تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ از تناقض در گفتار و رفتار مدعیان مبارزه با فساد در شورای شهر تهران

حکیمی‎پور درپرونده املاک‎نجومی با شکایت اصولگرایان احضار و با قرار آزاد شد

مبارزه با فساد و تاباندن نور در یکی از تاریک‎خانه‎های شهرداری تهران برای عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران دردسر ساز شد و در پی شکایت اصولگرایان شورای شهر در ارتباط با املاک نجومی به دادسرا احضار و با تامین قرار از سوی بازپرس آزاد شد.
رویداد۲۴- مبارزه با فساد و تاباندن نور در یکی از تاریک‎خانه‎های شهرداری تهران برای عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران دردسر ساز شد و  در پی شکایت اصولگرایان شورای شهر در ارتباط با املاک نجومی به دادسرا احضار و با تامین قرار از سوی بازپرس آزاد شد.
 
یک منبع آگاه در گفت‎وگو با رویداد۲۴ ضمن اعلام این خبر گفت: چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه احمدحکیمی‎پور، عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران و کسی که اسناد املاک نجومی را برای اولین بار فاش کرد، با شکایت 4 عضو اصول‎گرا شورای شهر (معصومه آباد، ابوالفضل قناعتی،  محسن پیرهادی و الهه راستگو) همان کسانی که نامشان در اسناد سازمان بازرسی کل کشور ذکر شده بود و متهم به دریافت تخفیف های نجومی املاک شده بودند به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد که پس از تفهیم اتهام با تامین قرار از سوی بازپرس محترم آزاد شد. 

ماجرای املاک نجومی، پرده‎برداری از  اسناد سازمان بازرسی کل کشور بود که تایید می‎کرد در شهرداری تهران تحت مدیریت محمد باقر قالیباف، به برخی افراد در خرید خانه‎هایی با قیمت‎های بسیار بالا و نجومی تخفیف‎های ویژه‎ای داده شده بود. این تخلف از سوی شهرداری تهران توسط سازمان بازرسی کل کشور پیگری و تایید شده بود اما عموم مردم از آن خبری نداشتند تا اینکه این اسناد توسط حکیمی پور با در اختیار گذاشتن آنها به یاشار سلطانی مدیر مسوول پایگاه خبری معماری نیوز افشا شد.

پس از افشای این اسناد با وجود آنکه موجی از مطالبه گری در میان مردم در حمایت از این شفاف سازی و ضرورت برخورد با متهمان دریافت تخفیف‎های نجومی به راه افتاد، افشا کنندگان این اسناد به دلیل آنچه انتشار اسناد محرمانه خوانده شد تخت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

با این حال پس از آن هم حکیمی پور به عنوان کسی که این اسناد را در اختیار داشت و هم یاشار سلطانی به عنوان کسی که این اسناد را منتشر کرده بود نسبت به محرمانه بودن آن ابراز بی اطلاعی کردند.

حکیمی پور در مصاحبه ای حتی تاکید کرده بود که اگر اطلاع داشت این اسناد محرمانه است اقدام به افشای آن نمی کرد. اما این به معنای غیر واقعی بودن این اسناد نبوده است. هر چند اثبات اتهام، متهمان دریافت تخفیف های نجومی با دستگاه قضایی است که تاکنون با وجود گذشت زمان نسبتا طولانی درباره آن اظهار نظر نکرده است.

در جریان احضار حکیمی پور و تامین قرار بازداشت او چند نکته وجود دارد که پرداختن به آن ضروری به نظر می‎رسد اول اینکه آیا نباید همه اعضاء شورای شهر در مقابل نهاد مردم شفافیت داشته باشند؟

درستی اسنادی که حکیمی‎پور فاش کرده بود توسط سازمان بازرسی کل کشور تایید شده بود، آیا بهتر نبود این دوستان اصول‎گرا به جای شکایت و بازداشت به توضیح ماجرا برای مردم می پرداختند؟

آیا در بزنگاه انتخابات مردم می‎توانند به کسانی که از شفافیت فرار کرده‎اند و ترجیح داده‎اند در مورد لیستی که سازمان بازرسی آن را تایید کرده و قالیباف نیز مجبور به پذیرش آن شده است صادق نباشند و به جای توضیح برای افکارعمومی از فاش کننده این اسناد شکایت کنند، اعتماد کنند و به آنها رای دهند؟

و در نهایت اینکه اساسا شکایت از یکی دیگر از اعضاء شورای شهر، چه از نظر اخلاقی و چه از نظر اینکه مجموعه شورای شهر را در اذهان عمومی، مجموعه‎ای شکست خورده نشان می‎دهد که درگیر اختلافات داخلی وجناحی است، کار درستی است؟

تلاش‎های خبرنگار رویداد۲۴ برای گرفتن توضیح بیشتر از جزئیات این بازداشت و پاسخ گرفتن در خصوص سوال‎های بالا به نتیجه‎ای نرسید.

معصومه آباد و الهه راستگو پاسخگوی تماس‎های مکرر رویداد۲۴ نبوده‎اند، ابوالفضل قناعتی از قرار بازداشت دیروز حکیمی‎پور اظهار بی‎اطلاعی کرده و در نهایت محسن پیرهادی که قرار بود سوال‎های مکتوب خبرنگار رویداد۲۴ را در یک پیام تلگرامی پاسخ دهد، جوابی به سوال‎های ما نداده است.

تخلفات شهرداری مربوط به همه مردم تهران است و همه آنها حق دارند شفاف و روشن از اتفاقاتی که پشت پرده شهرداری می‎افتد باخبر شوند تا حداقل بتوانند برای انتخاب بعدی‎شان با آگاهی و چشم باز تصمیم بگیرند.

اعضاء شورای شهر در درجه اول وظیفه دارند از این حق حداقلی شهروندان حفاظت کنند و سعی کنند به عنوان نماینده مردم آنها را در جریان امور قرار دهند. فاش شدن اسناد مربوط به املاک نجومی نیز به نظر می‎رسد تلاشی در راستای همین وظیفه بوده است. 

مردم باید بدانند در دور پنجم چه کسانی صلاحیت این را دارند که در شورای شهر نماینده آنها باشند. آیا باید به کسانی رای دهند که در راستای آگاه کردن مردم از تخلفاتی که حقشان است درباره‎اش بدانند تلاش کرده‎اند یا به کسانی که در راستای خاموش کردن این صدا تلاش کرده‎اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
خلیل کوه کمره ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
مردم هیچ نباید بدانند 38 سال است چنین رویه ای راتجربه کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
1
مردم تهران بهتر است نام حکیمی پور را به عنوان اولین نام در برگ رای بنویسند . حکیمی پور یک عضو وظیفه شناس شورای شهر تهران بود که نشان داد اهل زد و بند نبوده و مثل علی مطهری و علی صادقی مجلس به قسمی که در پذیرفتن نمایندگی مردم باد کرده وفادار مانده است. شکی نیست که اگر از این افراد ولو در حد یک ریال تخلف پیدا می کردند تا به امروز چه جنجالی که به پا نمی کردند . باید در این دوره حتمن حکیمی پور و یاشار سلطانی رو با ارا بالاتری به شورا فرستاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
1
اگر املاک نجومی مربوط به دولت بود در بوق و کرنا می کردند اما حالا استخدامیهای به ناحق مترو و شهرداری و هزاران مورد دیگر بماند قانون تو کشور ما برا آدم ضعیف هستش این هم از انقلابی که میگن فقط برا یه عده خاص نون و ماست داشت انقلاب شد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان