تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶

شهرام ناظری: موسیقی این روزها بی‌کلاس و عوامانه است

شهرام ناظری در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت از وضعیت موسیقی این روزها به دلیل سطحی و بی‌کلاس بودن، انتقاد کرد.
رویداد۲۴-شهرام ناظری در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت از وضعیت موسیقی این روزها به دلیل سطحی و بی‌کلاس بودن، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ در نخستین آیین اختتامیه از مجموعه سه اختتامیه این دوره از جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده سرشناس تجلیل شد و شهرام ناظری خواننده شناخته شده موسیقی سنتی قطعاتی اجرا کرد.

این مراسم ساعت 18 شنبه 26 فروردین ماه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران آغاز شد. فرزاد حسنی مجری این مراسم بود که بخشی از آن، به گرامیداشت یاد افشین یداللهی ترانه سرای تازه درگذشته و دبیر بخش ادبی این رویداد اختصاص داشت. این مراسم در دو بخش برگزار شد، اهدای جوایز به برگزیدگان در شاخه‌های شعر، نقاشی، فیلم کوتاه و داستان نویسی (کارکنان و استادان و بخش ادبی دانشجویان علوم پزشکی) بخشی از این رویداد بود. پخش فیلم بزرگداشت افشین یداللهی و بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی و اجرای قطعاتی از سوی شهرام ناظری که بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفت، بخش دیگر این مراسم بود که بیش از سه ساعت ادامه داشت.

امیر للگانی مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت و دبیر هشتمین دوره جشنواره فرهنگی در ابتدای این مراسم گفت: تا پایان مهلت تعیین شده برای ارسال آثار بیش از ۴۱ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. در این جشنواره، میزبان بیش از هزار و ۴۰۰ دانشجو از سراسر کشور هستیم، در این مرحله، بالغ بر ۱۰۰ تئاتر، ۱۵۰ فیلم و ۳۸ اجرای زنده موسیقی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده است.


موسیقی این روزها بی‌کلاس و عوامانه است

در قسمت دوم برنامه که بعد از اذان برگزار شد، شهرام ناظری روی سن رفت. حضور این خواننده با استقبال دانشجویان همراه بود. ناظری در ابتدای سخنانش با تشکر از برگزار کنندگان این رویداد گفت: خوشحالم که این سعادت نصیبم شد تا در جمع دانشجویان باشم. در سال های پس از پیروزی انقلاب هر جا، مراسمی به دعوت دانشجویان بوده، حضور داشته ام.موسیقی سنتی بخش کوچکی از موسیقی ملی ایران است. من بیش از سی سال است که به تلویزیون نرفته‌ام و از  نعمت سخن گفتن در این رسانه بهره‌مند نیستم، بنابراین معمولا در چنین برنامه‌هایی درباره رشته اصلی‌ام موسیقی صحبت می کنم. وظیفه خودم می دانم که هر بار در جمع دانشجویان قرار می‌گیرم نکته‌ای هر چند کوچک درباره موسیقی  به اطلاع آنان برسانم.

ناظری از وضعیت موسیقی این روزها انتقاد کرد: بسیاری از موسیقی هایی که این روزها می‌شنویم سطحی، عوامانه و بی کلاس هستند و کمتر موسیقی جدی شنیده می شود. حتی موسیقی که از تلویزیون پخش می‌شود معمولا سطح پایین است.

این خواننده ادامه داد: امیدوارم به هنر، فرهنگ و میراثی که از نسل های قبل به ما رسیده توجه کنیم و با نگاه دقیق‌تر به آنها، نقش موثرتری در سازندگی کشورمان داشته باشیم.

پس از پایان اجرای این خواننده و گروه مولانا، شهرام ناظری به اصرار دانشجویان برای ادامه برنامه، قطعه «اندک اندک جمع مستان می‌رسند» را اجرا کرد.

دکتر هاشمی: آرزویم این است دانشگاه‌ها فرصتی برای کشف استعداد باشند

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از برنامه گفت: سلام گرم آقای دکتر روحانی رئیس جمهور عزیز را به شما ابلاغ می‌کنم، ایشان بسیار دوست داشتند که در این جمع حضور داشته باشند. از تلاش دوستانم در معاونت فرهنگی و دانشجویی برای برگزاری هشتمین دوره جشنواره فرهنگی تشکر می‌کنم، این آرزوی من بود که محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی فرصتی برای کشف استعدادها باشد، این موضوع تنها به کسب دانش محدود نمی شود،خداوند استعدادهای فراوانی در وجود ما به ودیعه گذاشته که کشف آنها نیاز به فضا و فرصت دارد. این جشنواره بخشی از این فضا و فرصت است.



نویسنده ای که دوبار با وزیر آش خورد

فرزاد حسنی پس از پخش فیلم کوتاهی که درباره هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده بود، از این نویسنده دعوت کرد تا روی سن بیاید. دکتر قاضی زاده هاشمی، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی و دکتر سیدمحمدهای ایازی معاون وزیر در امور مشارکت های اجتماعی حوزه سلامت از مرادی کرمانی که زمانی کارمند وزارت بهداشت بوده، تقدیر کردند.

مرادی کرمانی گفت: وقت صحبت کردن نیست، اما نکاتی را اشاره می کنم. آقای هاشمی تنها وزیری هستند که من با ایشان دو بار آش خورده ام، یک بار در درکه و یک بار در پارک ملت. پزشکان فراوانی در عرصه ادب درخشیده و به ستاره‌هایی تبدیل شده اند. من مطمئنم که بزرگان ادبیات که زمانی دانشجوی پزشکی بوده اند مثل شما فرصت دیدن چنین جشنواره ها و جوایزی را نداشته اند.»

تقدیر از افشین یداللهی

پخش کلیپی درباره زنده یاد افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای تازه درگذشته و دبیر ادبی هشتمین جشنواره فرهنگی ادای احترام برگزارکنندگان این رویداد به ترانه سرای محبوب و فقید بود.

همچنین در این جریان این جشنواره یادنامه درباره یداللهی منتشر شد. جشنواره فرهنگی برای ادای احترام به این شاعر فقید ویژه‌نامه‌ای 16 صفحه‌ای منتشر کرده است. محدثه واعظی‌پور دبیر تحریریه این ویژه نامه و حامد یزدانی مدیر هنری آن هستند. 

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت تا اول اردیبهشت ماه ادامه دارد و دو اختتامیه دیگر هم 28 و 30 فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.


نظرات شما
پیشخوان