تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر ایکروم در دیدار با احمدی‌پور:

ایران رهبری فرهنگی منطقه را برعهده دارد

«هنر اسلامی را باید با ایران شناخت و برخی از سنت‌ها، آداب و رسوم مردم ایران و نیز میراثی مانند قنات که ایران را با آن می‌شناسند بسیار بااهمیت است.»
رویداد۲۴-«هنر اسلامی را باید با ایران شناخت و برخی از سنت‌ها، آداب و رسوم مردم ایران و نیز میراثی مانند قنات که ایران را با آن می‌شناسند بسیار بااهمیت است.»

به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری - در دیدار با «استفانو دیکارو»، مدیر ایکروم که در محل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد، افزود: همکاری با ایکروم برای ما ارزشمند است و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های این نهاد بین‌المللی برای آموزش کارشناسان بهره ببریم.

او افزود: برای مرمت آثار فرهنگی‌تاریخی و نگه‌داری و حفاظت هر چه بهتر از آن‌ها نیازمند همکاری با ایکروم و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد بین‌المللی در حوزه آموزش هستیم.

احمدی‌پور با اشاره به سفر مدیر ایکروم به یزد و توصیف او از این شهر خشتی گفت: یکی از مزیت‌های ایران، تفاوت جدی در معماری شهرهای کشور است؛ به‌گونه‌ای که یزد، اصفهان، تبریز و جز آن هر کدام متناسب با نوع اقلیم دارای معماری خاص خود هستند.
 
ایران مرکز فرهنگی در منطقه

استفانو دیکارو، مدیر ایکروم، نیز با اشاره به سه بار حضورش در ایران در زمانی که رئیس میراث‌فرهنگی ایتالیا بوده و به‌عنوان باستان‌شناس با کشور همکاری داشته است گفت: ایران تنها یک کشور نیست، بلکه یک مرکز فرهنگی در منطقه است که آثار فرهنگی‌ تاریخی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد.

او با اشاره به سابقه تمدنی ایران و جایگاه هنر در کشورمان اضافه کرد: هنر اسلامی را باید با ایران شناخت و برخی از سنت‌ها، آداب و رسوم مردم ایران و نیز میراثی مانند قنات که ایران را با آن می‌شناسند بسیار بااهمیت است.

وی با تاکید بر این که ظرفیت‌های بسیار زیادی در ایران در زمینه میراث فرهنگی وجود دارد که ارتباط این آثار ارزشمند با اقلیم و محیط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: ارتباط مردم با حافظه تاریخی‌شان در امنیت هر کشور تأثیرگذار است. برای مثال، زمانی که درباره عقد یک تفاهم‌نامه با مسئولان کره جنوبی صحبت می‌کردیم، آن‌ها اعتقاد داشتند که باید ارزش‌های میراث‌فرهنگی را به‌دلیل اهمیتی که دارد برای سیاست‌مدارها هم توضیح داد و معرفی کرد.

دیکارو با اشاره به نقش ایران در حوزه فرهنگی منطقه، افزود: ایران نقش رهبری فرهنگی منطقه را به‌عهده دارد و ما آماده‌ایم در حوزه همکاری‌های فرهنگی تفاهم‌نامه‌‎ای با ایران امضا کنیم.

مدیر ایکروم به بازدید خود از بخش‌های مختلف پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: «گذر بازدید از این مرکز یکی از بهترین آزمایشگاه‌های دنیا را دیدم که همکاران شما در این مرکز با جدیت و علاقه و با بِروزترین تجهیزات مشغول فعالیت بودند.

او به اقدام ایکروم به اجرای پروژه «زیرساخت برای علوم میراث‌فرهنگی» اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری دیدم، به‌نظرم می‌توان ارتباطی بین پژوهشگاه و این پروژه برقرار کرد.
 
زندگی سنتی در یزد حفظ شده است

رئیس ایکروم در ادامه به سفر خود به یزد اشاره کرد و افزود: در سفر به ایران در یزد حضور یافتم و از نزدیک این شهر تاریخی و زیبا را دیدم و احساس کردم یک شهر زیبا، ساده و مردمی است که مردم آن هنوز زندگی سنتی خود را حفظ کرده‌اند.

او با بیان این که ساختن دوطبقه با خشت خودش یک شاهکار است و نمونه این بناها را در یزد مشاهده کردم, افزود: طرح احداث موزه منطقه‌ای در یزد با استفاده از ظرفیت خانه‌های تاریخی، که سازمان میراث‌فرهنگی ایران قرار است اجرایش کند، ایده بسیار جالبی است.

او همچنین به بازدید خود از نمایشگاه صنایع‌دستی در سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: در بازدید از این نمایشگاه نیز با زیبایی‌های صنایع‌دستی ایران آشنا شدم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان