تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

رئال مادرید قهرمان لالیگا می‌شود؟

رئال مادرید خاطره خوبی از کسب قهرمانی در هفته پایانی لالیگا ندارد و ممکن است امشب (یکشنبه) نیز قهرمانی را از دست بدهد.
رویداد۲۴تعیین قهرمان لالیگا دوباره در این فصل  در هفته آخر مشخص می‌شود. ششمین بار است که در قرن ۲۱ این اتفاق می‌افتد و برای دومین فصل پیاپی است که قهرمان در آخرین هفته مشخص می‌شود. همچنین در طول تاریخ لالیگا ۳۶ بار ابن اتفاق افتاده است.

اغلب تیمی که صدرنشین است، قهرمان می‌شود اما گاهی اوقات این‌چنین نمی‌شود. رئال مادرید که برای قهرمانی تنها به یک امتیاز نیاز دارد به نظر می‌رسد کار آسانی برای تثبیت قهرمانی‌اش داشته باشد و بارسلونا باید در انتظار معجزه باشد تا جام قهرمانی به او برسد. با این حال در طول تاریخ لالیگا ۶ بار صدرنشین در هفته آخر قهرمانی را از دست داده و عجیب است که سه بار این اتفاق برای مادرید رخ داده است.

مادرید ۶ بار (فصل‌های ۲۳-۱۹۳۱، ۵۶-۱۹۵۴، ۷۲-۱۹۷۱، ۸۰-۱۹۷۹ و ۰۳-۲۰۰۲) تا آخرین هفته قهرمان لالیگا بوده است. در سه فصل با وجود اختلاف امتیاز عنوان قهرمانی را از دست داده است. اولین بار به فصل ۸۳-۱۹۸۲ برمی‌گردد. مادرید یک بر صفر از والنسیا شکست خورد و جام را به اتلتیک بیلبائو هدیه داد. سپس در فصل ۹۲-۱۹۹۱ سه بر دو مغلوب تنه‌ریف شدند و نایب قهرمان لالیگا لقب گرفت. یک سال بعد دوباره مادرید برابر این تیم قرار گرفت و با شکست دو بر صفر جام قهرمانی را از دست داد.

در سه دوره دیگر سویا جام را به اتلتیکومادرید  هدیه کرد. اتلتیک بیلبائو باعث قهرمانی والنسیا شد و دپورتیوو لاکرونیا نتوانست فاتح لالیگا شود و بارسلونا قهرمان این رقابت‌ها لقب گرفت. مادرید سه بار مانند این فصل (نیاز به یک امتیاز برای قهرمانی) به هفته آخر رسید. دو بار توانست با کسب تساوی و پیروزی فاتح جام شود اما یک بار عنوان نخست را از دست داد.

نخستین بار در سال ۱۹۳۲ در هفته آخر  برابر لاس کورتس دو بر دو مساوی کرد و توانست قهرمان شود. در سال ۱۹۶۵ دوباره تاریخ تکرار شد. در این سال مادرید میگل مونیوس برابر  سویا در سویا بازی کرد و با تک گل فرانس پوشکاش پیروز شد. این تیم جایگاه نخست خود را حفظ کرد و اجازه نداد اتلتیکومادرید به صدر جدول برسد. تنها مرتبه‌ای که نتوانست این کار را انجام بدهد به سال ۱۹۸۳ برمی‌گردد. این تیم برابر والنسیا شکست خورد و جام قهرمانی را از دست داد. در آن فصل اتلتیک توانست عنوانی قهرمانی را بالای سر ببرد.

از طرفی بارسلونا هرگز در پنج دوره‌ای که هفته آخر صدرنشین بوده، قهرمانی را از دست نداده است. آبی‌اناری‌ها به عنوان تیم دوم سه بار شگفتی‌ساز شدند. علاوه بر دو فصلی که تنه‌ریف مانع از قهرمانی مادرید شد و جام به بارسلونا رسید، این تیم جام قهرمانی را در فصل ۹۴-۱۹۹۳ از چنگ دپورتیوو درآورد. بازیکن دپورتیوو پنالتی‌ را از دست داد و باعث قهرمانی تیم کاتالانی شد. اکنون بارسلونا در انتظار معجزه‌ای دیگر است. باید دید امشب مالاگا می‌تواند این معجزه را رقم بزند یا نه. البته بارسلونا باید برابر ایبار  پیروز شود و سپس در انتظار شکست مادرید باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان