تاریخ انتشار: ۰۶:۵۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

هاشمی‌طبا:وعده پرداخت پول به مردم به منزله خرید رای است/وعده دادن در قاموس افراد صادق نیست

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اصولا وعده دادن در قاموس کسانی که می‌خواهند با صداقت حرف بزنند نیست. وعده دادن به مردم که فلان مبلغ را به شما می‌‌دهم خودش به نوعی خرید رای است اگر نامزدی بگوید ماهی دو هزار تومن می‌دهم مترادف با این است الان داده است اگر خارجیان به عنوان خرید رای از آن تعبیر کنند مشکل از خود ماست من مایل نیستم وعده‌ای بدهم که قابل اجرا نباشد.
رویداد۲۴- سید مصطفی هاشمی‌طبا در برنامه با دوربین متکلم‌الوحده گفت: من متولد سال ۱۳۲۵ فارغ التحصیل سال ۱۳۴۸ دانشگاه پلی تکنیک هستم و تحصیلات تکمیلی آنالیز سیستم را هم دارم  مدت‌ها در سازمان برنامه بودجه کار کردم. در سال ۵۶ شرکت ایت فیلم تشکیل دادم .بعد انقلاب به صدا سیما رفتم بنده در سازمان گسترش بودم بعد به بانک صنعت معدن منتقل شدم .

او افزود: بعد به مرکز توسعه صادرات رفتم پس از آن رییس سازمان تربیت بدنی بودم ده سال رییس کمیته ملی المپیک بودم بعد که از خدمات کنار بودم مشغول کار دیگر شدم من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم که صلاحیت من را تایید کردند.

هاشمی طبا یادآور شد: طبیعی است بعد از ۳۸سال بعد از انقلاب اقداماتی برای ارتقا سطح زندگی مردم ایران بوقوع پیوسته از همه مهمتر اقداماتی است که توسط خود مردم صورت گرفته است. شهدا مرزها را حفظ کردند امنیت و آرامش امروز ودیعه بزرگی است که در اختیار ماست. ما باید سپاس نعمت‌هایی که داریم بگوییم و پی کار بیش‌تر برای کشور باشیم در سال‌های بعد انقلاب شبکه برق سراسری داریم که بدون خاموشی بوده شبکه گاز داریم که از دریا استخراج می‌شود و به دست مردم می‌رسد فراموش نکنیم شبکه آبرسانی داریم که اکثر روستاها را پوشش داده و جاده‌کشی‌های خوبی شده انجام شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اقدامات نوعا خوبی شده در این مختصر باید بگوییم باید به سمتی برویم که میراثى برای آیندگان بگذاریم اگر میراث نامطلوب باشد شخص زیر سوال می‌رود مثلا پدری بمیرد فرزندان بد و مقداری قرض داشته باشد و این میراث خوبی نیست. با وجود تمام تلاش و نعمات، هر کشوری از مشکلات خاص خود رنج می‌برد باید آنها را رفع کند من خواستم یک نکته‌ای بگویم اصولا وعده دادن در قاموس کسانی که می‌خواهند با  صداقت حرف بزنند نیست.

او ادامه داد: وعده دادن به مردم که فلان مبلغ را به شما  می‌‌دهم خودش به نوعی خرید رای است اگر نامزدی بگوید ماهی دو هزار تومن می‌دهم  مترادف با این است الان داده است اگر خارجیان به عنوان خرید رای از آن تعبیر کنند مشکل از خود ماست من مایل نیستم وعده‌ای بدهم که قابل اجرا نباشد. وعده‌ای باید بدهم که کشور را به سر منزل مقصود برساند، باید میراثى به جا بگذاریم که فرزندان ما استفاده کنند اگر قرار باشد ثروت کشور را به نفع خود استفاده کنیم و چیزی خلق نکنیم پس وظیفه ما چه می ‌شود همانطور که شهدا از مرز دفاع کردند ما باید میراث آنها را حفظ کنیم.

هاشمی طبا تاکید کرد: طبیعی است ما ساختمان‌های بزرگ، سدهای بزرگ، شبکه گازرسانی داشتیم اما اینها مصنوعی است و ممکن است هر انسانی بهتر آن را درست کند اما به این‌ها نباید خیلی افتخار کرد اما حفظ کشور که توسط شهدا صورت گرفته در برهه‌ای از تاریخ نبوده ما باید خاک خود را حفظ کنیم و به بهترین حال آن را ارتقا بدهیم شرایط زیستی ما دچار تحلیل شده است ما بسیاری چیزها را پیشخور کردیم که قابل تجدید نیست.

او ادامه داد: ما میلیون‌ها متر مکعب نفت و گاز استخراج کردیم اما پول آن را به چه کاری زدیم مهم منابع نفتی قابل تجدید نیست چاه نفت ما باید بازسازی شود اگر از ته مانده استفاده شود گاز و نفت نمی‌شود تولید کرد اما این‌ها مهم نیست به هر حال منابع دیگر هستند اما جنگل‌ها دیگر بوجود نمی‌آیند و جایگزین ندارند ما در سال‌های گذشته جنگل‌ها را از دست دادیم آب‌های زیر زمینی را از دست دادیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شهدا چاقویی که در تن این کشور زده شده را در آوردند الان به رحمت کار شهدا این چاقو را در آوردیم و زخم آن را درمان کردیم اما اگر به بیماری مانند قند دچار بشود می‌توانیم معالجه کنیم؟ بدن ایران امروز اینطور است. در درجه نخست باید بدن کشور را حفط کنیم من اولین چیزی که مدنظر دارم حق ایران است چو ایران نباشد تن من مباد را  باید عمل کنیم. دوست داشتن این است که همه حقیقت را بگوییم.

هاشمی طباء بیان کرد: عدالت توزیع پول نیست و هرچیزی را باید به جای خود قرار داد و هیچ کشوری رشد نکرده مگر اینکه دوران سختی خود را پشت سر بگذارد.

او در ادامه افزود: مرحله اول و گام اول این است که باید با تمام تلاش اولویت‌بندی صورت گیرد که مساله حفظ اقلیم ایران و باسازی سراسری آنچه از دست داده‌ایم در اولویت است که باید برای حفظ ایران از طریق حفظ نیروهای امنیتی و مسلح هزینه بپردازیم و همچنین بازسازی اقلیم با اصلاح شرایط کشاورزی نیز میسر می‌شود.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سبک کشاورزی در ایران دچار بیماری است و همچنان در بخش‌هایی از سیستم‌های هزار سال پیش استفاده می‌شود لذا آبیاری غرقآبی باعث هدررفت آب و همچنین شور شدن زمین‌های کشاورزی شده که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود و مساله فرسایش خاک و با اصلاح بذر همراه است که با ارتقاء زیستگاه باید باشد.

او افزود: چطور ممکن است از سیصد متر عمق آب را بالا بیاوریم اما کشاورزی غرق آبی داشته باشیم این مسائل باعث تخریب کشور می‌شود و همچنین موجب می‌شود که زایش در کشور فراموش شود و یک سرزمین سترون بر جای بگذارد و این امر که نیازمند اراده ملی با همکاری مسئولان هستیم حائز اهمیت است .

هاشمی طباء با بیان اینکه حفظ ایران نباید با شعار باشد، گفت: نباید در کشور انسان‌های محروم داشته باشیم این که بازنشسته یک میلیون تومان می‌گیرد کم است باید چاره‌ای اندیشید اما آن با آن کسی که هیچ ندارد چه باید کرد بنابراین اولویت‌ها را باید رعایت کنیم.

او با اشاره به درآمد کشور گفت: اگر سرانه درآمد کشور ارتقاء یابد رفاه عمومی می‌تواند افزایش داشته باشد اگر بخواهیم به صورت سوری عددها و آمارها را اضافه کنیم این تنها یک عدد می‌شود و پولی به درآمد کشور اضافه نخواهد شد.

او افزود: مدیران دولتی مانباید با عدد بازی کنند بلکه باید ارزش‌های مالی آن عدد را بدانند و بدانند آن از کجا آمده است لذا طبیعی است که درآمد دولت از فروش ارزش، مالیات، گمرک و ... به دست می‌آید و زمانی که درآمد دولت بالا رود می‌توانیم GNP داشته باشیم و این نیازمند تلاش و کوشش است و وقتی آنها به ثمر برسد تولید و اشتغال  و درآمد افزایش خواهد یافت.

هاشمی طباء با تاکید بر اینکه باید به رفع محرومیت انسان‌هایی که با مشکل روبرو هستند مانند معلولان، بی‌سرپرستان رسیدگی شود، گفت: کار ، اشتغال ، تولید و خدمات از موارد دارای اولویت است مبنی بر اینکه اقتصاد کشور باید با توجه به بحث اول‌مان که حفظ زیستگاه است صورت گیرد و آنها که این موارد را مورد توجه قرار نمی‌دهند باعث نابودی کشور خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهی داشته باشند، عنوان کرد: تفاوت مردم عادی این است که حرف راست را باور می کنند اما اگر حرف راست را به آنها نگوییم دقت کافی نخواهند داشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مورد آنچه در مساله اقتصادی ابلاغ و مطرح شده باید حرکت جهادی داشته باشیم و به آن عمل شود، گفت: اگر ۳۰ دستورالعمل اقتصادی داشته باشیم آنها از یکدیگر مجزا نیستند و باید همراه با هم حرکت کنند و این که شعار داده شود که اقتصاد مقاومتی را ظرف سه سال محقق می‌کنیم ادعای بی خودی است.

او در ادامه بیان کرد: صنعت، خدمات کشاورزی زاینده است، گفت: به دلیل اینکه صنعت در سیستم اتوماسیون و خودکار قرار دارد بنابراین کارگر در این سیستم از کیفیت خوبی برخوردار نیست بلکه کیفیت مطلوب از طریق اتوماسیون میسر می‌شود و صنعت جایی نیست که در آن اشتغال فراوان ایجاد کرد و بیکاری بر طرف شود و کشاورزی هم همینطور است.

هاشمی طباء در ادامه گفت: در طول یک سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار بنزین وارد کردیم و سوزاندیم و همچنین در چند سال اخیر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رایانه پرداخت شده است که با این مبلغ می‌توانستیم ۲۰۰ کارخانه ۲۵۰ هزار میلیاردی ایجاد کنیم.

او با اشاره به سیستم کشاورزی در ایران گفت: کشاورزی در دنیا مهاجر فرصت است بنابراین کشاورزان تمایل به مهاجرت در شهرها را دارند که باید صنایع تبدیل به تولید شود و روستاها را آباد کنیم و کار احیای روستا انجام شود اما با تمام این موارد این اقدامات اشتغالزا نخواهد بود لذا آنچه بیکاری را می‌تواند برطرف کند مساله گردشگری است .

هاشمی طباء با بیان اینکه با دانشجویانی که صحبت می‌کردم گردشگری را فساد آور می‌دانستند گفت: درصد زیادی از موبایل هوشمند استفاده می‌کنیم که به خارجی‌ها پول دادیم و موبایل و امواج را وارد کردیم که این سیستم با خود فساد فراوانی را به کشور وارد کرد و بنابراین پول می‌دهیم و فساد می‌آوریم اگر توریست فساد‌آور است پول هم به همراه خود می‌آورد.

او درباره بحث گردشگری گفت: گردشگری فرهنگ مهمان نوازی و اشتغال  را به همراه دارد و اگر معتقدیم به عنوان مسلمان در کشوری انسانی و شایسته قرار داریم که دارای فرهنگی بالا هستیم بنابراین ما می توانیم آنها را جذب کرده و مورد تاثیر قرار دهیم.

او ادامه داد: چرا باید این امتیاز بزرگ را از دست بدهیم و شعارهای بی‌خود می‌دهیم .

هاشمی طباء با بیان که سرمایه‌گذاری خارجی را نتوانستیم و نمی‌توانیم جذب کنیم، گفت: کار تولید و کارآفرین دولتی نیست و به اختیار و آزادی افراد بستگی دارد دولت هر چه تولید کند روی دستش می‌ماند لذا تولید بازار فروش خوب می‌خواهد که اگر این بازار را پیدا نکند موفق نخواهد بود که بازار خوب کارآفرین خوب هم می‌خواهد.

او ادامه داد: رونق اقتصادی با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد فضای مطلوب و سهولت امکانات و اصلاح قوانین بانگی میسر می‌شود که با جذب صنعت گردشگری می‌توان به این مطلوب دست یافت.

او در پایان بیان کرد: مدیون شهدا و رزمندگان هستیم که ایران را حفظ کردند و این شعار نه ناسیونالیستی است و نه شوونیستی است بلکه یک شعار انسانی است ما سیاست‌های دفاع مقدس  را باید ادامه دهیم و کشور را از بیماری سرطان و قند رها کنیم و کشاورزی را از وضعیتی فعلی رها کرده تا به زیستگاه ما آسیب نرساند و محرومین را به حداقل‌های ممکن برسانم و در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به کار آفرینان و کارفرمایان توجه کنیم لذا هیچ تفاوتی بین کارآفرین و کارفرما و کارگر وجود ندارد و باید به گردشگری خارجی و داخلی نهایت توجه را داشته باشیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان