تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

حزب ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه اکثریت قاطعی به دست خواهد آورد

یک نظرسنجی امروز (سه‌شنبه) نشان داد، حزب جدیدالتاسیس امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات پارلمانی چند روز دیگر این کشور حائز بزرگترین اکثریت پارلمانی از زمان ریاست جمهوری شارل دوگل در سال 1968 تاکنون خواهد شد.
رویداد۲۴-یک نظرسنجی امروز (سه‌شنبه) نشان داد، حزب جدیدالتاسیس امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات پارلمانی چند روز دیگر این کشور حائز بزرگترین اکثریت پارلمانی از زمان ریاست جمهوری شارل دوگل در سال 1968 تاکنون خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این نظرسنجی حزب میانه روی امانوئل ماکرون که اکنون تحت عنوان حزب "جمهوری به پیش" شناخته می‌شود، 29.5 درصد آرا را در دور اول انتخابات پارلمانی در 11 ژوئن کسب خواهند کرد.

  این نتیجه به دولت ماکرون حمایت لازم را برای تداوم اصلاحات اقتصادی خود خواهد داد.

 این در حالی است که حزب ماکرون تا یک سال پیش اصلا وجود نداشت اما از زمان پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری آوریل گذشته باعث تحولی در سیاست فرانسه شده است.

 حزب ماکرون براساس این نظرسنجی همچنین می‌تواند بین 385 – 415 کرسی از مجموع 577 کرسی مجلس سفلی پارلمان فرانسه را در دور دوم انتخابات پارلمانی در 18 ژوئن کسب کند.

 این نتیجه حاکی از آن است که ماکرون از زمان حمایت گسترده رای دهندگان از ژنرال شارل دوگل در سال 1968 تاکنون از بیشترین حمایت رای دهندگان از حزبش برخوردار است.

 همچنین براساس نظرسنجی با توجه به نتیجه 29.5 درصدی حزب ماکرون در دور اول انتخابات پارلمانی، حزب رقیب یعنی حزب محافظه کار جمهوری‌خواهان و هم‌پیمانانش 23 درصد آرا را کسب خواهند کرد.

 در عین حال حزب راست افراطی جبهه ملی 17 درصد و حزب چپ تندروی فرانسه 12.5 درصد و سوسیالیست‌ها 8.5 درصد رای کسب خواهند کرد.

 این در حالی است که براساس نظرسنجی قبلی حزب ماکرون در دور اول 31 درصد رای کسب کرده بود و در این نظرسنجی دو درصد از این نتیجه کاسته شده است.

 این نظرسنجی در عین حال نشان داد حزب جمهوری‌خواهان در دور دوم انتخابات پارلمانی 105 – 125 کرسی، سوسیالیست‌ها 25 – 35 کرسی، چپ افراطی 12 – 22 کرسی و حزب جبهه ملی 5 – 15 کرسی کسب می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان