تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سالاری،قائم مقام حزب همبستگی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی را هدف قرار داده‌اند

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان با انتقاد از شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره‎ها تأکید کرد: برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی و همچنین آینده کشور را با این شیوه تبلیغات هدف قرار داده‌اند که تداوم آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
رویداد۲۴عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان با انتقاد از شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره‎ها تأکید کرد: برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی و همچنین آینده کشور را با این شیوه تبلیغات هدف قرار داده‌اند که تداوم آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران و قائم مقام حزب همبستگی بابیان این مطلب در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در ارتباط با شیوه تبلیغات برخی نامزدها و وعده‌های آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره‎ها گفت: تبلیغات انتخاباتی فرصتی است برای معرفی برنامه‌ها و روش‌های مدیریتی نامزدها برای اداره کشور است که بر اساس آن مردم بتوانند به انتخاب صحیح و منطقی دست بزنند که تضمین‌کننده آینده خودشان و کشور باشد.

او افزود: بر این اساس باید شعارها و وعده‌های انتخاباتی از یک‌سو «واقعی» و از سوی دیگر دارای «قابلیت اجرا» باشد نه اینکه در حد حرف برای دوره تبلیغات باشد و یا محدود به روی کاغذ برنامه‌های انتخاباتی.

سالاری با تأکید بر اینکه در جریان تبلیغات انتخاباتی مردم به سخنان، شعارها و وعده‌های نامزدها اعتماد می‌کنند و بر اساس تصمیم به رأی دادن می‌کنند گفت: اگر وعده‌ها و شعارهایی که این دو جنبه یعنی واقعی بودن و دارای قابلیت اجرا در آن رعایت نشده باشد فارغ از آنکه فریب مردم محسوب می‌شود که قطعاً مغایر شعائر دینی و انقلابی ما است به اعتماد مردم نسبت به‌نظام و حاکمیت ضربه وارد می‌کند.

قائم مقام حزب همبستگی افزود: بنابراین نامزدها فکر نکنند برای دوره‌ای وعده و شعاری را مطرح می‌کنند و همه‌چیزتمام می‌شود و فردای روز اعلام نتایج مردم فراموش می‌کنند که به چه دلیل پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به برنامه‌های یک نامزد رأی اعتماد دادند. همان‌طور که مردم فراموش نکردند آن فردی که شعار آوردن پول نفت سر سفره مردم را داد اما به‌جای آن از سفره مردم برداشت و آن سفر را هرروز کوچک و کوچک‌تر کردند.

او ادامه داد: بماند آسیب‌هایی هم که عدم امکان تحقق آن شعارها و وعده‌های رئیس دولت گذشته به‌نظام و انقلاب وارد کرد که هنوز آثار آن پابرجا است. بر این اساس شعارها و وعده‌های انتخاباتی آثار درازمدت دارد نه کوتاه مدت و گذرا و مهم‌ترین اثر آن‌هم قطعاً هدف قرار دادن اعتماد مردم است.

سالاری تاکید کرد: از سوی دیگر شاهد یک اتفاق نادر در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی هستیم و آن نادیده گرفتن اتحاد و انسجام ملی از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان با بیان اینکه در ادوار گذشته برخی نامزدها تلاش داشتند تا یک دوقطبی بر مبنای شعار کاهش فاصله فقر و غنی ایجاد کنند گفت: در این دوره برخی به دنبال پررنگ و برجسته‌تر کردن این دوقطبی بر مبنای شعار حمایت از 96 درصدی‌ها در برابر 4 درصدی‌ها آن هم با الگو برداری ناشیانه از رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند که این شعار بسیار خطرناک است و می‌تواند با ایجاد یک‌فاصله میان مردم آن‌ها را رو درروی هم قرار دهد.

او افزود: اینکه ادعا شود 96 درصد مردم کشور در طبقه فقیر قرار دارند فارغ از آنکه می‌تواند یک توهین و یک ضدتبلیغ علیه نظامی باشد که نزدیک به 40 سال با ادعای عدالت اسلامی حکومت کرده است می‌تواند به منافع و اتحاد ملی آسیب وارد کند.

سالاری ادامه داد: معلوم نیست دوستان پیش خود چه فکر کرده‌اند برای یک مشت رأی می‌خواهند این‌گونه بین مردم کشور شکاف ایجاد کنند و عده‌ای را 4 درصدی و عده دیگر را 96 درصدی معرفی کنند درحالی‌که اساساً معلوم نیست که مبنای این تقسیم‌بندی چیست.

قائم مقام حزب همبستگی در خاتمه گفت: بنابراین معتقدم که برخی نامزدها اتحاد و انسجام ملی و همچنین آینده کشور را با این شیوه تبلیغات هدف قرار داده‌اند که تداوم آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و انتظار می‌رود که مسئولان انتخاباتی هشدارهای لازم را در این رابطه به نامزدها بدهند.
نظرات شما
پیشخوان