تاریخ انتشار: ۰۴:۲۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

پیام تبریک عبدالله نوری به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب

عبداله نوری عضو مجتمع روحانیون مبارز به مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیام تبریک فرستاد.

رویداد۲۴-در بخشی از این پیام آمده است:

برادر گرانقدر جناب آقای دکتر حسن روحانی؛
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
پیروزی غرور آفرین و پرافتخار ملت ایران و انتخاب شایسته جنابعالی به مسئولیت خطیر و سنگین ریاست جمهوری که بی مبالغه، خلعت آن، برازنده وجود شماست را تبریک و شادباش عرض می کنم و دوام توفیق و بقاء خدمت ارجمندتان را، در استیفای حقوق آحاد مردم از خداوند منان مسئلت دارم.
 
امروز مردم ایران، دفاع از اندیشه اصلاحات و حقوق شهروندی، به ویژه شهروندان در حصر و زندانی را، در سیمای مصمم و اراده مستحکم شما می جویند. اعتنا به اصل آزادی مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات و رسانه ها و مطبوعات آزاد، می تواند مانع بروز بسیاری از مفاسد و ناهنجاری ها گردد. اختلاس های نجومی، رواج رشوه خواری و رانت خواری بر اثر عدم وجود رسانه های آزاد بوجود می آید. از این رو انتظار می رود دولت دوازدهم حق آزادی  اطلاع رسانی و نظارت دقیق و کامل رسانه ها بر عملکرد هر سه قوه و سایر نهادها و دستگاه ها را با جدیتی بیشتر پیگیری کند.
 
امروز جامعه ما با افول ارزش های اخلاقی و رواج بداخلاقی ها روبروست و قدرت طلبی در شکلی مبتذل، پایبندی به اصول اخلاقی را در تنگنا قرار داده است. کینه ورزی و نفرت، راه را بر گفتگو بسته و خشونت و تندی به جای "ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ" نشسته است.
 
ایران اسلامی، شایسته آن بود که به جای ریاکاری، دورویی و دروغ گویی، عوام فریبی، نفرت پراکنی، خشونت طلبی، اتهام زنی و رفتارهای غیر اخلاقی، راستی، محبت، رحمت و صداقت در آن موج بزند و با رشد و تعالی در جهات معنوی و اخلاقی برای دیگران اسوه باشد. از جنابعالی به عنوان شخصیتی روحانی انتظار می رود که در راستای بهبود وضعیت اخلاقی جامعه گامی بردارید و از کارشناسان مجرب و فرهیختگان جامعه شناس و نخبگان اخلاق مدار و  متخصصان شایسته در امور تربیتی و روانی برای بهبود وضعیت اخلاقی جامعه کمک بگیرید
 
ما همچنان که می توانیم و باید برای منافع ایران با دنیا تعامل کنیم، در درون کشور نیز به گفتگو و تعامل سازنده نیازمندیم. چگونه است که می توانیم با کسانی که فرسنگ ها اختلاف در جهات گوناگون داریم، تعامل کنیم ولی نمی توانیم با کسانی که در داخل یک کشور زندگی می کنیم و در جهات گوناگون، منافع مشترکی داریم، تعامل و گفتگو کنیم و خصومت ها را در حد توان برطرف کنیم؟  آیا احتمال نمی دهیم دست هایی پنهان در جهت گسترش جدایی ها و شکاف نیروها کوشش می کنند؟ 
 
رفع محدودیت و حصر از حضرات آقایان خاتمی، موسوی، کروبی و سرکار خانم رهنورد که از جایگاه ویژه، استثنایی و بسیار تاثیرگذار نزد ملت ایران برخوردارند و به پاکی و نجابت و صداقت و دلسوزی شهره اند، می تواند گام نخست این حرکت خیرخواهانه و خداپسندانه باشد. با اطمینان می گویم و خدا را برگفته خود گواه می گیرم که این عزیزان، هرگز کمترین تحریکی علیه نظام جمهوری اسلامی نخواهند داشت و از اینکه با محدودیت و یا حصر آنها، چنین تصوری به وجود آید خرسند نیستند، گرچه انتقاد های قابل توجه و تاملی نسبت به نوع سلوک و عملکرد حکومت دارند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان