تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
محمد هاشمی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

صداوسیما دیگر رسانه ملی نیست رسانه جناحی است

رئیس اسبق صداوسیما در خصوص عملکرد اخیر صداوسیما گفت: عملکرد صداوسیما در خصوص دولت کاملا یک جانبه بوده و از قامت رسانه ملی عدول کرده و به رسانه جناحی تبدیل شده است این را کاملا می‎توان از مناظره‎ها، میزگردها، محتوای شبکه خبر و برنامه‎های خبری فهمید.
رویداد۲۴رئیس اسبق صداوسیما در خصوص عملکرد اخیر صداوسیما گفت: عملکرد صداوسیما در خصوص دولت کاملا یک جانبه بوده و از قامت رسانه ملی عدول کرده و به رسانه جناحی تبدیل شده است این را کاملا می‎توان از مناظره‎ها، میزگردها، محتوای شبکه خبر و برنامه‎های خبری فهمید.
 
هرچه به زمان انتخابات نزدیک‎تر می‎شویم، ضعف‎ها و نگاه‌های جناحی صداوسیما بیش از پیش آشکار و نقدها نیز بر عملکرد این دستگاه بیشتر می‎شود. یکی از پررنگ‎ترین این نقدها جناحی بودن عملکرد صداو سیما است.

پخش نشدن سخنرانی رئیس‏‎جمهور از صداوسیما دوباره بازار  انتقاد از آن را داغ کرده است. پیرو همین انتقادها اعضای فراکسیون امید، طرح یک فوریت نظارت بر سازمان صداوسیما را با امضای 35 نفر از اعضا امروز (یکشنبه) در دستورکار صحن علنی مجلس قرار دادند. به گزارش خبرگزاری‌هاٰ، «بر اساس این طرح، اعضای فراکسیون امید تلاش داشتند نحوه اداره صداوسیما را تغییر داده و هیات امنایی کنند».

در همین حاال مهر نوشت: اعضای فراکسیون امید با تصویب این طرح، قصد داشتند مجوز تأسیس رادیو و یا تلویزیون خصوصی با تأیید هیئت امنا را صادر کنند و اساسنامه شبکه‌های خصوصی نیز منوط به تأیید هیئت امنا بود.

پس از رای‏‎گیری در صحن علنی مجلس با یک فوریت این طرح مخالفت شد و قرار شد به همان صورت عادی بررسی شود. حالا سوال اینجاست که با توجه به نزدیکی انتخابات و با داشتن گوشه چشمی به عملکرد صداوسیما در همین چند وقت اخیر و  با استناد به این سخن علی مطهری، نایب رییس مجلس مبنی بر اینکه «در حال حاضر صداوسیما بدون قانون اداره می‎شود، نظارت بر صداوسیما توسط شورای نطارت یک امر تشریفاتی است»؛ آیا نظارت بر کار صدا و سیمایی که به جای بی‎طرفی عملکردی جناحی و سیاسی را در پیش گرفته است؛ لازم و ضروری نیست؟

محمد هاشمی رئیس اسبق صداوسیما در این خصوص به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: طبق قانون در زمان انتخابات و موارد خاص یک هیئت سه نفره وظیفه نظارت بر عملکرد صداوسیما را دارد، بنابراین این نظارت به خودی خود وجود خواهد داشت اما این نظارت مختص به زمانی است که تبلیغات کاندیدها شروع شود و  درحال‎حاضر این هیئت نظارت هنوز کار خود را شروع نکرده است. 

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح یک فوریت مجلس برای نظارت بر عملکرد صداوسیما مقدمه‎ای برای خصوصی کردن صدا و سیما است گفت: خیر، طبق قانون اساسی ما صداوسیمای خصوصی نداریم و صداوسیما یک رسانه دولتی است اما مشخص است که اگر این رسانه خصوصی شود رقابت وجود خواهد داشت و وقتی رسانه انحصاری نباشد شاهد عملکرد بهتری از سوی آن خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: عملکرد صداوسیما در خصوص دولت تاکنون کاملا یک جانبه بوده است. صداوسیما دیگر رسانه ملی نبوده و تبدیل به یک رسانه جناحی شده است. به عبارت دیگر صدا و سیما از قامت رسانه ملی عدول کرده و به رسانه جناحی تبدیل شده است این را کاملا می‎توان از مناظره‎ها، میزگردها، محتوای شبکه خبر و برنامه‎های خبری فهمید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان