تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

مصطفی کرمی: حل مشکلات داخلی نیازمند گفت وگوی ملی است

گفتمان اصلاحات برنامه های جدی در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی برای انتخابات آینده مد نظر دارد.قطعا برای اصلاح طلبان ملاک فقط رای مردم می باشد.
رویداد 24- گفتمان اصلاحات برنامه های جدی در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی برای انتخابات آینده مد نظر دارد.قطعا برای اصلاح طلبان ملاک فقط رای مردم می باشد.

دکتر مصطفی کرمی عضو شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت ایران در پاسخ به این سوال که علت اصلی حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را چه می دانید گفت:حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته بخاطره تاکیید آنها برمسیر اصیل انقلاب اسلامی در سال ۵۷ میباشد.این انقلاب یک انقلاب مردمی و بر پایه مطالبات مردم شکل گرفته لذا مردم با حضور خود نشان دادند که بر همان آرمان های استقلال آزادی و جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر ایستاده اند.این حضور نشان از آن دارد که هیچ گروهی حق ندارد این آرمان ها و شعارها را تفصیر به رای کند.

عضو شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت در پاسخ به این سوال که برجام ۲ در چه زمینه ای باید شکل گیرد افزود:بعد از اینکه دولت توانست در مسئله هسته ای در سطح بین المللی به عنوان برجام این موضوع را حل کند مسئله دیگر ما بعد داخلی پیدا خواهد کرد.موضوعات داخلی ما نیز در دو سطح اقتصادی و سیاسی در داخل کشور باید پیگیری شود.در بحث اقتصادی توسعه روابط با کشور های مختلف را پیگیر شویم و در بحث سیاست داخلی نیازمند یک گفت و گوی ملی هستیم.اگر ما بتوانیم این دو موضوع را بصورت یک گفتمان ملی در فضای آشتی ملی در قالب همدلی و همکاری در عین رقابت برقرار کنیم می توان نام آن را برجام ۲گذاشت که قطعا یک پیروزی تاریخی برای کشور ایران خواهد بود.

دکترمصطفی کرمی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت:با توجه به اینکه بی مهری های فراوانی به اصلاح طلبان شده اما ما همچنان انقلاب را از خودمان میدانیم و بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای تاکیید داریم،وظیفه اصلی ما تعهد بر منافع ملی کشور است و این رویکرد با حضور مردم می تواند توازن قدرت و ثروت را به صورت مسالمت آمیز ایجاد کند و این خود یک پیروزی بزرگ است.

وی افزود:آن چیزی که در انتخابات مهم است اصل رقابت بین همه کاندیدا می باشد.مردم در این برهه حساس کشور به کسانی که رویکرد صلح جویانه،مسالمت جویانه ی مبتنی بر تعامل دارند رای خواهند داد.

کرمی در پایان افوزد:آن چیزی که وظیفه ما کاندیدا است تعیین گفتمان اصلاح طلبی و تعریفی درست از آن برای جامعه می باشد و همچنین در فضای انتخابات رعایت قانون و اخلاق یک اصل اساسی و مهم است که این امر باید در بین همه کاندیدا چه اصلاح طلب و چه اصولگرا به درستی رعایت شود.

وی ادامه داد:گفتمان اصلاح طلبی یک رفتار نوگرا،مبتنی بر روش ها مسالمت آمیز و مبنی بر اصلاح گام به گام امور دارد.این گفتمان برنامه های جدی در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی برای انتخابات آینده مد نظر دارد.قطعا برای اصلاح طلبان ملاک فقط رای مردم می باشد.انشالله مردم با رای خودشان کسانی را به مجلس میفرستند که بتوانند یک مجلس مقتدر،با برنامه و همراه با عقلانیت باشد از این جهت مجلس آینده نیز بسیار مهم می باشد که در اولین گام باید برنامه ششم توسعه را بصورت قانون تصویب کند.

منبع: گذارنیوز
برچسب ها: راهپیمایی ، 22بهمن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان