تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

استقرار اتشبارهای جدید روسیه در تاجیکستان

روسیه آتشبارهای جدید از نوع «اوراگان» در پایگاه خود در تاجیکستان مستقر کرد که با توان شلیک همزمان و قدرت انهدامی زیاد برای مناطق مختلف به ویژه کوهستانی بسیار پرکاربرد است.

رویداد۲۴-  ژنرال ولادیمیر زردنتسکی فرمانده حوزه مرکزی نظامی روسیه اعلام کرد که در پایگاه نظامی 201 این کشور در تاجیکستان یک لشکر آتشباری مجهز به سامانه های اوراگان تشکیل شده است.

روزنامه روسی ایزوستیا روز شنبه به نقل از سخنان ژنرال زردنتسکی نوشت: استقرار این آتشبارها توان رزمی و دفاعی پایگاه نظامی 201 در تاجیکستان را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد استقرار این اتشبارها در تاجیکستان، توافقنامه های بین المللی را نقض نمی کند.


آتشبارهای 220 میلیمتری اوراگان از پیشرفته ترین سامانه های هدف گیری با برد 35 کیلومتر حتی در شرایط دشوار از جمله کوهستانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
پایگاه نظامی 201 روسیه با هفت هزار نظامی در شهرهای دوشنبه، قرغان تپه و کولاب تاجیکستان استقرار یافته است.


زمانی که تاجیکستان جمهوری وابسته به اتحاد جماهیر شوروی بود، لشکر 201 در منطقه حضور داشت، ولی با استقلال این کشور فارسی زبان پس از فروپاشی سال 1991، مقر لشکر به پایگاه نظامی روسیه تبدیل شد که براساس توافق تا سال 2042 باقی می ماند.


کمک به نوسازی تسلیحات ارتش تاجیکستان، مساعدت مسکو به مهاجران تاجیک در روسیه و معافیت گمرکی صادرات مواد سوختی از جمله برنامه های مسکو به دوشنبه در مقابل تمدید توافقنامه ادامه فعالیت پایگاه 201 تا سال 2042 است.
از سوی دیگر مقامات هر دو کشور ادامه استقرار این پایگاه را عامل تامین ثبات امنیت در منطقه ارزیابی می کنند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: جدید ، روسیه ، در ، تاجیکستان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان