تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

بهترین گیاهان برای تصفیه هوای خانه و اداره از نگاه ناسا (تصویر)

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران در پی برقراری دوباره وضعیت پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و چند شهر بزرگ دیگر، دیروز ۲۶ بهمن بار دیگر به گروه‌های حساس جامعه هشدار داد.
رویداد24- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران در پی برقراری دوباره وضعیت پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و چند شهر بزرگ دیگر، دیروز ۲۶ بهمن بار دیگر به گروه‌های حساس جامعه هشدار داد.

سازمان فضایی ناسا در سال ۱۹۸۹ با هدف خودکفایی سفینه‌ها و ایستگاه‌های فضایی در زمینه تولید و تصفیه هوای مورد نیاز برای فضانوردان و آزمایش‌های فضایی، یک رشته پژوهش دنباله‌دار آغاز کرد که از جمله نتایج آن تأثیر خارق‌العاده استفاده از چندین نوع گیاهان معمولی خانگی برای تصفیه آلودگی‌هایی با منشأ داخلی خانه، اداره و محل کار است.

بیشتر زمان زندگی روزمره بخش بزرگی از انسان‌ها در خانه و محل کار می‌گذرد. بنابراین حصول اطمینان از استانداردهای مورد قبول هوایی که نفس می‌کشیم همواره دغدغه به جای خانواده‌ها، مدیران و دانشمندان است.

طبق تحقیقات ناسا به ازای ۹ مترمکعب هوای داخلی، یک گلدان از هر کدام از این گیاهان آپارتمانی می‌تواند بسیاری از آلاینده‌های داخلی را تصفیه کند.

این تصفیه‌کننده‌های زنده، این گیاهان هستند:
دراسینا درمنسیس، ژربرا، نخل راپیس، آگلونما (همیشه سبز)، گل عنکبوتی (گندمی)، سرخس آبلیتراتا، اسپاتی فیلوم، دراسِنا، لیریوپ، آنتوریوم، پوتوس، فیکوس بنجامین (بنجامین انجیری)، آنتوریوم آندرانوم، سانسِوریا، پاپیتال، سرخس برگ شمشیری، نخل ققنوس، نخل مرداب
همچنین پژوهش‌های هم عرض دیگری نشان می‌دهد که میکرو ارگانیزم‌های موجود در خاک این گیاهان می‌تواند در جذب و تصفیه بنزن موجود در هوای اتاق هم مؤثر باشد.

بهترین گیاهان برای تصفیه هوای خانه و اداره از نگاه ناسا (تصویر)

اگر حیوان خانگی دارید و قصد تهیه هر کدام از این گیاهان را دارید، قبل از آن با دامپزشک مشورت کنید چون بعضی از این گیاهان ممکن است برای گربه، سگ و بعضی دیگر از حیوانات خانگی سمی باشد.

منبع: بی بی سی

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان