تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
راهکار رویداد۲۴ برای پایان دادن به یک آشفتگی در رسیدن به فهرست انتخاباتی

غربال ۵ مرحله‎ای جوانان در لیست اصلاح طلبان شورای شهر

نسلی که گاه با خودخواهی برخی قدرت‎طلبان به سرعت در حال سوختن است و متاسفانه در چند سال آینده جریان اصلاح‎طلب را با بحران مدیریتی در سطح میانی و کلان مواجه می‎کند. زیرا با عدم تربیت نسل جوان دیگر اصلاح‌طلبان مدیران کارکشته و با تجربه‌ای در دهه‎های بعدی در اختیار نخواهد داشت و این نه شروع یک بحران، بلکه یک فاجعه است.
رویداد۲۴، محمد حیدری*- طرح موضوع تعیین سهمیه جوانان در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر به ویژه در شهر تهران عاملی شد تا بخش زیادی از این قشر جهت حضور در شورای شهر اقدام به ثبت نام کنند. موضوعی که نشانگر آماده بودن جوانان برای حضور در پارلمان شهری را هویدا کرد.

جوانانی که همواره در صف اول تحرک و پویایی در جامعه هستند و با فشار برخی از افراد همیشه در صحنه به صف آخر رانده می‎شوند. نکته‎ای که می‎بایست بزرگان اصلاحات به آن توجه وافر داشته باشند و خطر موجود را بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دهند.

نسلی که گاه با خودخواهی برخی قدرت‎طلبان به سرعت در حال سوختن است و متاسفانه در چند سال آینده جریان اصلاح‎طلب را با بحران مدیریتی در سطح میانی و کلان مواجه می‎کند. زیرا با عدم تربیت نسل جوان دیگر اصلاح‌طلبان مدیران کارکشته و با تجربه‌ای را در دهه‎های بعدی در اختیار نخواهند داشت و این نه شروع یک بحران، بلکه یک فاجعه است.

حال با این غفلت در بزرگان اصلاحات به یکباره با اعلام وجود سهمیه شاهد ثبت‌نام خیل عظیم جوانان بودیم، فرصتی که اگر به درستی مدیریت نشود قطعا چالشی جدی را در پی خواهد داشت. زیرا سهمیه جوانان از لیست به تعداد کمتر از یک دست است و انتخاب این افراد فرآیندی بسیار سخت و پیچیده محسوب می‌شود.

نحوه غربال جوانان از این جنبه حائز اهمیت است تا اگر کسی در این فرایند حذف شد باعث کدورت و دلخوری این قشر حساس نشود. موارد ذیل می‌تواند راهکار مناسبی جهت غربال افراد باشد.

۱- در ادوار گذشته همواره به برخی از افراد و جوانان فرصت حضور در لیست داده شده بود که بنا به هردلیلی این افراد از فرصت به وجود آمده کمال استفاده را نبرده‌اند. بنابراین می‌بایست این فرصت جدید در اختیار افرادی باشد که قبلا در لیست اصلاح‌طلبان حضور نداشته‌اند.

۲- بخش قابل توجهی از جوانان عضو احزاب اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند. باتوجه به روحیه حزبی این افراد و از طرفی توجه و احترام به رفتارهای درون حزبی، می‌بایست هر حزب به صورت مستقل یک انتخاب درون حزبی انجام دهد و در درون این انتخاب صرفا یک فرد را به صورت رسمی به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کنند. این موضوع خود عاملی بر تقویت فعالیت‌های حزبی می‌شود و از طرفی افراد حذف شده نمی‌توانند انتقادی را به شورای عالی داشته باشند.

۳- جوانان غیر حزبی می‌بایست با حضور در مقابل یک هئیت داوری با حداقل ۳ نفر از افراد مطرح اصلاح‌طلب در مدت زمانی محدود با تشریح اهداف و برنامه‌های خود حداقل رای لازم را از این هئیت دریافت کنند.

۴- بعد ازگلچین جوانان از ۳ مرحله بالا در مرحله بعدی می‌بایست به معرفان این افراد مراجعه شود و با توجه به احتمال وجه اشتراک معرفان برای کاندیداها می‌بایست از هر معرف خواسته شود از میان معرف شوندگان که به اختیار خود کاندیداها تعیین شده‌اند صرفا یک فرد انتخاب شوند. حذف افراد در این مرحله نیز نمی‌تواند باعث ناراحتی نامزدها شود. زیرا به دست افرادی حذف شدند که خودشان معرفی کرده بودند.

۵- در مرحله نهایی که قطعا به تعداد بسیار محدودی رسیده می‌شود. پرونده هر یک از افراد به جلسه شورای عالی برده می‌شود و پس از رای‌گیری در مورد نامزدها تعداد افراد واجد الشرایط برای حضور در لیست نیز مشخص و معین می‌شود.

*مدیر مسوول


نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان