تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
در اوج تنش پیونگ یانگ- واشنگتن؛

کره شمالی یک شهروند آمریکایی را بازداشت کرد

بازداشت یکی دیگر از شهروندان آمریکایی که امروز یکشنبه در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ صورت گرفت، شمار شهروندان آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی را به ۳ نفر می رساند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پیونگ یانگ امروز یکشنبه یک شهروند آمریکایی را حین خروج از کره شمالی، بازداشت کرد.
رویداد۲۴-بازداشت یکی دیگر از شهروندان آمریکایی که امروز یکشنبه در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ صورت گرفت، شمار شهروندان آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی را به ۳ نفر می رساند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پیونگ یانگ امروز یکشنبه یک شهروند آمریکایی را حین خروج از کره شمالی، بازداشت کرد.

به این ترتیب، این فرد که از وی تنها با نام خانوادگی «کیم» یاد می شود، سومین شهروند آمریکایی محبوس در کره شمالی خواهد بود.

از ۲ نفر دیگر، یکی متهم به جاسوسی و دیگری متهم به سرقت یکی از علائم تبلیغاتی از هتل محل اقامتش است.

مورد سوم هم که امروز رخ داد، در اوج تنش های چند هفته اخیر پیونگ یانگ- واشنگتن اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، مردی که امروز بازداشت شد، در دهه ۵۰ زندگی بسر می برد و استاد سابق دانشگاه «یانبیان» چین است که برای سفری یک ماهه به کره شمالی رفته بود.

وی در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ بازداشت شد. گفتنی است کره شمالی امروز تهدید کرد که آماده غرق کردن «کارل وینسون» نام هواپیمابر آمریکایی است که تا چند روز دیگر وارد دریای ژاپن می شود.

این در حالی است که آمریکا با اعمال اندک تغییری در رویکرد خود از ژست جنگ طلبانه هفته های اخیر فاصله گرفته و می گوید همکاری با چین، شانس حل مسائل شبه جزیره کره از راه های مسالمت آمیز را افزایش می دهد.

چین دیروز مانع از تخلیه بار زغال سنگ کشتی های کره شمالی در بنادر خود شد- اقدامی که انتقاد شدید پیونگ یانگ را به دنبال داشت.

اعزام کارل وینسون به غرب اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره، در راستای تکمیل تهدیدهای آمریکا به آمادگی برای اقدام یک جانبه علیه پیونگ یانگ صورت گرفت.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان