تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
محمد درویش و محسن سرخو در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کردند:

دروغی دیگر هویدا شد؛ ناتوانی «قالیباف» در مدیریت زباله‎های تهران

یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران گفت: ما سال‎هاست به دنبال گرفتن پاسخ این سؤال هستیم که زباله‌های شهر تهران چه می‌شود اما تاکنون هیچ گزارشی از سوی شهرداری در این خصوص به شورای شهر ارائه نشده است.
رویداد۲۴یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران گفت: ما سال‎هاست به دنبال  گرفتن پاسخ این سؤال هستیم که زباله‌های شهر تهران چه می‌شود اما تاکنون هیچ گزارشی از سوی شهرداری در این خصوص به شورای شهر ارائه نشده است. 

اولین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در حالی انجام شد که برخی از نامزدها آمده بودند تا به‌جای توضیح برنامه‌ها  و عملکرد خود به تخریب دولت بپردازند. آقای قالیباف هم به‌عنوان یکی از نامزدها تخریب دولت را در اولویت کار خود قرارداد. اما جالب اینجاست که تمام نقدهایی که او در مناظره به دولت کنونی وارد کرد همگی انتقادهایی است که اعضاء شورای شهر تهران مدت‌هاست به او وارد می‌کنند، بی آنکه هنوز جوابی از جانب او گرفته باشند.
 
یکی از مسائلی که قالیباف در مناظره دیروز از آن صحبت کرد مسئله محیط‌زیست و به‌طور خاص  تولید برق از زباله‌های تهران بود.

قالیباف دیروز در پاسخ به سوال اسحاق جهانگیری که در طول 12سال حضور در شهرداری تهران برای زباله های تهران چه کرده‎ای گفت: «امروز افتخار شهرداری تهران این است که از زباله برق تولید می‌کند شما یک‌بار از اتاقتان بیرون بیایید و ببینید مابقی کمپوست می‌شود و در کشاورزی استفاده می‌شود.»

مسئله تولید برق و استفاده مفید از زباله‎های تهران در حالی از سوی شهردار تهران مطرح شد که قبل از این  اعضای شورای شهر بارها و بارها نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و از شهرداری تهران خواسته بودند تا در این خصوص توضیح دهد. 

محمدمهدی تندگویان در این خصوص توییت کرده است: آقای قاليباف اسناد مربوط به تولید برق از زباله و کودکمپوست و میزان درآمد حاصل ازآنرا به شورای شهر اعلام نمایید این ۴سال است که درخواست ماست.

او قبلاً هم در خصوص زباله‌ها و اینکه درآمد حاصل از طلای کثیف کجا می‌رود از شهردار تهران سؤال کرده بود. 

به‌جز اینکه زباله‌های تهران آن‌طور که باید برق تولید نمی‌کند و برق تولیدشده میزان بسیار کمی است،حتی آن‌طور که باید دفع و بازیافت هم نمی‌شود و محیط‌زیست را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است. 

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران در این خصوص ادعای قالیباف درباره تولید برق از زباله‌های تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: ما سال‎هاست به دنبال  گرفتن پاسخ همین سؤال هستیم که زباله‌های شهر تهران چه می‌شود و بارها هم تأکید کردیم که شهردار تهران باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشد. اما تاکنون هیچ گزارشی از سوی شهرداری در این خصوص به شورای شهر ارائه نشده است. 

او ادامه داد: در حال حاضر شهر تهران به‌جای اینکه از طلای کثیف درآمدزایی داشته باشد، بحث انباشت زباله به تهدیدی جدی برای محیط‌زیست این شهر تبدیل‌شده است. 

محمد درویش، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در کانال تلگرامی خود به حرف‌های قالیباف در خصوص محیط‌زیست در اولین مناظره  انتخاباتی واکنش نشان داده و گفته است: در حقیقت، شهردار ۱۲ساله تهران، به‌جای آنکه از برنامه‌های دولت متبوعش برای مواجهه با بحران‌های محیط‌زیستی سخن بگوید؛ ترجیح داد در شگردی پوپولیستی برای مردم خوزستان ابراز تأسف کرده و ریز گرد را ریز مرگ بنامد و آنگاه از حق مردم برای هوای پاک سخن بگوید! ایشان حتی سخنان سه سال پیشش در مراسم افتتاح واحد ۲۰۰ تنی زباله‌سوز در تهران را فراموش کرد که گفته بود: «این مقدار، یک‌چهلم کل زباله تولیدی روزانه در تهران است» آنها زباله‌سوزی که متأسفانه هنوز نتوانسته استانداردهای لازم آلایندگی را کسب کند. در مورد بازیافت هم، اینک فقط ۲۰درصد زباله‌های  تهران در فرآیند بازیافت قرار دارد که به دلیل عدم رعایت ملاحظات بهداشتی و ایمنی، نتوانسته تأییدیه لازم را از موسسه تحقیقات آب‌وخاک اخذ کند!

درویش هم درباره ادعای قالیباف  به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: تهران با حدود 7 هزار و 500 تن تولید زباله، 3سال است از یک زباله‌سوز چینی استفاده می‌کند که  فقط می‌تواند 200 تن زباله را بسوزاند و انرژی برق تولید کند. این میزان درصد خیلی کمی از زباله‌های تولیدشده است و عدد قابل‌توجهی نیست. به‎علاوه این دستگاه اکنون به یکی از منابع آلودگی محیط‌زیست تهران تبدیل شده است.

درویش ادامه داد: شهرداری تهران برای زباله‌ها هیچ کاری جز دفع و بازیافت، آن‌هم به‌طور ناقص انجام نمی‌دهد. وجود لاشه‌های پرنده‌ها و حیوانات و شیرابه‌های خطرناک زباله‌ها و زباله‌های بیمارستانی  بسیار خطرناک است و سلامت مردم شهر و محیط‌زیست را تهدید می‌کند و باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک می‎شود.

درویش بیان کرد: این بازیافت‌ها حتی مورد تایید جهاد کشاورزی هم قرار نگرفته است و بنابراین نمی‌توان از آنها در مصارف کشاورزی استفاده کرد. ما تنها 7 درصد تفکیک زباله از مبدأ انجام می‌دهیم که این برای شهری مثل تهران خیلی کم است. 

شهردار تهران در طول 12 سال فعالیت خود آسیب‌های جدی به محیط‌زیست  و به ‌تبع آن به‌سلامت مردم تهران زده است. به وجود آوردن ترافیک، قطع درختان و نابود کردن باغ‌های تهران، برج‌سازی‌ها و... تنها چند نمونه از این آسیب‌رسانی‌هاست . کسی که چنین بلایی بر سر تهران آورده است آیا می‌تواند بدون اینکه هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای درباره این موارد بدهد به‌نقد دیگر کاندیدها بپردازد؟ 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
اميرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
1
اين تصاوير از هر كجار دنيا قابل دريافت است. اگر راست مي گويد محل، زمان و دريافت عكس را بگوئيد كه بتوان رفت و آن را ديد.
مهدی
|
Germany
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
1
0
شما اگر در تهران زندگی می کنی لازم نیست عکس داشته باشی محیط آلوده تهران خود گواه است. مثلا عکس قالیباف برات توی زباله ها بزارن خوبه یا میگی فتوشاپ؟ قالیباف در بهترین حالت می تونست مامور شهرداری برای حمل زباله باشه البته این در رویای پدرش بوده
ناشناس ایرانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
با سلام. پیرو صحبت آقای قالیباف در مناظره باید عرض کنم تولید برق از زباله کاملا دروغ محض میباشد. این پروژه هرگز راه‌اندازی نشد به این دلیل که وسایلی که از شرکت sekospa در ایتالیا خریداری شده تماما فرسوده و دست دوم و بازسازی شده بودند و به عنوان نو توسط شرکت تیم کیان پیمانکار این پروژه با شراکت شهرداری خریداری شدند،
که آقای قالیباف شخصاً در جریان آن بوده. تمام صورت حساب ماشین‌آلات توسط تیم کیان جعل شده است. مدیر عامل قسمت خارجی تیم کیان که پیمانکار این پروژه استشخصی است بنام رستم طهماسبی نوتارکی از دوستانه آقای قالیباف است و در حال حاضر در کشور انگلستان به ۸ سال زندان محکوم شده است. این پروژه فقط برای تبلیغات بوده و هیچ وقت راه‌اندازی نشد، بر اساس قرارداد این پروژه ۳ پیش باید شروع به کار می کرد.اگر اطلاعات بیشتر نیاز دارید لطفا با من تماس بگیرید
مدیر پایگاه سلام. دوست عزیز. بسیار مشتاق بودیم برای دریافت اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیریم اما متاسفانه شماره تماس و یا آدرس ایمیلی از خودتان نگذاشتین. لطفا با ورود به قسمت تماس با ما در بالای سایت که ایمیل سایت محسوب می شود آدرس ایمیل و یا شماره تماس خود را قرار دهید و یا با شماره دفتر سایت که در همان قسمت تماس با ما قرار دارد تماس بگیرد.
با سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
فقط قالیباف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
شما كه خبر نداري حتما جزو دغل كارهاي شوراي شهر هستيد.
مقدم
|
Germany
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
عضو اصلاح طلب گو زیادی خورده
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
سلام. اگر واقعا اقای قالیباف از زباله ها برق تولید میکند:پس به من بدهکار است. چون نقش مهمی در تولید زباله ها دارم. اقای قالیباف. لطفا بررسی نمایید که لا اقل پول برق را از من نگیرند. با تشکر
نظرات شما
پیشخوان