تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
لاریجانی در مراسم وادع با شهدای ترور:

هدف تروریست‌ها نظام مردم سالاری بود/ پیام رهبری باعث دلگرمی ما شد/ سعودی‌ها امروز حمایت از تروریست‌ها را بر عهده‌دارند

رییس مجلس در مراسم شهدای ترور گفت: هدف تروریست ها نظام مردم سالاری در کشور بود.

رویداد۲۴-رییس مجلس در مراسم شهدای ترور گفت: هدف تروریست ها نظام مردم سالاری در کشور بود.است.

او در ادامه خطاب به حاضرین گفت: از سروران عزیز می‌خواهم با قرائت فاتحه‌ای به ارواح این عزیزان احترام کنند.

رییس مجلس عنوان کرد: در این روز که به نهاد مردمی یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حمله شد، هدف؛ نظام مردم‌سالاری بود. پیام ارزشمند رهبر انقلاب با عث دلگرمی ما و خانواده‌های شهدای عزیز شد.

او خاطر نشان کرد: نگاه کوتاهی به شهدا یا این فاجعه نشان می‌دهد که تروریسم‌ها  در  صحن مطهر و مجلس شواری اسلامی با هدف‌گیری‌های کوردلانه مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رسانند، هدفشان نظام مردم سالاری بود. از خداوند متعال  شفای عاجل برای مجروحین این حادثه را  می‌خواهیم.

لاریجانی در ادامه به شهدای مجلس در این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: شهید سید مهدی تقوی مشاورحاجی دلیگانی, شهید جعفر جعفرزاده کارمند مجلس, حمید امدادی نیرو همراه مجلس و مسئول دفتر بهادری نماینده ارومیه, شهید احسان آقاجانی معمار کارشناس مرکز پژوهش های مجلس بودند.

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این سال‌ها نشان داده است که نگینی قدرتمند و تکیه‌گاهی مورد اعتماد برای حفظ امنیت و مبازره با تروریسم است، تصریح کرد: اظهارات سبکسرانه وزیر امور خارجه عربستان و رئیس جمهور امریکا نشان داد که آنها حامیان و لکه ننگی در دوره مبارزات ملت‌ها با تروریست‌ها هستند. البته از مسئولان سعودی انتظار بیشتری نبود چون آنها یک حکومت قبیله‌ای هستند و امروز حمایت از تروریست‌ها را برعهده دارند.

او با بیان اینکه کار امریکا که زمانی مدعی هدایت ملت‌ها به دموکراسی و حمایت از حقوق بشر بود، به جایی رسیده که با پول دموکراسی و حقوق بشر را ذبح می‌کند، تصریح کرد: امریکا این روزها درب‌های چرخان را برای چیاول گشوده است و با این حرب دموکراسی و حقوق‌بشر را ذبح می‌کند. یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد دلار را می‌بلعد و یک روز دیگر، به بهانه اتفاقات منطقه‌ای منابع کشورها را می‌بلعد که با این کارها، آینده امریکا تاریک‌تر از هر زمان دیگری شده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: نشست ریاض را برگزار کردند و مدعی انزوای ایران شدند. این چه انزوایی بود که این همه از مسئولان دنیا در کنار ایران قرار گرفتند و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

ادامه دارد

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان