تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

تولید واکسن آنفلوانزا در ایران/ تولید واکسن هپاتیت B در روسیه

توافق نامه همکاری مشترک برای تولید فراورده‌های فن آوری پیشرفته میان ایران و روسیه به امضا رسید؛ براین اساس تولید واکسن آنفلوانزا در ایران و تولید واکسن هپاتیت B در روسیه صورت می‌پذیرد.
رویداد24- توافق نامه همکاری مشترک برای تولید فراورده‌های فن آوری پیشرفته میان ایران و روسیه به امضا رسید؛ براین اساس تولید واکسن آنفلوانزا در ایران و تولید واکسن هپاتیت B در روسیه صورت می‌پذیرد.

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و جمعی از  صاحبان صنایع دارویی ایران در سفر به روسیه علاوه بر دیدار از کارخانه واکسن سازی پتروواکس چندین توافق نامه همکاری مشترک برای تولید فراورده‌های دارای فن آوری پیشرفته میان دو طرف امضا کردند. این توافق نامه‌ها شامل تولید واکسن انفلوانزا در ایران و تولید واکسن هپاتیت ب در روسیه است.

بر اساس این توافق‌نامه همچنین مقرر شد داروهایی از خانواده منو کلونال إنتی بادی برای ثبت در روسیه معرفی و در مرحله بعد دانش فنی تولید آن به روسیه انتقال یابد.

دیناروند - معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و هیات همراه از مجموعه داروسازی پتروواکس روسیه بازدید کردند. این شرکت که عمده ترین فعالیت آن در زمینه واکسن سازی است توانسته است یکی از واکسن‌های تولیدی خود را در ایران به ثبت رسانده و وارد بازار دارویی کشور شود.

در این بازدید علاوه بر اینکه قسمت‌های مختلف مجموعه پتروواکس مورد بازدید رئیس سازمان غذا و دارو قرار گرفت سه تفاهم نامه جداگانه بین شرکت‌های ایرانی و شرکت پتروواکس در حضور رئیس سازمان به امضا رسید.

قرارداد انتقال تکنولوژی واکسن انفلوانزا به ایران بین شرکت اروین فارمد و شرکت روسی

به گزارش سازمان غذا و دارو، دومین قرارداد به منظور انتقال تکنولوژی واکسن هپاتیت از سوی شرکت دانش بنیان سبحان بیوتکنولوژی به شرکت پترواکس است و قرار داد سوم به منظور تولید مرحله بندی شده مونوکلونال انتی بادی‌های تولیدی توسط شرکت سیناژن در شرکت پترواکس توسط مسئولان این شرکت‌ها منعقد شد.
منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان