تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

کنفرانس فرهنگ ها برای آینده ای بهتر با حضور ایران در آتن برگزار می شود

کنفرانس فرهنگ های باستانی با حضور ایران و نمایندگان 10کشور که مجموع جمعیت آنها بیش از 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، در شهر آتن برگزار می شود.
 رویداد۲۴کنفرانس فرهنگ های باستانی با حضور ایران و نمایندگان 10کشور که مجموع جمعیت آنها بیش از 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، در شهر آتن برگزار می شود.

روزنامه یونانی زبان' کاتی مرینی' چهارشنبه شب به نقل از وزارت امورخارجه یونان با گزارشی تحت عنوان'10تمدن و فرهنگ باستانی دور یک میز' نوشت: نمایندگان 10 کشور با فرهنگ باستانی از روز دوشنبه در شهر آتن در کنفرانسی برای ساختن آینده ای بهتر گردهم می آیند.

براساس گزارش این روزنامه ' نیکوس کوجی' وزیر امورخارجه یونان و وزیر امورخارجه چین که مبتکر برگزاری این کنفرانس هستند، طی ارسال دعوت نامه هایی به همتایان ایرانی، ایتالیایی، مصر، عراق، هندوستان، مکزیک ، بولیوی و پرو نوشته اند: فرهنگ های باستانی فقط برای ذکر یادی از آنها نیستند، بلکه هدف از این کنفرانس بهره گیری از دستاوردهای فرهنگی ارزشمند پیشنیان تمدن ساز 10 کشور با پیشینه فرهنگی باستانی برای ایجاد صلح جهانی، ثبات، ساخت امروز خوب و آینده ای توام با امید، توسعه همکاری های بین المللی و توسعه روابط دوستانه است و می توان از این پیشینه به عنوان موتوری برای توسعه همکاریها و صلح جهانی بهره جست.

براساس بیانه وزارت امورخارجه یونان که در رسانه های خبری این کشور نیز منتشر شده گفته شده است: این کنفرانس به میزبانی وزارت امورخارجه یونان و با همکاری کشور چین در محل' زاپیون' و با حضور نمایندگان 10کشور که مجموع جمعیت آنها بیش از 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، بصورت رسمی افتتاح و آغاز بکار خواهد کرد. 

زاپیون (Zappeion) ، نام ساختمانی در باغ ملی آتن در مرکز آتن و در کشور یونان است و به طور کلی برای جلسات و مراسم ، اعم از رسمی و خصوصی استفاده می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رویداد24 ، آتن ، ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان