیست انتخاباتی جایگزین شوند. البته در تعیین همین جایگزین‌ها تلاش شده تا ماجرایی مثل خانم راستگو در شورای شهر تهران تکرار نشود.
رویداد۲۴- عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: اگرچه تعداد بالایی از نامزدهای انتخاباتی ردصلاحیت شدند ولی چهره‌های جوان و مستعدی در جریان اصلاح طلبی هستند که می‌توانند برای لیست انتخاباتی جایگزین شوند. البته در تعیین همین جایگزین‌ها تلاش شده تا ماجرایی مثل خانم راستگو در شورای شهر تهران تکرار نشود. 

حسن رسولی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت ائتلاف اصلاح طلبان بعد از رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخاباتی این جریان، گفت: اصلاح طلبان و در راس آن شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان طبق برنامه از قبل تنظیم شده و مورد وثوق ائتلافی رویکرد خود را بدون تغییری نسبت به گذشته ادامه خواهد داد. ما از روز اول جهت گیری مشخص داشتیم و همچنان ادامه آن را طی می‌کنیم. 

رای نه به اصولگرایان رادیکال
این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره رویکرد ائتلاف در حوزه‌های انتخابیه‌ای که تمامی نامزدهای اصلاح طلبشان ردصلاحیت شدند نیز توضیح داد که در این حوزه‌ها ما بنا را بر آن گذاشتیم تا بین نامزدهای اصولگرایی که منش و تفکر اعتدالی و نزدیک به گفتمان اصلاح طلبی را دارند مورد حمایت قرار داده و از حامیان خود بخواهیم که از ایشان در جریان انتخابات حمایت کنند. 

او ادامه داد: اصلاح طلبان فراموش نکردند که اصولگرایان تندرو و رادیکال در بزنگاه‌های حساس مثل برجام چه رویکردی را اتخاذ کردند و چه خساراتی را به نظام جمهوری اسلامی و ملت وارد کردند. پی چه بهتر که در این دوره از انتخابات چهره‌ها و شخصیت‌های میانه رو جایگزین این افراد رادیکال و تندرو شوند. 

انتشار لیست نهایی اصلاح طلبان
رسولی درباره زمان اعلام لیست‌های انتخاباتی اصلاح طلبان اعلام کرد: تا پایان امروز و نهایتا فردا برای حوزه‌های انتخابیه‌ای که برای ما باقی مانده است همچنین حوزه‌های تک نماینده‌ای که هنوز نامزد داریم لیست انتخاباتی منتشر خواهیم کرد. 

به گفته این عضو شورای عالی سیاست گذاری، اگرچه تعداد بالایی از نامزدهای انتخاباتی ردصلاحیت شدند ولی چهره‌های جوان و مستعدی در جریان اصلاح طلبی هستند که می‌توانند برای لیست انتخاباتی جایگزین شوند. البته در تعیین همین جایگزین‌ها تلاش شده تا ماجرایی مثل خانم راستگو در شورای شهر تهران تکرار نشود. 

به مجلس دهم امیدواریم
او همچنین وضعیت مجلس آینده را نیز اینچنین پیش بینی کرد که اگر مردم متقاعد شوند که هفتم اسفند خانه نشین نباشند هنوز امکان رسیدن به مجلس غیر یک دست و متفاوت با مجلس فعلی وجود دارد البته فاصله با ایده آل زیاد است ولی بین ترکیب تندرو پرخسارت و ترکیب متعادل‌تر تفاوت زیادی وجود دارد. 

به مطهری رای می‌دهیم
رسولی همچنین درباره موضع اصلاح طلبان درباره علی مطهری و جریان صدای ملت، افزود: آقای مطهری برای اصلاح طلبان با حفظ هویت اصولگرایی از یک احترام و جایگاه ویژه برخوردار هستند و این نگاه متوجه شخص خاص آقای مطهری به دلیل ایفای مناسب نقش نمایندگی در مجلس است. ما اصلاح طلبان نیز همچون انتخابات ۹۲ که به یک نامزد اصولگرا یعنی آقای روحانی رای دادیم در سال ۹۴ به آقای مطهری رای می‌دهیم.
نظرات شما
پیشخوان