تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

ظریف: برقراری روابط میان ایران و آمریکا امکان پذیر است

وزیر امور خارجه ایران در سخنانی در شهر مونیخ آلمان، برقراری رابطه ایران و آمریکا را امکان‌پذیر دانست و گفت "دیوار بی‌اعتمادی" بین دو کشور کوتاهتر شده است.
رویداد 24- وزیر امور خارجه ایران در سخنانی در شهر مونیخ آلمان، برقراری رابطه ایران و آمریکا را امکان‌پذیر دانست و گفت "دیوار بی‌اعتمادی" بین دو کشور کوتاهتر شده است.

محمدجواد ظریف به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه میهمان نشستی در حاشیه کنفرانس امنیت مونیخ بودند.

ظریف در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال برقراری روابط بین تهران و واشنگتن گفت "ما در شرایطی هستیم که امکان پذیر هست. زیرا توافق اتمی فرصتی را برای هر دو طرف فراهم آورده تا دیوار بلند ۴۰ سال گذشته عدم اعتماد کوتاه‌تر شده و به نظر من ایران سهم خود را زودتر از موعد هم در مورد توافق انجام داد."

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت "به نظر من برای ایالات متحده هم خوب است اگر حسن نیت خود را نشان دهد و نه به عنوان تعهد حقوقی، بلکه به عنوان تضمین به مسئولیت خود عمل کند."

ظریف همچنین گفت که ایران و عربستان می‌بایست مشکلات در روابط خود را حل کنند و برای برقراری ثبات در سوریه با یکدیگر همکاری کنند. 

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه ایران گفته است: ما می‌بایست با یکدیگر همکاری کنیم. 

محمد جواد ظریف گفته است: ایران و عربستان سعودی نمی‌توانند یکدیگر را از منطقه کنار بزنند. 

وی اضافه کرده است: ما آماده‌ همکاری با عربستان هستیم و معتقدم عربستان و ایران می‌توانند منافع مشترکی در سوریه داشته باشند.
برچسب ها: رویداد24 ، ظریف ، آمریکا ، مونیخ
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان