تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

موافقت اولیه و مشروط مخالفان سوری با آتش‌بس

تعدادی از گروه‌های مخالف سوری با برگزاری نشستی به صورت اولیه با "امکان دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس موقت" به شرط وجود میانجی‌گری و ضمانت‌های بین‌المللی و لغو محاصره و آزادی افراد بازداشت شده، موافقت کردند.
رویداد24- تعدادی از گروه‌های مخالف سوری با برگزاری نشستی به صورت اولیه با "امکان دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس موقت" به شرط وجود میانجی‌گری و ضمانت‌های بین‌المللی و لغو محاصره و آزادی افراد بازداشت شده، موافقت کردند.

به گزارش الجزیره، در نشست مخالفان سوری در شهر استانبول که با حضور ریاض حجاب، هماهنگ کننده هیات عالی مذاکره کنندگان ریاض و نمایندگانی از دیگر گروه‌های مخالف مسلح سوری برگزار شد، شرکت‌کنندگان موافقت اولیه خود را با امکان دستیابی به توافقی برای برقراری آتش بس موقت اعلام کردند که به توقف آنچه "اقدامات خصمانه نیروهای هم پیمان دولت دمشق علیه مردم سوریه" خوانده شد، منجر شود.

این گروه‌ها شرط کردند که توافق برای برقراری آتش‌بس باید با میانجی‌گری و ضمانت‌های بین‌المللی انجام و "محاصره مناطق و شهرهای مختلف لغو و کمک‌های انسانی به این شهرها ارسال شود و علاوه بر اینها افراد بازداشت شده به ویژه زنان و کودکان آزاد شوند."

خبرگزاری رویترز چندی پیش به نقل از برخی منابع دیپلمات اعلام کرد که مقامات نظامی آمریکا و روسیه پیش از نشست روز جمعه شورای امنیت با هدف دستیابی به آتش بس در سوریه، در شهر ژنو مذاکراتی انجام داده‌اند.

یکی از منابع اعلام کرد که سازمان ملل اجرای آتش بس در سوریه را خواستار خواهد شد و با طرف‌های مربوطه مذاکره می‌کند.

نشست روز گذشته شورای امنیت به حصول توافقی منجر نشد و آمریکا و فرانسه با پیشنویس طرحی که روسیه ارائه کرد مخالفت کردند.

روسیه نشست فوق العاده شورای امنیت را خواستار شده بود و در این نشست نگرانی خود را از طرح ترکیه برای آغاز عملیات زمینی در خاک سوریه ابراز داشت.

مسکو پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد دارد پیشنویس طرحی مبنی بر توقف تمامی فعالیت‌هایی که حاکمیت ملی و وحدت ارضی سوریه را نقض می‌کند را به شرکایش ارائه دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مخالفان ، بشار اسد ، آتش بس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان