تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حقانی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ خبر داد:

نامه اعضاء شورا به وزیر کشور درباره تخلفات انتخاباتی قالیباف

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر خبر داد: در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر برای تخلفات انتخاباتی آقای قالیباف و همچنین کارکنان شهرداری که می‌خواهند کار انتخاباتی کنند _ چه به‌عنوان فعالیت اجتماعی و چه به هر عنوان دیگری_ به وزارت کشور نامه نوشتیم و از آقای وزیر خواستیم به این مسئله رسیدگی کنند.
رویداد۲۴یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر خبر داد: در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر برای تخلفات انتخاباتی آقای قالیباف و همچنین کارکنان شهرداری که می‌خواهند کار انتخاباتی کنند _ چه به‌عنوان فعالیت اجتماعی و چه به هر عنوان دیگری_ به وزارت کشور نامه نوشتیم و از آقای وزیر خواستیم به این مسئله رسیدگی کنند.

محمد باقر قالیباف در بدو حضورش در وزارت کشور برای ثبت‎نام در انتخابات ریاست‎جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا قول می‌دهید به قانون پایبند باشید گفته است، قانون میثاق ملی ماست و به آن پایندهستیم، پیشرفت کشور هم منوط به اجرای قانون است . اما به نظر می‎رسد این جملات تنها شعارهایی هستند که رنگ و بوی انتخاباتی دارند و شهردار تهران در عمل اهمیتی به قانون نمی‌دهد.

قالیباف هفته گذشته تبلیغات انتخاباتی خود را با سفر به کرمانشاه در حالی آغاز کرد که از شورای شهر برای فعالیت‌های تبلیغاتی خود مرخصی نگرفته است. 

طبق  ماده 9 آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران، مصوب 19 خرداد سال 1370، شهردار هرسال می‎تواند تنها 1 ماه و آن‌هم با اجازه شورای شهر مرخصی بگیرد.

تبصره شماره1 این ماده می‌گوید: تاریخ استفاده از مرخصی بنا به تقاضای شهردار توسط شورای اسلامی شهر تعیین خواهد شد. 

اما بنا به گفته اعضاء شورای شهر تهران، برگه مرخصی آقای قالیباف هیچ‌گاه در شورای شهر دیده نشده است. نه اینکه جناب شهردار از مرخصی‌های خود استفاده نمی‌کند، بلکه نیازی به توضیح در مورد آن‌ها به اعضاء شورای شهر نمی‌بیند. 

محمدمهدی تندگویان، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر به ایرنا گفته است: «بر اساس قانون، آقای قالیباف باید از شورای شهر مرخصی بگیرد و باید یک جانشین مشخص کرده و معاونان شهردار یا هرکدام از کارمندان شهرداری نیز که در ستاد ایشان مشغول هستند، باید از سمت خود استعفا دهند. شورای شهر با فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف مشکلی ندارد؛ ولی حداقل باید قانون را رعایت کند. مرخصی قالیباف تاکنون به اطلاع اعضای شورا نرسیده و در صحن نیز اعلام‌نشده است.»

محمد حقانی عضو شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: شهردار اگر بخواهد از محدوده قانونی خود بیرون برود (چه خودش و چه همکارانش) باید از شورای شهر مرخصی بگیرد و ما در این خصوص به شهردار تهران تذکر دادیم. ایشان نمی‌توانند بدون اینکه مرخصی بگیرند برای سفرها و کارهای تبلیغاتی بروند. 

او ادامه داد: ما در جلسه امروز شورای شهر برای تخلفات انتخاباتی  آقای قالیباف و همچنین کارکنان شهرداری که می‌خواهند کار انتخاباتی کنند_ چه به‌عنوان فعالیت اجتماعی و چه به هر عنوان دیگری_ به وزارت کشور نامه نوشتیم و از آقای وزیر خواستیم به این مسئله رسیدگی کنند. 

حقانی گفت: آقای قالیباف تاکنون برای گرفتن مرخصی به شورای شهر نیامده است  ولی گفته می‌شود برای گرفتن مرخصی پیش رئیس شورا، آقای چمران می‌رود، درحالی‌که درباره این مسئله باید در صحن شورا تصمیم‌گیری شود! 

حقانی در پایان گفت: متأسفانه آقای قالیباف نه به برنامه‌هایی که شورای شهر  تصویب می‌کند و نه در این راستا که خودش به مدیریت اجرایی کمک کند شورا گرا و قانون‌گرا نیست. 

نامه اعضاء شورای شهر به وزارت‎کشور در خصوص تخلفات انتخاباتی قالیباف
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
0
سلام بینی و بین الله شما اعضا شورایی خداییش در تنظیم این نامه خدا رو در نظر گرفتن آنها همه تون از یک قماشی از اصلاح طلبان آگه این شخص شهردار از قماش شما هم بود این نامه درو می زدید خدا ما رو ببخش که در انتخابات شرکت می کنیم اینها رای می آرن این رسانه های نا بحق هم اخبار اینها رو پخش می کنند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان