تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

ماموریت نیروهای عربستانی در سوریه

ریاض آمادگی خود را برای اعزام نیروهای ویژه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به سوریه برای «از بین بردن داعش» اعلام کرده، این ماموریت و مسئولیت ما است.
رویداد24- وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که ماموریت نیروهای ویژه سعودی در صورت اعزامشان به سوریه در چارچوب ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا «در مبارزه با داعش خلاصه خواهد شد.»

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ریاض آمادگی خود را برای اعزام نیروهای ویژه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به سوریه برای «از بین بردن داعش» اعلام کرده، این ماموریت و مسئولیت ما است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ماموریت احتمالا به تلاش برای سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه کشیده می‌شود، یا خیر، گفت: فعالیت این نیرو‌ها در صورتی که در چارچوب ائتلاف بین المللی وارد سوریه شوند، مبارزه با داعش خواهد بود و عملیات انفرادی وجود نخواهد داشت.

الجبیر تصریح کرد: من نمی‌توانم پیشگویی کنم، این مساله بر عهده ائتلاف بین المللی خواهد بود که در مورد آن تصمیم‌گیری کند. تا کنون هدف تعیین شده برای هرگونه نیروی زمینی یا نیروی ویژه که به سوریه اعزام می‌شوند، مبارزه با داعش در میدان نبرد بوده است.

وی در ادامه مواضع خصمانه و مداخله جویانه کشورش با بیان اینکه ریاض هرگونه نقشی برای اسد در آینده سوریه را نمی‌پذیرد، مدعی شد: اسد باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار تن از مردم خود و آواره شدن بیش از ۱۲ میلیون تن از مردمش شده است و باعث تخریب کشورش گشته است، وی جایی در کشور ندارد.

منبع : ایسنا
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان