تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

هر ساعت 18 طلاق در کشور ثبت می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ساعت 18 واقعه طلاق در کشور ثبت می شود، نسبت به وقوع سونامی طلاق و کیک طلاق در کشور هشدار داد.
رویداد24- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ساعت 18 واقعه طلاق در کشور ثبت می شود، نسبت به وقوع سونامی طلاق و کیک طلاق در کشور هشدار داد.

حسین طلا با اشاره به آمار طلاق در کشور و تهران گفت: از ابتدای سال 1390شاهد کاهش آمار ثبت ازدواج در کشور هستیم به طوری‌که در سال 90 تعداد 891هزار مورد ثبت ازدواج داشته ایم اما در سال 1393 این آمار به 724 هزار مورد کاهش یافته و در 11 ماه سال جاری تعداد 655 هزار ثبت ازدواج داشته‌ایم.

وی در ادامه در خصوص کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق نیز یادآور شد: مشکل در تامین حداقل هزینه زندگی، دلیل عمده بسیاری از طلاق‌هاست به‌طوری‌که وقتی سرپرست خانواده نتواند معیشت خانواده را تامین کند، افزایش خشونت و درگیری‌های خانوادگی را به دنبال دارد که در نهایت زوجین تصمیم به جدایی می گیرند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص آمار طلاق در کشور اضافه کرد: در 11 ماه سال جاری 147 هزار ثبت طلاق داشته ایم به‌طوری‌که در هرساعت 18 واقعه طلاق رخ می‌دهد که این آمار در شهر تهران به 34 درصد می‌رسد.

طلا در این خصوص به وظیفه وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت : وزارت ورزش و جوانان تمام فعالیتهای خود را معطوف به امر ورزش کرده که البته جای تقدیر و تشکر دارد اما امور مربوط به حوزه جوانان را تعطیل کرده است چون در این وزارتخانه کمیته ای به نام حمایت از ازدواج و خانواده وجود دارد که تصمیماتی را اتخاذ می نماید اما تا بحال کدامیک از مردم ایران خصوصا جوانان از دستاوردها و مصوبات این کمیته در خصوص ازدواج و خانواده خبری شنیده اند، لذا انتظار می رود وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای دکتر گودرزی فعالیتهای این وزارتخانه را در حوزه ازدواج جوانان برای مردم عزیز ایران تشریح نمایند تا مردم هم در جریان این فعالیت ها قرار گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان یادآور شد: سونامی طلاق در راه است و حتی این روزها عده ای جشن طلاق می گیرند و کیک سفارش می دهند که این شادمانی از رخداد طلاق، برای جامعه ایرانی مایه تاسف و سرافکندگی است و لذا امیدواریم که همه نهادهای متولی این امر مهم آستین همت را بالازده و وارد این کارزار شوند چون سر و سامان دادن به امر خیر و خداپسندانه ازدواج در کشور باعث تعالی و پیشرفت ایران عزیز در همه عرصه ها خواهد شد و جامعه ای از گزند آسیبها در امان است که نهاد خانواده مستحکم داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان